גיל הפרישה לנשים לא יעלה מעל 62

גיל הפרישה לנשים לא יעלה מעל 62

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה ח"כ חיים כץ: על חשבון מי מנסה האוצר לפתור את הגירעון בכספי המוסד לביטוח לאומי, על גבן של אוכלוסיית הנשים השכירות ועקרות הבית?"

שיתוף
גיל הפרישה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אישרה אתמול פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) והיו"ר ח"כ חיים כץ (ליכוד), לפיה גיל הפרישה של נשים לא יעלה מעל 62. בנוסף, ייוותר על כנו המצב הקיים, לפיו נשים יוכלו לתבוע הקדמת קבלת קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי מגיל 62 בהתאם למבחן הכנסות.

בדברי ההסבר להצעה, נאמר כי עם חקיקת "חוק גיל הפרישה" ב-2004, הייתה אמורה לקום ועדה ציבורית שתדון בנושא ותגיש המלצותיה למשרד האוצר – אך נכון להיום הועדה לא הוקמה.  הצעת החוק של חברי הכנסת גילאון וכץ, נועדה לבטל את ההעלאה האוטומטית של גיל הפרישה כפי שקבוע בחוק כיום. ההצעה קובעת כי גם אם לא תשלים הועדה הציבורית את עבודתה והמלצותיה יאושרו על ידי שר האוצר וועדת הכספים, לא יעלה גיל הפרישה באופן אוטומטי  ל-64 וימשיך לעמוד על 62 שנים.
יש לציין כי ההחלטה התקבלה בניגוד לדעת שר האוצר, יובל שטייניץ, שהמליץ על העלאת גיל הפרישה לנשים ל-64.

[adrotate banner="27"] יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), אמר בפתיחת הדיון כי הוא מתפלא על כך שדווקא בתקופת המחאה החברתית "מנסה משרד האוצר לפגוע במאות אלפי נשים בלי שום סיבה".
עוד הוסיף כץ כי,  "המצב הכלכלי מצוין, קרנות הפנסיה מאוזנות אקטוארית, על חשבון מי מנסה האוצר לפתור את הגירעון בכספי המוסד לביטוח לאומי, על גבן של אוכלוסיית הנשים השכירות ועקרות הבית?".

לדברי ח"כ אילן גילאון, "הנשים העובדות לא נהנו מעולם משוויון בשוק העבודה, אז דווקא בפנסיה נזכרים להעניק להן שוויון? רוב הנשים עובדות במקצועות שוחקים כמו מורות, אחיות, עובדות ניקיון ומגיעה להן מנוחה. יש לשקול אפשרות להקל גם על הגברים".

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) ציינה כי "זו חוצפה לטעון שיש גירעון בביטוח הלאומי, ובמקביל לפעול להורדת מדרגה בתשלומי הביטוח לבעלי שכר גבוה. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

יו"ר נעמ"ת, עו"ד טליה לבני, קראה להשלים את תהליך החקיקה במהירות האפשרית על מנת למנוע מצב בו יועלה גיל הפרישה לנשים באופן אוטומטי בינואר הקרוב.
מלכה קוזלוביץ', יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בהסתדרות העובדים הלאומית, ביקשה: כי  "השאירו לנו הנשים הזכות לבחור את עתידנו התעסוקתי. לא ייתכן שכל פעם יעשו שינויים על הגב שלנו".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה