רוצים לגייס את הטאלנט הפסיבי? סבלנות!

רוצים לגייס את הטאלנט הפסיבי? סבלנות!

כששמים עין על טאלנט שלא מחפש עבודה, אפילו לא חושב עליה, צריך לפעול כמו ציידים. כך תצודו אותו

שיתוף

גם בגו'נגל יש חוקים. למרות שאנחנו מרבים להשתמש במילה ג'ונגל לתאר מקום שבו אין סדר ואין חוקים, לג'ונגל פשוט יש חוקים משלו. כשצייד רוצה לצוד חיה מסוימת, הוא חייב ללמוד: היכן היא מסתובבת? באילו עונות השנה היא יוצאת? באיזו שעה היא מגיחה? מה המסלול שלה ומדוע היא תבחר במסלול זה ולא אחר? מה מפחיד אותה? מה מושך אותה?… חשבתם לרגע שלגייס עובד מוצלח ועסוק במיוחד זה סיפור שונה בתכלית? לא ממש.

כשמתבייתים על טאלנט יוצא דופן, אדם עם יכולות ועם קילומטראז' שעושה חייל בארגון אחר, צריך לסמן אותו כמטרה או כטרף. איתור אותו טאלנט היא משימה בפני עצמה שדורשת מחקר מודיעיני, קשרים, הבנה עסקית ומקצועית עמוקה שמאפשרת לכם לבחון האם אותו טאלנט יכול לעשות נסים ונפלאות גם אצלכם. ברגע שסימנתם אותו כטאלנט, מתחילה העבודה הקשה.

1. מתי הוא יצא מהמחבוא?
כל עוד הטאלנט שלכם עובד עבור מתחרים או בארגון גדול וידוע, והכל עובד כשורה, הוא לא ימהר להחליף ספינה. הטאלנטים הם בין היתר נאמנים ולכן אי אפשר להרים טלפון ולשאול "אולי אתה מצטרף אלינו?". הטקטיקה הזו מתאימה לעובדים בינוניים וגרועים. לא לטובים שבטובים. הטובים באמת לא מסתובבים בשטח כשהם "פנויים להצעות". צריך לערוב להם בסבלנות מרובה.

מתי הטאלנטים יצאו מהמחבוא ויהיו פתוחים להצעות? כאשר הם יחושו סכנה. במקרה של חילופי מנהיגות בארגונים שלהם. במקרה של שמועות קונקרטיות על קשיים כלכליים בארגון או מהלכים חדשים מסוכנים. במקרה שבו לא ברור העתיד המקצועי והכלכלי של אותו טאלנט. כשמודעה בעיתונות הכלכלית מדברת על צניחת המניה של החברנה, על כניסת מתחרה חדש או על כל סכנה מתקרבת – זה הזמן לעשות צעד ולהבטיח לטאלנט ביטחון אצלכם בארגון.

2. מה יגרום לו לצאת מהמחבוא?
לכל חיה יש את הפיתיון שלה. הכלבה שלי למשל תסכים לצאת מהאוטו בחניה של הווטרינר תמורת שוקולד. אצל טאלנטים הפיתיונות יכולים להיות רבים: שכר טוב יותר (למרות שטאלנט לא מונע דווקא משכר ולמרות שאם הוא טאלנט, סביר להניח שגם בארגון הנוכחי שלו הוא מתוגמל יפה). לכן צריך לעשות עבודת מחקר מעמיקה כדי לראות: 1. מה הוא מקבל כיום בהיבט של תנאי עבודה, שכר והטבות (כדי לדעת לפחות להשוות את ההצעה או להציע יותר). 2. מה הוא לא מקבל. חוסר זה משהו שמניע אותנו וגורם לנו (לחיות ולאדם) לצאת מהמחבוא הבטוח שלנו כדי להשיג אותו. אף אחד לא מקבל את כל מה שהוא רוצה בחיים וגם העובד המאושר ביותר היה שמח לעוד… וכאן מתחילה עבודת המחקר שלכם לגלות מה עוד? קידום לסמנכ"ל או חבר דירקטוריון? רילוקיישן עם המשפחה? יותר סמכות? ניהול צוות גדול יותר? טייטל מרשים יותר? יותר איזון בין משפחה לחיים?

3. איך יוצרים את אפקט הפיתוי?
אל תצפו מהטאלנט שיגיד לכם מה הוא רוצה ("דבר אלי, רק תגיד מה אתה רוצה ואני אשיג לך.."), בואו אליו עם הפיתיון מוכן על החכה. עוררו אצלו את התאווה לדבר שהוא רוצה יותר מכל. הפתיעו אותו כי ההפתעה מבלבלת את החושים והופכת את ההחלטה לפעול להרבה יותר אימפולסיבית ופחות מודעת.

טאלנטים בולטים בתחומם הם לא איזה עובד שחוק ששולח קורות חיים ללא הכרה, בתקווה שהטלפון רק יצלצל והוא יתבשר על הצעת עבודה חדשה. בשביל לצוד טאלנט נחוצה: עבודת מחקר מעמיקה כדי לגלות:
– מי הם אותם טאלנטים שיכולים להועיל לחברה?
– מה אפשר להציע להם שחסר להם כרגע?
– מתי הם יסכימו לשקול הצעת עבודה חלופית?
– איך פונים אליהם, האם הם אנשים שנמצאים במדיה החברתית? בכנסים ואירועים מקצועיים? האם הם יקבלו בברכה שיחת טלפון אישית בשעות הלילה? האם אפשר להיעזר במתווכים שהם מכירים וסומכים עליהם….

מחקר והכנה הולמת אלה הם כללי הצייד של הצייד המקצועי. הוא לעולם לא יצא אל השטח מבלי שלמד מראש: מתי החיה יוצאת, מה היא מחפשת, מה מפחיד אותה, איזה מסלול סביר שהיא תעשה ועוד. היו גם אתם ציידים חכמים ומתוחכמים כי זו הדרך היחידה (בג'ונגל) לחזור הביתה עם נתח בשר גדול ומרשים, שיספיק לשבת כולו. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה