גיוס עובדים הוא רק הצעד הראשון

גיוס עובדים הוא רק הצעד הראשון

מה עליכם לדעת על האוריינטציה של העובדים החדשים?

שיתוף
האוריינטציה של העובד

האוריינטציה של העובד

מהיום הראשון, האוריינטציה של העובדים היא חלק בלתי נפרד מהצלחתם בתפקיד.

לאוריינטציה יש ערך רב הן לעובד החדש והן לחברה. עבור העובד אשר מוצג לעמיתיו החדשים, מקבל סיור במשרדים, ונקבעות הציפיות מהתפקיד החדש שלו, הוא מקבל במהלך תהליך זה, את הרושם הראשון לגבי תרבות החברה. אוריינטציה אפקטיבית מסייעת לעובד החדש בתהליך קליטתו בחברה ומאיצה את הזמן הדרוש לו להיות עובד פרודוקטיבי בארגון.

הערך לחברה הוא הגדרת העובד להצלחה מיד עם כניסתו לתפקיד. אם העובד יידע את הציפיות ממנו וירגיש איתם נוח ומוכן, אתם צפויים להפחית את תחלופת העובדים ולהגדיל את הפרודוקטיביות, וכן להבטיח מעבר חלק לתפקיד החדש של העובד. זה חוסך זמן וכסף.

כיצד לנהל אוריינטציה?

ישנן דרכים רבות לנהל אוריינטציה, אבל לא כולם שוות. יש רשימות לביצוע המסייעות למעסיקים להישאר עקביים ולוודא כי הם מספקים לעובדים החדשים את כל הדרוש, לדוגמה: היכן להחנות את המכונית, מהן שעות פעילות החברה, האם לחברה יש קפיטריה? מידע נוסף הדרוש הוא רשימת הטלפונים של העובדים, כתובת הדוא"ל של העובד החדש ופרטי המשתמש.

מעסיקים מסוימים מציגים מצגת PowerPoint המציגה לעובד את ההיסטוריה של החברה, כמה מנהלים בה, וכן סקירה כללית של היתרונות המוצעים. אחרים פשוט מצמידים לעובד החדש מאמן, שידריך אותם בהכל לאחר מילוי כל הניירת כמובן. אין דרך "נכונה" או "לא נכונה" לנהל אוריינטציה, אולם חשוב שהיא תנוהל.

להלן מספר הצעות לתפקוד אוריינטציה תקין:

ודאו כי העובדים יודעים מה צפוי מהם והגדירו יחד כמה מטרות.

ספקו להם סקירה כללית של יתרונות החברה, לא רק הטבות בריאות והטבות פרישה.

היו יצירתיים, ושמרו אותם מעורבים.

הציגו אותם בפני מדריך או מאמן שיסייע להם בחודשים הראשונים.

קבעו עבורם ארוחת צהריים עם מנהלים שונים, לביצוע היכרות עמוקה.

קבעו זמן לבדוק את התאקלמותם תוך מספר שבועות/חודשים, כדי לבדוק ולראות איך הם מתפקדים.

אוריינטציה היא תהליך, לא אירוע חד-פעמי. בדיקה עם העובדים לאורך הדרך לא רק תספק משוב לעובד, אבל גם תאפשר לכם לקבל משוב חיוני ממנו, וזה יספק לכולם הזדמנות להצליח.

ניהול האוריינטציה של העובד היא לא רק עבור תאגידים גדולים. עסקים מכל הגדלים צריכים לספק כמה גרסה של החדרת אוריינטציה לעובדים חדשים לתוך החברה. זה יוצר קשר בין שני הצדדים. עסק קטן עשוי להוות גרסה תמציתית של אוריינטציה לעומת תאגיד גדול, אבל עדיין צריך לכלול את ההצעות המפורטות לעיל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה