גיוס עובדים בעלי מוגבלויות: שירות חדש למעסיקים

גיוס עובדים בעלי מוגבלויות: שירות חדש למעסיקים

משרד התמ"ת משיק שירות חדש למעסיקים: מרכזי תמיכה בנושא העסקת עובדים בעלי מוגבלויות

שיתוף

גיוס עובדים בעלי מוגבלויות

בשורה למגייסי עובדים בעלי מוגבלויות: משרד התמ"ת פותח שירות חדש למעסיקים המעוניינים לגייס עובדים בעלי מוגבלויות: מרכזי תמיכה. מטרת המרכזים היא להרחיב את היצע המעסיקים המעוניינים לשלב עובדים בעלי מוגבלויות, להגדיל את מספר העובדים בעלי המוגבלויות ולאתר משרות עבורם.

שיעור התעסוקה בקרב כ-800 אלף אנשים בעלי מוגבלויות הוא כ-45 אחוזים. לשם השוואה, בקרב אנשים ללא מוגבלות, מועסקים כ-75 אחוזים.

קשיי ההשתלבות של אוכלוסיית בעלי המוגבלויות נובעים ממספר גורמים:

  • השכלה נמוכה יחסית.
  • חוסר מוכנות להשתלב בשוק עבודה תחרותי.
  • חסמים מצד מעסיקים, המונעים מהם לפתוח משרות המקלות על עובדים בעלי מוגבלויות ומכוונות להעסקה של אוכלוסייה זו. בחלק  מהחסמים טמונות דעות קדומות.

כ-15% מכלל המעסיקים המעוניינים בעובדים שכירים מפרסמים משרות דרושים, ואחוזים נמוכים מאוד פונים למועמדים לעבודה בעלי מוגבלויות. לעתים קרובות משרות שכן פונות לבעלי מוגבלויות, מציעות עבודות פשוטות מאוד שלא תמיד הולמות את כישוריהם.

מרכזי התעסוקה יפעלו בקרוב בשלושה מוקדים ברחבי הארץ: תל אביב, באר שבע ונהריה. המטרות של המרכזים היא לא רק להגדיל את שיעור אוכלוסיית בעלי המוגבלויות בשוק העבודה, אלא גם שימור עובדים אלה לטווח הארוך.

המרכזים יציעו את השירותים הבאים:

יעניקו מידע למעסיקים על העסקת אנשים בעלי מוגבלויות, אודות הסיוע הניתן להם, על מקורות הגיוס של עובדים אלה, תוך עזרה במילוי טפסים לצורך קבלת הסיוע.

אנשי מקצוע ישיבו לשאלות נקודתיות של מעסיקים, במסגרת פגישה חד פעמית/ טלפון/ מייל.

הכנת תוכנית ארוכת טווח למשך 15 חודשים, במסגרתה יקבל מעסיק המבקש לגייס עובד או מספר עובדים בעלי מוגבלויות סיוע וליווי צמוד על ידי איש מקצוע מטעם מרכז התמיכה. שירות זה יכלול:

  • ניתוח צרכי העסק וניתוח התפקידים בו.
  • בניית תוכנית גיוס וקליטת כוח אדם בעל מוגבלויות
  • המלצה בנוגע למקורות גיוס תוך הפנייה לגופים מתאימים. תמיכה של המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה.
  • ליווי המעסיק גם לאחר קליטת העובדים, במשך 15 חודשים, תוך אפשרות לתמיכה גם לאחר תקופה זו.

 מרכזי התעסוקה יפנו באופן יזום למקומות עבודה ויציעו להם את השירות, במטרה להגביר את המודעות להעסקת עובדים בעלי מוגבלויות וליתרונות העסקה זו. בפניית נציגי מרכזי התעסוקה למקומות העבודה, יוצגו אפשרויות הסיוע למעסיקים שיעשו כן.

יעד המרכזים: קליטת עובדים בעלי מוגבלויות ב750 עד 1,000 מקומות עבודה. וכן הגעה ליעדי התעסוקה ארוכי הטווח שנקבעו לשנת 2020

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה