גיוס עובדים בטוויטר

גיוס עובדים בטוויטר

טוויטר היא אמנם הרשת החברתית הפחות מועדפת עלינו ככלי גיוס עובדים אבל יש בה יתרונות רבים ככלי גיוס עובדים. איך עושים את זה בפועל? גיוס באמצעות טוויטר!

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

נכון שעד כה דיברנו בעיקר על פייסבוק ככלי מצוין לגייס עובדים ולביצע בדיקות רקע על המועמדים שלנו כדי להכיר אותם טוב יותר לקראת הריאיון. ונכון שעד כה דיברנו על לינקדאין, הרשת החברתית העסקית, ככלי מוביל לגיוס מקצועי, גיוס תוכן, גיוס בכירים וגיוס פאסיבי אבל – לא כדאי להתעלם מטוויטר.

מבין שלושת הרשתות החברתיות הגדולות והנפוצות בעולם המערבי (פייסבוק, טוויטר ולינקדאין) טוויטר היא הרשת החברתית שהכי פחות מתאימה לגיוס כי היא פונה למגזר הגולשים הצעירים ביותר וכי הפלטפורמה שלה מגבילה את המשתמש להעלאת מסר באמצעות לא יותר מ-140 תווים.

אז למה כן להשתמש בטוויטר ככלי גיוס עובדים?

כי גם אם הפלטפורמה איננה מתאימה בדיוק לצורכי הגיוס, טוויטר כרשת חברתית צעירה מאפשרת לנו לפנות לקהל עובדים צעיר (דור ה-Y). גם אם היא לא אידיאלית, טוויטר היא רשת חברתית בה ניתן לפגוש מיליוני גולשים בכל שעה נתונה וכמובן מיותר לציין שזו עוד פלטפורמה חינמית (והארגון אוהב פלטפורמות חינמיות לפרסום משרות היום יותר מתמיד)  ולכן – אסור לוותר על טוויטר כפלטפורמת גיוס עובדים.

אז איך בכל זאת משתמשים בטוויטר כדי לגייס עובדים?

על פי סמינר מקוון שהתקיים לאחרונה באתר משאבי אנוש HR BLR, הסוד לגיוס נכון בטוויטר הוא מיקוד. הפלטפורמה הטכנית, המאפשרת לכם להפיץ פוסטים קצרים (המוגבלים ל-140 תווים בלבד), מחייבת אתכם לפעול בצורה אסטרטגית תוך מוכוונות, מטרה ודיוק מרבי. למעשה, זו הדרך הנכונה להפיץ מסר – קצר, מדויק, קולע, ברור, לקהל הנכון ובזמן הנכון.

לצד זה שהמסר שלכם חייב להיות קצר, מדויק וקולע, הוא חייב להיות קריאטיבי ו'סקסי' כדי לבלוט וליצור את האימפקט ולכן, טוויטר מחייב אתכם לחשוב באופן יצירתי 'מחוץ לקופסה' על דרכים חדשות למשוך טאלנטים.

טוויטר הוא אתר התקשורת המהיר ביותר בעולם והדרך הנכונה  לעבוד בו (כמגייסים) היא לייצר חדשות, לייצר עניין – לייצר באז.

טוויטר, כמו רשתות חברתיות טיפוסיות, יצרה מעין שפה ייחודית לה. בעוד שבפייסבוק השיח הוא סביב החברות והקליקות החברתיות לדוגמא, בטוויטר הקונספט הוא הפצת מידע ויצירת הד תקשורתי. מי שרוצה להצליח לגייס בטוויטר חייב ללמוד את השפה הזו ולהתחיל לעשות בה שימוש כדרך קבע.

איך עושים את זה בפועל? גיוס האמצעות טוויטר!

פרסום משרות בטוויטר

חושבים במונחים של עד 140 תווים. חושבים קצר, תמציתי, ענייני, חדשותי ומעורר עניין. הציגו את הארגון שלכם ו/או את התפקיד בנקודות כשהדגש הוא על הצדדים החיוביים מצד אחד ועל הצדדים החשובים לגיוס עצמו. אין לכם את המרחב הטכני הנחוץ כדי להעביר כמה מסרים ולרדת לפרטים ולכן האתגר האמיתי הוא להתמקד במסרים ספורים, קצרים, רלוונטיים וענייניים או לחלופין במסר יחיד – החשוב ביותר (לדוגמה: "אנו מחפשים עובד צעיר ודינמי לפיתוח אפליקציה" – בסך הכל 43 תווים, ניתן לצרף קישור מקוצר ואפילו # רלוונטי).

איתור מועמדים פוטנציאליים בטוויטר

חיפוש אחר מועמדים (מועמדים פאסיביים) יכול להיות מתיש גם כאן ולכן מומלץ להיעזר במנוע החיפוש של האתר כדי לסרוק פרופילים רלוונטיים על פי מילות מפתח מקצועיות. ניתן לבצע חיפוש מקצועי באמצעות ממשק החיפוש של טוויטר למילות מפתח, כמו כן ניתן לטווח מועמדים באמצעות שימוש בקהילות, ואפילו שימוש ב-# .

חיפוש משתמשים שבשמם יש את מילת או מילות המפתח הרלוונטי מאפשר להגיע לעוקבים אחריהם, ואלו ככל הנראה יהיו מועמדים פוטנציאליים שלכם. אותו הדבר ניתן לומר גם על העוקבים של מומחים, ידועים ו"gurus" למיניהם – ולא רק מהארץ. אם יש guru ידוע בתחום מחו"ל תוכלו לחפש בין העוקבים שלו את דוברי העברית וכך לאתר מועמדים פוטנציאליים מבטיחים שגם עוקבים אחר הנעשה בתחום בעולם (מה שיכול לייצג על ידע וכישרון רב יותר מהמועמד הממוצע).

לסיכום – טוויטר ככלי לגיוס עובדים

בכלל היתרון הגדול של טוויטר לעומת הרשתות החברתיות האחרות הוא בפתיחות וביכולת להגיע לאנשים המשתמשים ברשת זו בניגוד לרשתות אחרות. אין צורך באישור חברים, הקבוצות פתוחות והשיחה חשופה לכל – דברים אלו מקלים על איתור המועמדים והפנייה אליהם – וזהו היתרון הגדול של טוויטר ככלי גיוס עובדים.

ניתן ללמוד עוד על נושא זה ורבים אחרים בכנס HR Tech – לפרטים נוספים – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה