גיוס בכירים: טרנדים שכדאי להכיר

גיוס בכירים: טרנדים שכדאי להכיר

איך מגייסים מנהלים בכירים? דו"ח עדכני מפרסם את המגמות העולמיות בתחום

שיתוף
מנהל טכנולוגיות שיווק

מנהל טכנולוגיות שיווק

אתם נדרשים לגייס מנהלים בכירים ותוהים איך הקולגות שלכם בעולם מנהלים את התהליך? חברת Career Directors International פרסמה דוח שמפרט את מגמות הגיוס העולמיות הנכונות לעכשיו. הדוח מתבסס על סקר גלובלי שנערך בקרב מקצועני משאבי אנוש שנשאלו על תובנותיהם והעדפותיהם הקשורות לקורות חיים וגיוס מנהלים בכירים. הנה שמונה מסקנות שהדוח מציג.

מהו אורך קורות החיים שמנהלים מעדיפים? 33% מעדיפים קורות חיים באורך של שני עמודים וטוענים שאורך כזה מספיק. 37% אמרו שהאורך לא קובע, כל עוד המסמך מכיל מידע רלוונטי. רק 6% הביעו העדפה למסמך קורות החיים בן עמוד אחד.

האם הייתם דוחים מועמד למשרת ניהול בכירה על בסיס מסמך קורות חיים באורך שאינו תואם את העדפותיכם? 58% מהנסקרים ענו בשלילה על השאלה שלעיל, 21% ענו ב"אולי" ו-5% ענו בחיוב, כלומר שידחו מועמד בכיר שמסמך קורות החיים שלו קצר מדי או ארוך מדי לטעמם. כל הנסקרים הסכימו שאורך המסמך אינו כה חשוב במקרה של מנהלים בכירים כל עוד תוכנו מציג את מה שיכול אותו אדם לתרום לחברה, את הישגיו ואת ניסיונו.

אם מגייסים או מנהלי משאבי אנוש היו מקבלים תקציר בן עמוד אחד של קורות חיים של מנהל בכיר, אבל היה נלווה אליו מסמך נוסף שבו סיכומי סיפורי הצלחה מהקריירה של המועמד, עד כמה סביר שהיו קוראים אותם?
רוב הנסקרים (59%) אמרו שסביר שהיו קוראים את סיפורי ההצלחה מכיוון שייתכן שמנהלים בכירים שוקלים להוסיף דוגמאות לכישוריהם ולניסיונם כדי להגביר את סיכוייהם לקבל את המשרה ועל מנת להוסיף עוד מידע. 26% אמרו שלא היו קוראים חומר נוסף וכי אין להם זמן לקרוא ניירות מרובים.

באיזו תדירות טלפונים חכמים ומכשירים ניידים משמשים לצורך קריאת קורות חיים? נתונים סטטיסטיים מ-2012 מראים שלפחות 18% מקורות החיים נקראים במכשירים האלה, והמספרים הולכים וגדלים. מבחינת המועמדים זה אומר שהם צריכים להתאים את החומרים שלהם למסכים קטנים, ומבחינת המגייסים התאמת המסמך למדיה יכולה להיות נקודת זכות לטובת המועמד או המועמדת.

מהו הפורמט המועדף לקבלת קורות חיים? התשובה היא עדיין מסמך וורד של מיקרוסופט. לפחות 49% מהנסקרים מעדיפים לקבל כך את קורות החיים שלהם. 23% מעדיפים קובץ PDF ול-26% זה בכלל לא משנה.

האם מגייסים או מנהלי משאבי אנוש בודקים קורות חיים בווידיאו? למרות ההתפתחויות הטכנולוגיות, רק 13% מהמקצוענים שהשתתפו בסקר אמרו שיעברו על קבצי קורות חיים בפורמט וידיאו כחלק מתהליך המיון של מועמדים. הסיבה לכך היא אולי שפשוט נוח יותר לקרוא מסמך טקסט שאפשר גם להדפיס או להוסיף עליו הערות. הכנת סרטון וידיאו לצורך הצגת קורות חיים מחייבת השקעה גדולה יחסית ולכן יש סיכון בהחלטה לשים את כל הביצים דווקא שם. מנגד, רבים מעדיפים קורות חיים שמוצגים בלינקדאין או באתרים חברתיים אחרים.

האם מגייסים או מקצועני משאבי אנוש מגגלים או מבצעים חיפוש במדיה החברתית לפני ההחלטה לראיין מועמדים שנראים מתאימים? 58% מהנסקרים אמרו שהם "תמיד" או "לפעמים" בודקים מועמדים אונליין לפני שהם מתקשרים אליהם לקביעת ראיון. מועמדים חכמים מנטרים כל הזמן את "טביעת הרגל הדיגיטלית" שלהם.

אם מגייסים או מקצועני משאבי אנוש מוצאים מידע שלילי ברשת, האם זה ישפיע על החלטתם לראיין בכירי או בכירה או להציע להם עבודה? 57% אמרו שאם הם מוצאים מידע שלילי הם יבצעו תחקיר נוסף או ישקלו מועמדים אחרים. רק 5% אמרו שמידע שלילי על מועמדים אינו משפיע על החלטותיהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה