גיוס ברשת החברתית עדיין חדש לך?

גיוס ברשת החברתית עדיין חדש לך?

אתר Business2Community מציע טיפים לבניית מהלך גיוס ברשת החברתית למתחילים

שיתוף
גיוס ברשתות חברתיות

גיוס ברשתות חברתיות

מחברות הזנק צעירות ועד למוסד (כן כן, המוסד הישראלי) – כל חברה, גוף ממשלתי ועמותה פרטית, יודעים שהרשת החברתית היא אחד הערוצים החשובים ביותר לגיוס עובדים. אם עדיין לא התנסית או שרק התחלת לעסוק בגיוס ברשת וכללי המשחק עדיין לא נהירים לך, מומחים לגיוס ברשת מציגים את כללי המפתח.

מילות מפתח:

מילות מפתח הן החשובות ביותר באינטרנט ובפרט ברשת החברתית. לפני שאתם כותבים טקסט (כללי על החברה או מודעת דרושים ספציפית), שימו לב שאתם עושים שימוש מרכזי במילות המפתח המחופשות/ המזוהות ביותר עם עולם התוכן שלכם ועם התפקידים הספציפיים שאותם אתם מאיישים.
גם אם אין לכם כמעט חברים בדף הפייסבוק או עוקבים בטוויטר (ודווקא אם אין לכם הרבה) – אתם יכולים למשוך אליכם ציבור מתעניינים באמצעות מילות החיפוש. כך לדוגמה ברשת החברתית טוויטר ישנו מקש בשם HireFriday# שמשמש חברים רבים ברשת לחיפוש עבודה. ציבור החברים יודע לעשות בו שימוש ממוקד כדי לאתר משרות פתוחות בתפקידים ספציפיים. ככל שתתייגו יותר מילות מפתח רלוונטיות, כך תוכלו לזכות בחשיפה גדולה יותר מבלי לעבוד כמעט, שכן מי שמחפש עבודה כבר יגיע אליכם.

עצה חשובה נוספת הקשורה לתיוג היא ציון מקום גיאוגרפי (מדינה, עיר, אזור). היות שהרשת החברתית פתוחה לכלל אזרחי העולם, מחפשי עבודה רבים מצמצמים את אופציות החיפוש שלהם למדינה או עיר/ אזור.
לכן למרות שאתם משתדלים להעלות מודעת דרושים כמה שיותר קצרה ותמציתית חשוב כן לציין שהחברה ממוקמת באזור הבורסה ברמת גן או או בקריית עתידים בת"א. כך למעשה כל מי שעוקב בטוויטר אחר חדשות מקומיות ייחשף למודעה החדשה ויוכל לפנות אליכם או לשרשר אותה לאנשים שהוא מכיר שעלולים להתאים. זה גם כלי סינון למועמדים שלא יוכלו להשתלב בתפקיד עקב המרחק הגיאוגרפי.

אפקט הנמלים:

אם אתם רוצים למצוא נמלים כל שעליכם לעשות זה למצוא נמלה אחת ולעקוב אחריה, היא כבר תוביל אתכם לקן בשלב כלשהו. ברשת החברתית הדגש הוא כאמור על הכמות. כל מי שפותח פרופיל שואף שיהיו לו אלפי חברים או עוקבים, אבל – כאשר המטרה היא גיוס ממוקד של עובדים מקצועים, הדגש הוא על איכות ולאו דווקא על הכמות. מילת המפתח כאן היא מיקוד, ולכן אתם לא צריכים אלף עוקבים אם הם לא רלוונטיים למשרות שאתם מציעים. עדיף שיהיו לכם 25 חברים או עוקבים שבאים מהרקע המקצועי הרלוונטי. לכן, לפני שמתחילים לצרף חברים, חשוב לערוך מחקר כללי כדי לראות מיהם אנשי המקצוע המובילים בתחום במקצוע הרלוונטי/ בעולם התוכן של החברה/ באזור שלכם.

הצצה קטנה בעיתון עסקים יכול לתת לכם תמונה ברורה לגבי אנשי הנדל"ן המובילים במשק, אנשי הפרסום, היח"צנים או היזמים שמסומנים כהבטחה. לכל אחד כזה כבר יש אלפי חברים ועוקבים כך שכל מה שצריך לעשות הוא לאתר ולצרף אותו לרשימה שלכם (כל מי שהולך אחריו יגיע אליכם בסופו של דבר).
אחרי שסימנתם את האנשים המובילים בתחום, נסו לאתר את המקומות, הארגונים והמוסדות בהם עובדים אנשים שהייתם רוצים להעסיק (חברות תקשורת, משרדי פרסום, פרמת רואי חשבון וכיו"ב). נסו לצרף כמה שיותר חברים מארגונים, הם עשויים להיות מועמדים רלוונטיים או להיות מקושרים למועמדים פוטנציאליים (כי למהנדס תוכנה תמיד יהיו חברים בתחום).

הנעה לפעולה מידית:

הרשת החברתית מתנהלת בקצב מואץ. יש לה קצב משלה והוא מהיר ותזזיתי. כל דקה נתונה עולה טקסט חדש לרשת. הגולשים עוברים הלאה לגירוי הבא בתוך שניות ספורות. חלון ההזדמנויות שלכם ללכוד את תשומת לבם הוא קצר! לכן לא מספיק למתג את החברה, למסור פרטים מדויקים ואטרקטיביים על המשרה אם אין בטקסט קריאה מידית לפעולה. 'הגיוסים בעיצומם', 'נפתחה ההרשמה', 'הגש קורות חיים כעת'… כל אלה דרושים כדי להעביר את הגולש ממצב של חיפוש להגשת מועמדות אקטיבית.
כמו כן, חשוב לתת לגולשים את האופציה לא רק ליצור קשר אלא להגיש מועמדות באופן מיידי דרך לינק לעמוד הקריירה שלכם, דרך לינק למייל של רכזת הגיוס וכיו"ב. המטרה היא להעביר אותו בתוך שניות אל תוך מאגר המועמדים שלכם.

הגיוס לא נגמר אחרי שמגייסים:

מצאתם את המועמד המושלם? הוא קיבל את הצעת העבודה שלכם וחתם על חוזה העסקה? גם אם הוא התחיל לעבוד וצלח את 100 ימי החסד, אל תסירו את המודעה! מגייסים מנוסים ממליצים לעדכן את המודעה בכל זמן נתון אם הגדרת התפקיד משתנה תוך כדי התהליך, כשמתוך ראיונות נמצא כי מועמדים פתאום מבחינים בכך שיש כמה נושאים שלא חודדו מספיק במודעה. היות שהמודעה צברה צפיות, חשוב להשאיר אותה כל הזמן ברשת כאשר בתחתית המודעה יש לעדכן כל הזמן בסטאטוס (משרה פתוחה או משרה מאוישת כרגע – נעדכן ברגע שנגייס שוב).

אז מה העיקרון שטמון בשמירת מודעות דרושים ברשת גם אם הן לא רלוונטיות כרגע?

1. יציבות תעסוקתית לא מאפיינת את שוק העבודה של ימינו (מי כמוכם יודעים). עליכם להיות מוכנים לאייש כל משרה, בהתרעה הקצרה ביותר. מודעות באתרי דרושים או בעיתונים עולות ולכן מעולם לא חשבתם או לא הרשתם לעצמכם להמשיך להריץ את המודעות (רק ליתר ביטחון…) אבל עכשיו זה ניתן וחשוב לנצל את היתרון הזה.

2. פרסום משרות גם אם הן לא רלוונטיות כרגע מסיע לכם בהיבט של מיתוג מעסיק. זה מייצר חשיפה של הארגון, סוגי העבודה וההתמחויות שהוא מחפש.

3. יהיו מועמדים שיבחרו, בעקבות החשיפה, להגיש מועמדות או לפחות ליצור קשר למקרה שבעתיד תתפנה משרה וזה יסייע לכם לצבור מאגר מועמדים איכותי כעתודה.

בכנס הגיוס השנתי נעמיק בנושא הרשתות החברתיות ככלי גיוס יעיל וחדשני. לפרטים לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה