גיוון תעסוקתי: לא רק עובדים, גם מנהלים

גיוון תעסוקתי: לא רק עובדים, גם מנהלים

מדוע חברות צריכות להקים כוח ניהולי מגוון יותר

שיתוף
כוח ניהולי מגוון

כוח ניהולי מגוון

לחברה גדולה בדרך כלל יש את הצוות הניהולי הבכיר מאחוריה המספק תמיכה למנכ"ל ומסייע להוביל את החברה קדימה. תפקוד טוב של הצוות הניהולי הבכיר מסייע להגדיר אסטרטגיה נכונה, לפקח על סיכונים, להתמודד עם תכנון קידום לתפקידים בכירים ולספק הדרכה כשמדובר בגיוס כישרונות.

אז מה עושה הצוות הניהולי הבכיר? התשובה לשאלה זו השתנתה באופן דרמטי בעשור האחרון – בתגובה למשבר הפיננסי העולמי ולסקנדלים ארגוניים רבים. בדרך כלל, הצוות הניהולי הבכיר מורכב ממספר מנהלים בכירים לשעבר ומנהיגי חברות עם ניסיון רב בניהול כללי. אלו אנשים שנמצאו בעבר בחלק העליון של המשחק המקצועי ויש להם רקורד מוצלח בתעשייה. עם זאת, לא משנה כמה מועיל הצוות הבכיר, כדי להיות יעיל הוא גם צריך להיות מגוון.

לצוות הניהולי הבכיר המגוון ביותר יש מגוון רחב של מיומנויות וניסיון בקרב מנהלים על מנת לקדם חברה למטרותיה ארוכות הטווח. חשוב מאוד שארגונים יתחילו או ימשיכו לגייס ולהרכיב צוות ניהולי בכיר כדי להבטיח הצלחה. זה כמו להרכיב חתיכות של פאזל; הם כולם שונים, אבל בסופו של דבר, מתאימים יחד בצורה מושלמת.

בניית צוות הנהלה בכיר מגוון אינו קל, אך הוא חשוב ביותר. גיוון מביא לחשיבה חדשה, לתובנות ופרספקטיבה על הצרכנים, השווקים והנהלים העסקיים. העדר גיוון מייצר החמצה. צוותים ניהוליים בכירים הומוגניים מבחינה תרבותית, יכולים לפתור בעיות ולהתמודד היטב עם אתגרים של מגמות חדשות בשוק או בעיות פנימיות. לכן, מועצת המנהלים המצליחה היא המגוונת ביותר – וזה אומר שיותר נשים, מגזרים, ומגוון רחב של רקע אתני – הם כל כך קריטיים בצוות הזה. במיוחד היום, כאשר עסקים מתחרים בקנה מידה עולמי.

במחקר שבחן יותר מ -2,000 חברות ציבוריות במהלך 13 שנים, מצאו החוקרים ראיות ברורות ומשכנעות, כי המגוון של מועצת המנהלים מגדיל באופן משמעותי את הסיכון ללקיחת סיכונים ולהצליח.

צוות הנהלה בכיר מגוון מאפשר לחברה לקבל מספר רב של תצוגות על כל פעולה, מה שאומר גם שהמועצה לוקחת בחשבון סיכונים שונים. נשים מיוצגות במיוחד בצוותים מגוונים ובכך ארגונים מסייעים לזהות מנהיגות מובילות. ככל שנשים עוברות יותר ויותר לתפקידי הנהגה בכירים, מאגר המועמדים הנבחרים למועצות המנהלים גדל.

בעת הגיוס למועצת המנהלים, על כל ועדת מינוי של החברה:
להפוך את המגוון לדרישה.

להקים קבוצה של כישורים ותובנות שהצוות הניהולי הבכיר זקוק להם.

לנתח את הצוות הנוכחי כדי להבטיח מגוון רחב של פרספקטיבות מיוצגות, ואם אין, אז לזהות את הפערים.

ליצוק רשת רחבה יותר. לבחון קבוצות מיעוט שיש להם מומחיות בעלת ערך, מיומנויות ופרספקטיבות להוסיף לצוות.

מעל לכל, לטפח תרבות אצל מועצת המנהלים המזמינה ומעודדת משוב פתוח, וכן ובעל דעות עצמאיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה