בית משפט השלום: התמ"ת התרשל

בית משפט השלום: התמ"ת התרשל

סטודנטים בקורס אופטיקה שלימודיהם הופסקו בעקבות קריסת המכללה, תבעו את התמ"ת. בימ"ש הטיל האחריות על התמ"ת

שיתוף
משרד התמ"ת

בבית משפט השלום בחיפה הוגשה תביעתם של 8 סטודנטים שנרשמו למסלול הדו-שנתי ללימודי אופטיקה במכללת החשמל. מכתב התביעה עלה כי לימודיהם ירדו לטימיון עם קריסתה הכלכלית של המכללה. התובעים ביקשו להעמיד לדין את משרד התמ"ת אשר הציג את הקורס במסלול ההכשרה הרשמי תחת פיקוחו.

הסטודנטים שילמו 25,000 ₪ שכר לימוד וזאת לטענתם, לאחר שמנהל המכללה הבטיח להם כי הלימודים יזכו אותם בתעודות גמר ותעודות הכשרה מקצועית המוכרות על ידי התמ"ת.

הסטודנטים החלו ללמוד במסלול הייעודי אך כעבור שנה ושלושה חודשים, כשהבינו שהמכללה נמצאת בקשיים והם לא יוכלו להשלים את מסלול הלימודים, פנו למתמ"ת בבקשת סיוע. הסטודנטים ביקשו סיוע בהשלמת מסלול הלימודים, אך נאמר להם כי המכללה אינה פועלת תחת פיקוח התמ"ת.

הסטודנטים הגישו תביעה כנגד התמ"ת, המכללה ומנהל המכללה, במסגרתה הם תבעו הכרה בשעות הלימוד שנצברו לטובתם, סיוע בהשלמת תעודת הגמר ופיצוי כספי על הנזק שנגרם להם.

ממשרד התמ"ת נטען בתגובה כי הוא איננו אחראי לכך שמסלול הלימודים הופסק בעקבות קריסתה הכלכלית של המכללה וכי האישור שניתן למכללה מטעמו היה ראשוני בלבד ולא ניתן לה אישור סופי, שכן המכללה לא עמדה בתנאים שמציב התמ"ת למוסדות לימוד והכשרה מקצועיים.

השופטת כאמלה ג'דעון פסקה לטובת הסטודנטים וקבעה כי אמנם התמ"ת אינו ערב ליציבות הכלכלית של המכללה, אך אין בכך כדי לפטור אותו מאחריות, שכן התמ"ת אכן פרסם מידע מטעה באתר הרשמי שלו. השופטת פסקה כי אכן הוצגה מצגת שווא באתר הבית של התמ"ת, ועל כן פעל המשרד באופן רשלני תוך הפרת חובת הזהירות שלו כלפי התובעים, כאשר פרסם מידע חסר ולא מדויק בדבר הכרה במכללה.

"בענייננו, המכללה פרסמה מידע באתר הרשמי שלה באינטרנט ביודעה כי כלל הציבור ובכללם התובעים יסתמכו על מידע זה. למותר לציין כי הסתמכות זו הינה צפויה, סבירה ומוצדקת. מצב דברים זה מקים זיקה של קרבה בין התובעים לנתבעת המטיל על האחרונה חובה שלא להתרשל במסירת מידע על ידה", כך נכתב בפסק הדין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה