ביה"ד לעבודה הקפיא פיטורי 100 עובדי עיריית שדרות

ביה"ד לעבודה הקפיא פיטורי 100 עובדי עיריית שדרות

בצהריים הפגינו כמה עשרות עובדי עירייה מול בית הדין במהלך הדיון. העירייה מצויה בעיצומו של הליך הבראה, והדיונים יתחדשו לאחר החג

שיתוף

הישג לעובדי עיריית שדרות שעמדו בפני פיטורים בימים הקרובים. בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע הקפיא בצהריים (ד') את החלטת העירייה לפטר כ-100 עובדים.

היום בצהריים הפגינו כמה עשרות עובדי עירייה מול בית הדין במהלך הדיון, כאשר לטענתם מנעה העירייה בבוקר משלושה אוטובוסים עמוסים בעובדים לצאת דרומה להפגנה. בסופו של דבר הגיעו רק כ-25 מפגינים וצוותי תקשורת רבים.

דווקא העירייה הייתה זו שפנתה לבית הדין, בבקשה לאשר את תכנית ההבראה שהונחתה ליישם, במהלכה התכוונה לפטר שליש ממצבת כוח האדם הכללית בעירייה.

אלא שבית הדין חשב אחרת, ולא זו בלבד אלא שהעירייה התחייבה שלא לנקוט בצעדים חד צדדיים כלפי העובדים במהלך תקופת המשא-ומתן.

נוסף על כך, שני הצדדים ימשיכו את הדיונים מיד בתום חג הפסח. את המשא ומתן תלווה עו"ד מירב הלוי, הממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת באזור הדרום.

בהסתדרות, המייצגת את העובדים, התלוננו ש"העירייה קולטת עובדים חיצוניים חדשים באופן חד צדדי וללא כל יידוע של הועד: 16 עובדים חדשים נקלטו על ידי החברה הכלכלית לפרויקט 'עיר ללא אלימות' וכ- 6 פקחים חדשים נקלטו. זאת כאשר במקביל מקוצצות שעות ונפגעים ימי השישי של עובדים המועסקים כפקחים הקיימים בעירייה", נכתב בתשובה לבית הדין.

בנוסף צוין כי העירייה שכרה את שירותיו של קבלן צנרת חיצוני תמורת תשלום בסך 390 אלף שקלים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, אמר לאחר הדיון: " הבטחנו לעובדים כי לא יהיו פיטורים ערב חג הפסח וקיימנו. אנו בעד תכנית הבראה לעיר אבל שעיקרה לא יהיה מבוסס מהבשר החי של העובדים. אני מקווה שמיד לאחר חג הפסח נתחיל לנהל מו"מ אינטנסיבי למציאת הפתרון הטוב ביותר לעיריית שדרות ולעובדיה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה