כאוס בתנובה: אין שוקו וקוטג', הרווחים צנחו במאות מיליוני ש' ב-2011

כאוס בתנובה: אין שוקו וקוטג', הרווחים צנחו במאות מיליוני ש' ב-2011

ברשתות השיווק אין קוטג' כבר כמה ימים, ואתמול כשלו המגעים בין הוועד להנהלה על תוספות השכר והחרבת הפנסיה

שיתוף

המגעים בין הנהלת תנובה לעובדיה אתמול (ג') לא צלחו, והבוקר הרחיבו העובדים את העיצומים ומנעו אספקת מוצרי שוקו של החברה נוסף על גביעי הקוטג'.

במכתב לעובדים שהופץ הבוקר,  שבוע לפני פרסום דו"חות החברה, גילה מנכ"ל החברה אריק שור כי רווחיה צללו ב- 2011 במאות מיליוני שקלים בהשוואה לרווח נקי של 495 מיליון שקל בעקבות אירועי המחאה החברתית של קיץ 2011.

מכתבו של שור הוא חלק מהיתדיינות עם העובדים על הסכם שכר חדש לאחר שההסכם הקודם פקע לפני 9 חודשים ולנוכח העניין של הנהלת תנובה לחתום על הסכם עד לסוף 2014.

שור עומד במכתבו על הצורך בהתייעלות בשל החרפת התחרות – התייעלות שאינה כרוכה בהכרח בפיטורי עובדים אלא באימוץ שיטות עבודה חדשות יעילות ונכונות יותר. לדבריו, הנהלת תנובה ביקשה להתאים את ההפעלה של מערך ההפצה לתחרות המתגברת ללא פיטורי עובדים ומבלי לפגוע בשכרם וכן להגדיר, בהסכמת הוועד, מנגנון שיאפשר לסיים העסקת עובדים שמעלו בתפקידם או שאינם מתפקדים לאורך זמן ממושך תוך מתן פיצויים ראויים.   

 

רווחים גבוהים מהשוקו

על הרחבת העיצומים הוחלט בתום פגישה עקרה בין שור, בהשתתפות היועץ המשפטי של העובדים עו"ד בני כהן, כך העיד יו"ר הוועד הרצי של עובדי החברה, אחיאב שמחי. הלה איים, בנוסף, כי העובדים ישקלו החרפה נוספת של השיבושים בשיווק מוצרי החברה, במידה וההנהלה לא תיענה לדרישותיהם.

גבינות הקוטג' של תנובה אינן מגיעות לחנויות ולרשתות השיווק מזה מספר ימים. הבחירה בשוקו, כצעד ב' אינה מקרית. תנובה נהנית ממתח רווחים גבוה ממכירות המוצר הגם שאינה שולטת בקטגוריה המובלת על-ידי שוקו יוטבתה של שטראוס. שחקנית נוספת בזירה היא טרה, שגם לה שוקו משלה. כך יוצא שתנובה נפגעת, אך הצרכנים לא.

העובדים מאיימים לשבות כליל כבר מיום ראשון הקרוב, כך לפי שמחי. בוועד מתעקשים שהפערים בין עמדות ההנהלה לבינם גדולים מכדי גישור. ""הנהלת החברה ממשיכה להציע לעובדים אחוזים בודדים כתוספות שכר, ואינה מסכימה להעביר את עובדי דרג ב' לדרג א'. לא דיברנו בפגישה על הפיטורים המתוכננים, אך בתנובה עדיין מדברים על התייעלות וזו כרוכה בפיטורי עובדים", אומר שמחי.

הוועד דורש מהחברה תוספת של 5% לשנה בשכר, בעוד שבתנובה מוכנים ל-3% בלבד. יתרה מזו, העובדים מבקשים הפרשה מלאה לפנסיה, בעוד שבתנובה מוכנים להרחיב את בסיס ההפרשות לפנסיה.

בנוסף, העובדים מבקשים להעביר את עובדי דרג ב' לדרג א', ובתנובה מסכימים למעבר לא מיידי אלא הדרגתי, בתקופה של שנה שתיים. העובדים מתנגדים לפיטורי עובדים ובתנובה ביקשו במסגרת המו"מ לפטר עובדים שסרחו, בתיאום עם הוועד, כולל פיצויים. בתנובה מבקשים להתקין מערכות לשליטה על הקירור במשאיות, אך העובדים חוששים שמערכת הבקרה מרחוק תשמש כדי לעקוב אחרי המשאיות.

בתנובה חרגו, לשם שינוי, ממנהגם שלא להגיב, ומסרו בהתייחסם לטענות: "הנהלת תנובה הציעה לוועד הצעה הוגנת בכל קנה מידה. דובר בצעד שיפגע בצרכנים, בתנובה ובעובדיה ועל כך אנו מצרים אנחנו קוראים לוועד העובדים לנהוג באחריות במציאות המורכבת העומדת בפני החברה ומתנצלים בפני הצרכנים שלנו על הפגיעה בהם".

 

גם לגמלאי תנובה יש טענות להנהלה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה