ארה"ב: מנהלת HR פוטרה על רקע אפליה ותפוצה ב-100,000 דולר

ארה"ב: מנהלת HR פוטרה על רקע אפליה ותפוצה ב-100,000 דולר

מנהלת משאבי אנוש במוסד ממשלתי בארה"ב פוטרה לאחר שחזרה מחופשת מחלה ותפוצה ביותר מ-100,000 דולר

שיתוף
חיסכון פנסיוני
חיסכון פנסיוני

מנהלת משאבי אנוש במרכז השלטון המקומי במדינת מיין בארה"ב, פוטרה על רקע גילה (57) ומוגבלות פיזית. לאחר שהגישה כתב תביעה, מיהר השלטון המקומי להגיע אתה לעסקת טיעון בטרם יינתן גזר דין והיא תפוצה ב-102,500 דולר.

לאחר 20 שנה במחלקת משאבי אנוש במרכז לשלטון המקומי במדינת מיין ארה"ב, דונטלה היילי פוטרה מתפקידה. היילי פנתה לבית המשפט הפדרלי כנגד מעסיקה בטענה לאפליה על רקע מיני, גיל ומוגבלות פיזית.

בכתב התביעה ציינה היילי, כי לאחר 20 שנות עבודה היא נעדרה במסגרת חופשת מחלה על פי הנוהל המקובל, אולם משחזרה לעבודה, היא אבדה את מקום עבודתה. היילי טענה כי מאחר והיא מבוגרת (57) ומצבה הבריאותי הדרדר והיא אף סובלת ממגבלה פיזית, מיהרה המעסיקה לפטרה.

היילי הוסיפה עוד כי המשרד הממשלתי אפלה אותה לרעה מבחינת שכר, ולהוכחה הציגה את תלוש השכר שלה לצד תלושי שכר של עמיתיה הגברים, אשר עבדו באותה מחלקה, באותו תפקיד ובאותו הדרג.

 לבסוף, האשימה היילי בכתב התביעה את המעסיקה גם בהפרת הזכות לפרטיות, בכך שחשפה את המידע הרפואי (החסוי) שלה ואת המגבלה הפיזית שלה בפני עמיתיה לעבודה.

היילי הצליחה להוכיח כי היא נחשבה לעובדת חרוצה, יעילה ומוערכת וכי הערכות המנהלים והביקורות המקצועיות שנערכו לה, הניבו כולן משוב חיובי. היילי ציינה כי נתנה 20 שנים מחייה לעבודתה וטענה שמעמד הפיטורים היה אירוע טראומטי שגרם לה להתקפי חרדות, דיכאון ובעיות דימוי עצמי נמוך, וכל זאת בזמן החלמה ממחלה.

בטרם התקבלה בנושא הכרעה משפטית וכדי למנוע אותה מבעוד מועד, הציעה הנהלת השלטון המקומי לפצות את היילי בסכום של 102,500 דולר במסגרת הסכם פשרה מחוץ לבית המשפט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה