אלו רכבי שרד יזכו במכרז החדש של מנהל הרכב הממשלתי?

אלו רכבי שרד יזכו במכרז החדש של מנהל הרכב הממשלתי?

הזוכה במכרז ייבחר לפי פרמטרים של מחיר (פחות מ-400 אלף שקל); איכות המכונית; שווי השימוש; והיקף האחריות

שיתוף

מנהל הרכב הממשלתי פרסם אתמול את המכרז לרכישת 50 מכוניות חדשות שישמשו את שרי הממשלה ובכירים אחרים בשירות המדינה.

הזוכה במכרז ייבחר לפי פרמטרים של מחיר (55%), איכות המכונית (35%), שווי השימוש (5%) והיקף האחריות (5%). באשר לאיכות, ייבחנו מרווח הפנים, ביצועי המנוע, מפרט הבטיחות, רדיוס הסיבוב ואפילו נפח מכל הדלק.

אספקט נוסף בשיקולי הבחירה הוא קבוצת הזיהום, אם כי אלמנט צריכת הדלק אינו מהווה קריטריון כלל.

דרישה נוספת בשולי המכרז, אם כי משמעותית הרבה יותר, מכתיבה ליצרן להיות מחויב לרכש גומלין בישראל, דבר שלא כל היצרנים יוכלו לעמוד בו בקלות.

בנוגע לקריטריונים הטכניים, על בסיס הגלגלים של המכוניות להיות יותר מ-280 ס"מ, ואורכן הכללי 477.5 ס"מ ויותר. בנוסף נדרש מנוע בעל הספק של יותר מ-200 כ"ס.

אשר לאבזור כלי הרכב, בכל אחד מאלה נחוצה מערכת ניווט מובנית, מצלמת נסיעה לאחור וחיישנים, חלונות כהים, מערכת בקרת שיוט ובקרת אקלים.

בשורת המחיר, עליו להיות נמוך מ-400 אלף שקל.

משמעות הקריטריונים הללו מוציאה מהמכרז מכוניות מנהלים גדולות אך בעלות תג מחיר נמוך יחסית, דוגמת אופל אינסיגניה וסקודה סופרב (האחרונה זכתה במכרז הקודם). מאידך, מכוניות סאלון כמו אאודי A6 ומרצדס E  קלאס לא יוכלו להיות מוצעות במכרז, בשל הגבלת המחיר.

עניינים אלו מותירים שמונה דגמים כמתמודדים פוטנציאליים במכרז: ביואיק לה-קרוס, וולוו S80, אינפיניטי, קרייזלר C300, פורד מונדיאו, BMW I528, לקסוס GS250 וקדילאק CTS.

בשלב זה, יבואני הרכב בוחנים את המכרז ובודקים אם יוכלו להתמודד בו. בכיר באחת החברות אמר לקראת פרסום המכרז כי "בדרך כלל זהו מכרז הפסדי. הדרך היחידה להרוויח כאן כסף היא לקבל תמיכה והנחה מהיצרן".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה