אין כמו בבית?

אין כמו בבית?

הרעיון של לעבוד מהבית נשמע כמו win win situation אבל על פי סקר חדש – הבית הוא לא תמיד מקום עבודה אידיאלי

שיתוף
עבודה מהבית
עבודה מהבית

פרילנסרים ועובדי חברה לכל דבר דבר ועניין עובדים מהבית או עובדים מהבית באופן חלקי. הטרנד של העסקת עובדים 'בשלט רחוק' הופך יותר ויותר נפוץ וזאת במיוחד על רקע פלטפורמות טכנולוגיות (רשת האינטרנט, מחשב ניידים, מכשירי פקס במחיר שווה לכל כיס, חבילות תקשורת אטרקטיביות וטלפונים סלולאריים חכמים). גם המגמות הירוקות של חיסכון בדלק ובשטחי נדל"ן, משכנעים יותר ויותר מעסיקים ועובדים – שאפשר וצריך לבצע עבודות מהבית.

אולם, על פי סקר חדש שנערך לאחרונה בקנדה, בו השתתפו 1,025 עובדים, שתוצאותיו פורסמו במגזין HR Report עולה תמונה ברורה יותר ואופטימית פחות על הטרנד של עבודה מהבית.

כמחצית מהעובדים בקנדה עובדים מהבית באופן מלא או חלקי בעוד שרק ל-22% יש משרד ביתי ראוי לעבודה בו הם מסוגלים לבצע את עבודתם ביעילות אופטימלית. מהסקר עוד עולה כי רק לכ-28% בלבד מכלל העובדים יש בבית את כל הציוד והמכשור להם הם זקוקים כדי לעבוד (בדומה לאביזרים הקיימים לרשות העובדים במשרדי החברה). על כן, לא מפתיע שבשאלת האפקטיביות, 77% מהעובדים (המהווים 50% מכוח העבודה במדינה) ציינו כי הם עובדים בצורה אפקטיבית יותר במשרדי החברה ולא בבית.

מרק רול, מנהל מחלקת הייעוץ לעבודה בבית בחברה המייצרת ציוד משרדי Brother Canada: "העובדים אינם נוקטים בגישה הנכונה כאשר ניתנת להם ההזדמנות לעבוד מהבית. כדי לעבוד בבית בצורה יעילה, באופן האופטימלי בו עובדים במשרד, דרושה הגישה הנכונה. צריך לייצר שטח עבודה הולם, מתוכנן ומסודר בדיוק כמו סביבה משרדית לכל דבר. אנשים נוטים לבלבל בין חלל העבודה לשאר חללי הבית וזו טעות, החל מהעבודה בפיג'מה ועד לעבודה בשעות לא שעות."

רול טוען כי חלק מהסיבות לכך שהעובדים אינם מצליחים לעבוד באופן אפקטיבי בביתם נעוצות בכך שרק ל-64% יש חדר עבודה שקט, רק ל-57% יש את מכלול המכשירים האלקטרונים (פקס, מדפסת, מכונת צילום, סורק ועוד). לטענתו, כאשר העובדים ישנו תפישה ויתחילו להתייחס לחלק מהבית כאל משרד, על כל המשתמע מכך, כאשר הם ישקיעו באווירה, בסדר, בציוד, בנהלי עבודה ובשעות עבודה מסודרת, הו אז הם יעבדו באותה מידה של פרודוקטיביות או אפילו יותר מזו שבה הם עבדו במשרד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. נרצה או לא נרצה בעוד 10-20 שנים רב העבודות תתבצענה מהבית חוץ מעבודות הדורשות הפעלת מכונות והשגחה על רובוטים. כל תפיסת העבודה תשתנה ו המושג עובד מעביד ישתנה בצורה קיצונית. בעתיד כל יחידה משפחתית ו/או יחידה של כמה משפחות(כמו קבוצות רכישה)ימכרו את זמנם למעסיקים באמצעות מו"מ. יחידה כזאת תהיה מועסקת בפרוייקטים שונים.ומה שילמדו בבתי הספר (שנוכחות התלמידים בהם תהיה מינימלית) יהיה בעיקר מקצוע ספציפי או אשכול מקצועות מעשיים ובמיוחד ניהול משא ומתן ובחירת פרויקטים המתאימים למשפחה ולזמן הפנאי שלה. הבתים יבנו אחרת ויכללו יחידות עבודה ולימוד והמכשירים האלקטרונים יהיו זולים זולים. אז אולי היום לחלק מהעובדים קשה לעבוד מהבית אבל זה יעבור. המשפט החשוב במאמר שלמעלה הוא שמחצית מעובדי קנדה עובדים מהבית וזה לא רק בגלל הקור….
    וכשרובינו (אני בעצם כבר לא:-)) יעבדו מהבית גם סביבתנו תשתנה ותותאם לצורת תעסוקה זו והארגונים יהיו וירטואליים ומנהליהם יחשבו לא רק על חסכון בעלויות (כי אם אין שטחים ומשרדים יש פחות הוצאות) אלא על שיווק וחדשנות ואייך למשוך את העובדים אליהם. נשמע מחמד הא?

השאר תגובה