איך מתמודדים עם עשרות קורות חיים המגיעים למשרה?

איך מתמודדים עם עשרות קורות חיים המגיעים למשרה?

אחת הבעיות הקשות בעת גיוס עובדים הינה ההתמודדות עם כמות קורות החיים, שרובן אינן רלונטיות, המגיעות עבור כל משרה.

שיתוף
קורות חיים
מערכות לסינון קורות חיים

בחיפוש אחר ייעול תהליך הגיוס, איתרה חברת ג'ובסיטי מבית וואלה ויד 2 את אחת מהנקודות הבעייתיות ביותר למנהלי הגיוס. אנשי המקצוע האמונים על ניהול הגיוסים בחברות נמצאים דרך קבע בעמדת לחץ בלתי פוסק לעמוד ביעדי הגיוס של החברות הן מבחינת כמות ובעיקר דגש על איכות המועמד.  המשימה היא מיון קפדני של מועמדים על מנת שיתאימו במידה המרבית לפרופיל המשרה. גם בתקופה בה פוחתים הגיוסים בחברה, המשימה אינה הופכת קלה יותר כי אז, מתמודדים המגייסים עם כמויות גדלות יותר של מועמדים שלעיתים מגישים מועמדות גם למשרות שאינם מתאימות לכישוריהם בשל ההיצע הדל, ואז מלאכת המיון הופכת קשה אף יותר. הקשיים איתם מתמודדים מנהלי משאבי האנוש נמשכים כאשר הדרישות של המנהלים עולות והגיוסים דורשים התייחסות למספר רב של מיומנויות בחיפוש אחר המועמד הנבחר.

"כיום על כל משרה שאני מפרסמת מגיעים מאות קורות חיים, אני מאמינה שהסיבה לכך היא כי מועמדים נוקטים בגישה של שלח לחמך על פני המים ולא ממש מתייחסים לדרישות המשרה" אומרת ענת סויסה גלובקה, מנהלת משאבי אנוש ורווחה בחברת ביפר תקשורת בע"מ. "המועמדים מנסים ליצור קשר עם החברות ע"י שליחת קורות חיים ולא מתייחסים למשרה המפורסמת, הבעיה קשה במיוחד כאשר מדובר בתפקידים טכניים אשר דורשים ידע ומיומנות וסינון כמויות קורות החיים מבזבז זמן ומשאבים על קריאת קורות חיים לא רלונטיים".

אתר ג'ובסיטי מתמקד במציאת פתרונות להקלה על משימת מיון המועמדים, האתר משמש פלטפורמה אינטרנטית אשר קולטת אליה אלפי מועמדים מידי יום. הפלטפורמה האינטרנטית פועלת על ידי מנגנון חכם אשר מבצע התאמות בין מיומנויות המועמדים לבין דרישות המעסיקים שהוכנסו למשרות, ופועלת לסינון מהיר ויעיל של המועמדים.  המערכת מאפשרת למעסיקים לפרסם במשרה שאלות סינון שונות אשר יכולות לסייע באיתור המועמדים שאינם עומדים בדרישות הסף לדוגמא?

  • האם יש לך רישיון נהיגה? כן/לא
  • כמה שנות ניסיון יש לך בתחום המכירות?

בנוסף קיימת האפשרות לסמן מיומנויות נדרשות כחובה כגון: השכלה, שפות ועוד… ועוד בתהליך פרסום המשרה המערכת יוצרת מאגר מועמדים מתאימים, בהסתמך על דרישות המשרה וקריטריונים נוספים שהוכנסו, על ידי כך המעסיק יכול להיכנס לאותו מאגר מועמדים, לצפות במועמדים מתאימים וליצור קשר עם אותם מועמדים שהוא מעוניין בהם, בטרם הם פנו אליו. המערכת אף מאפשרת למעסיק לעדכן הערות ליד כל מועמד ומועמד, לשלוח מייל למועמד , לסמן מועמד כמועדף בכוכבית דרכים אלה יעזרו למעסיק להתמצא במאגר שמכיל מאות ואלפי מועמדים ולמצוא את המועמד המתאים לו ביותר.

במידה ומועמד מגיש מועמדות למרות שאינו עומד בקריטריונים הנדרשים, המערכת מסמנת מועמדים לא מתאימים שמגישים מועמדות למשרות אלה כ"נמצאו לא מתאימים על ידי המערכת" ובכך מסייעת למנהלי משאבי אנוש למעבר יעיל ומהיר על כמויות קורות החיים שמקבלים-  תהליך אשר עוזר להם לבצע סינון יעיל יותר של קורות חיים.

המטרה של אתר ג'ובסיטי הינו לספק פתרונות הן למועמדים אשר יכולים בצורה פשוטה לקבל אליהם בזמן אמת משרות המתאימות לפרופיל המקצועי שלהם והן למעסיקים אשר יכולים להגדיר קריטריונים ברורים ולצפות במועמדים על פי רמת התאמתם לדרישות המשרה. בכך, תהליך המיון הראשוני מתקצר משמעותית ומאפשר השקעת אנרגיה בהמשך התהליך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה