איך למדוד את יעילות הגיוס

איך למדוד את יעילות הגיוס

אפשר וגם רצוי לבדוק את יעילות הגיוס

שיתוף
החובה לנהוג בתום לב בניסוח קורות חיים
החובה לנהוג בתום לב בניסוח קורות חיים

 מיכל מזורסקי מחברת יפאורה תבורי ומעיין סלע מחברת Synerion (לביא טיימטק לשעבר), הציגו בכנס קהילת הגיוס 2011 שנערך לאחרונה בכפר המכבייה, מדדים לבחינת יעילות תהליכי גיוס.

מדדי ביצוע מאפשרים זיהוי פערים ופתרון ממוקד של בעיות ותכנון תקציב טוב יותר של מחלקת משאבי אנוש. כיום המדדים מאפשרים למדוד יעילות, איכות ועלויות. יעילות הגיוס נמדדת היום באמצעות נתונים על היחס בין אלו שהחלו את תהליך הגיוס לבין אלו שהתקבלו לעבודה, החל משלב משלוח קורות החיים דרך ראיונות העבודה עד לקליטת העובד בארגון. יחס נמוך מידי עשוי להצביע על תהליך סינון ראשוני לקוי או הגדרת עיסוקים שגוייה.

איכות הגיוס תספר על תפוקת עובד שהתקבל לארגון לאורך זמן או תציג השוואה בין ציוני ההערכה אותם קיבל העובד בעבר, לעומת אלו אותם הוא מקבל במקום העבודה החדש. למדדי ביצוע ערך מוסף לארגון והם מאפשרים לה למצב עצמה גם כגוף אסטרטגי יוזם. בין השאר ניתן לזהות באמצעותם כישורים החסרים לארגון על מנת לממש יעדים עסקיים ואת האופן בו נתפש הארגון באמצעות מועמדים פוטנציאלים.

ההחלטה מה למדוד מושפעת מבחירת המשתנים החשובים לארגון, הדרישות ממחלקת הגיוס והאתגרים העומדים בפניה. גם אם לא תתבצע מדידה מקיפה של עבודת המחלקה, עדיין יהיה צורך לעקוב לפחות אחרי יעילות מחלקת הגיוס.

חשוב לזכור שמדידה של תהליך הגיוס נועדה לא רק לחסוך בעלויות, אלא גם לשפר את איכות הגיוס באמצעות יצירת סטנדרטיזציה לתהליכי הגיוס השונים בארגון. שיפור התהליך ובנית אמצעיי מדידה חוזרים ועקביים יאפשרו למחלקת הגיוס לפעול בגמישות וביתר קלות בהתאם למדיניות המשתנה של הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה