היצירתיות בשפל? 8 דרכים לעורר אותה מחדש

היצירתיות בשפל? 8 דרכים לעורר אותה מחדש

לפעמים שווה להשקיע זמן בדברים שאינם קשורים ישירות לעבודה כדי שהעבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר

שיתוף
יצירתיות אצל העובדים

יצירתיות אצל העובדים

משרות שיצירתיות היא אחת מדרישות הסף שלהן קורצות מאוד לרבים. אבל הצורך להיות יצירתיים כל הזמן עלול לגרום לשחיקה, והניסיונות להמציא את עצמכם בכל יום מחדש יכולים להיות מתישים יותר מאשר העבודה עצמה. איליה פוזין, יזם סטארט-אפ ומייסד Open Me, חברה לכרטיסי ברכה מקוונים, מציע בטור באתר Inc. שמונה טיפים למציאה מחודשת של ההשראה.

1. שחררו את הפחדים. כדי להגיע אל פסגת היצירתיות, אתם צריכים להיפטר מהעכבות שלכם. אתם עושים שגיאות פה ושם לאורך הדרך? לא נורא. התחילו לעבוד בהלך רוח חופשי מפחדים ומהמטרה להגיע לשלמות מידית, והתקדמו צעד אחד בכל פעם. נסו את זה: פשוט צללו לתוך העבודה ללא הכנות מרובות. אל תיפלו למלכודת של רשימת מטלות ויומנים עמוסים. צללו פנימה והפסיקו לבזבז זמן.

2. עזבו את זה. שחררו את עצמכם מהפרויקט או המשימה לזמן מה – אולי תופתעו מעד כמה צעד אחד אחורה יכול להועיל לזרימת היצירתיות שלכם. לפעמים התמקדות במשימה אחת לאורך זמן מערפלת את השיפוט ומעכבת את היצירתיות. עזיבת העבודה לזמן קצר תאפשר לכם לשוב אליה עם חשיבה רעננה. נסו את זה: במקום לעבור למשימה הבאה, עזבו לחלוטין את סביבת העבודה שלכם והשתתפו בפעילות גופנית מסוג כלשהו למשך 30 דקות.

3. קבלו השראה. ג'ק לונדון אמר: "אל תחכו להשראה. אתם צריכים לרדוף אחריה עם אלה." לא תמיד יש טעם לחכות לניצוץ, בעיקר כשאין זמן. צאו וחפשו את ההשראה שלכם, היא יכולה להתגלם באינספור צורות. נסו את זה: חקרו עבודה של מישהו שמעורר בכם השראה יצירתית או קראו בלוגים של מובילי דעות שיכולים להניע אתכם.

4. סקרו מדש רעיונות מהעבר. ייתכן שיש משהו שעבדתם עליו בעבר שיעזור לכם להגיע לרמה חדשה של יצירתיות בהווה. נסו את זה: קחו רעיון מהעבר וחפשו דרכים לשפר ולהרחיב באמצעותו. בדקו אם אתם יכולים להתאים אותו לצרכיכם הנוכחיים, או פשוט התבוננו בו כאמצעי לקבלת השראה.

5. שתפו. אם אתם נאבקים ברעיון או במשימה, שתפו מישהו בכך. חפשו פרספקטיבה יצירתית חדשה בכך שחבריכם לעבודה יעירו ויגידו איך היו משפרים את הרעיון שלכם ושאלו אותם כיצד הם צופים שהפרויקט יתקדם. נסו את זה: הפיצו פרטים קטנים שקשורים לפרויקט וראו אם הקולגות שלכם מצליחים לחבר בין הנקודות ולראות את התמונה המלאה.

6. נוחו קצת. מדהים מה שינה יכולה לעשות למחשבה. לפעמים המשימות והחסמים היצירתיים הכי מאתגרים נראים פשוטים הרבה יותר אחרי שינה טובה. נסו את זה: תפסו תנומה וחזרו אל הפרויקט אחריה, או השאירו את המשימה למחר. נסו להימנע מפרויקטים חשובים כאשר אינכם אחרי שנת לילה טובה.

7. צאו מאזור הנוחות. אזור הנוחות יכול להיות פיזי, כמו המשרד או עמדת העבודה שלכם, או מנטלי. ייתכן שנוח לכם לעבוד שם, אבל לא תמיד נשאר מספיק מקום ליצירתיות. שנו את הנוף כדי לתת למיצי היצירתיות לזרום. נסו את זה: עבדו קצת בחוץ, למשל על מרפסת של בית קפה, או פשוט בחלק אחר של המשרד.

8. יש אפליקציה בשביל זה: אם אף אחד מהטיפים לעיל אינו מועיל, יש כמה אפליקציות (Prezi, Lucidchart ו-Scrollkit, למשל, כולן חינמיות), שיוכלו לעזור. חלקן מציעות מקום לאחסן הערות שאתם מציינים לעצמכם, תצוגה ויזואלית למצגות או סיעור מוחות שישבור תקיעויות מנטליות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה