איך יוצרים שחקני נשמה ומשפיעים על מחוברות העובדים

איך יוצרים שחקני נשמה ומשפיעים על מחוברות העובדים

מעין גנות: "כל אחד מאיתנו זוכר מנהל מיתולוגי, אשר ראה בנו יכולות שלא ראינו בעצמנו ודחף אותנו לצאת מאזור הנוחות שלנו"

שיתוף
מעין גנות

מעין גנות, מרצה ומנחת סדנאות לפיתוח שחקני נשמה ליצירת צמיחה ארגונית

כשבאמתחתה 15 שנות ניסיון בתפקידי ניהול, ליווי והקמה של יחידות עסקיות חדשות בארץ ובעולם, הקימה מעין גנות, מרצה ומנחת סדנאות לפיתוח שחקני נשמה ליצירת צמיחה ארגונית, את חברת innerstar שמטרתה להפיץ את הבשורה לפיה, שחקני נשמה הם המרכיב הסודי של כל ארגון מצליח. "אני מאמינה שבכולנו כבר קיים שחקן נשמה, הוא רק זקוק לתנאים הנכונים כדי לצאת לאור", אומרת גנות.

גנות, שכיהנה בתפקיד חברת הנהלה בחברת לקסוס והיתה שותפה להחדרת המותג לארץ תוך יצירת חווית לקוח ייחודית, ובתפקיד מנהלת שותפים עסקיים במיקרוסופט, תוך בניית מנועי צמיחה בשוק ה-IT, וכמו כן שימשה יועצת לתחום חווית הלקוח בחברת ייעוץ, מעבירה כיום סדנאות העוסקות בקשר הישיר שבין חווית העובד וחווית הלקוח, תוך מתן כלים יישומיים למנהלים, היוצרים חיבור רגשי של העובד לארגון ומובילים לתוצאות גבוהות יותר וחווית לקוח טובה יותר.

"בסדנאות אנחנו לומדים מהי הגישה הניהולית היוצרת שחקני נשמה וכיצד היא משפיעה ישירות על שביעות רצון ומחוברות העובדים והלקוחות לארגון", אומרת גנות בשיחה עם HRus.

"הסדנאות כוללות תרגילים, סימולציות וניתוחי אירוע מארגונים בעולם העושים זאת הלכה למעשה. בדרך זו נוצרת אצל המשתתפים תפיסה חדשה ונוצר שינוי פרדיגמות ניהוליות.

"סדנת הדגל 'פיתוח שחקני נשמה' מתמקדת בגורמי המוטיבציה: אוטונומיה, תכלית, מומחיות (על פי דניאל פינק) ובקיצור: את"ם.

"אוטונומיה: עד כמה אני מנהל ריכוזי או משחרר, המאפשר לעובדים שלי שיקול דעת וקבלת החלטות בתוך גבולות גזרה מוגדרים. כאשר אנשים מרגישים כי קולם נשמע ומוערך, הם שמחים לקחת על עצמם אחריות ורצון להשפיע. כך, מעבר למחוברות, אנו יוצרים גם ארגון לומד ומתפתח, דבר אשר הינו קריטי להצלחה של ארגונים.

"תכלית: האם העובדים מבינים למה הם עושים את מה שעושים ומה המשמעות של הארגון שלנו, שכן לכולנו חשוב להרגיש כי אנו פועלים למען מטרה הגדולה מאיתנו.

"כאשר המסר הזה מועבר שוב ושוב בארגון הוא יוצר תחושת שליחות של כולם לטובת מטרה משותפת ו'דבק' בארגון המחבר עובדים ולקוחות.

"מומחיות: כבני אדם, יש בכולנו צורך מולד להיות בצמיחה מתמדת. כי כאשר אנו עושים עוד מאותו דבר, השחיקה הולכת וגדלה. כל אחד מאיתנו זוכר מנהל מיתולוגי, אשר ראה בנו יכולות שלא ראינו בעצמנו ודחף אותנו לצאת מאזור הנוחות שלנו.

"בכל תפקיד ובכל תחום ניתן ליצור מומחיות וייחודיות לעובדים על מנת לאפשר גיוון, עניין והתפתחות מתמדת. נושא זה חייב להימצא על סדר היום של מנהלים בארגונים, שכן הוא קריטי ביותר עבור העובדים הצעירים מדור ה-Y וה-Z, המחפשים להתפתח ולהבין מה האופק הצפוי להם בארגון".

מהו המסר העיקרי של השיטה?

"המסר שאני מעבירה במילה את"ם (אוטונומיה, תכלית, מומחיות), הוא שהיכולת להשפיע על מחוברות העובדים לארגון ולהפוך כל אחד לשחקן נשמה תלויה במנהל הישיר.

"לא בכדי מחקרים מראים שלמנהלים יש 70% השפעה על מוטיבציית העובדים והחיבור הרגשי (engagement) שלהם לארגון".

 תני בבקשה שלוש דוגמאות לכלים פרקטיים למנהלים וליצירת חיבור העובדים לארגון וחווית לקוח טובה יותר.

"בסיום הסדנה, בת שלושה מפגשים, המנהלים יוצרים תוכנית פעולה ויוזמות חדשות לפעולה בכל אחד מהמרכיבים שציינו (את"ם).

"כחודש לאחר מכן מתכנסים למפגש מסכם להצגת תוצרים: איזו פעולה יישמו בחודש שלאחר הסדנה, מה היו הפידבקים מהשטח ומהי הפעולה הבאה שלוקחים על עצמם, במטרה לייצר שגרות ניהוליות חדשות שיאפשרו הטמעה מוצלחת של התכנית".

דוגמאות ל-action items שעולים בסדנה:

– "ליצור בתוך הצוות לכל עובד מומחיות לתחום מסויים, כך שכל אחד מחברי הצוות יהפוך לאוטוריטה בתחומו ויוביל נושא בצורה רוחבית. לעודד את בעל המומחיות להדריך אחרים בצוות ומחוצה לו ולפתח אצלו יכולות של הדרכה וחניכה. (דוגמה לפעולות שנותנות מענה למומחיות).

– "בישיבת צוות להציף אתגרים ובעיות, למשל בנושא שרות לקוח, ולשאול את הצוות כיצד לדעתם נכון לפתור אותם ואילו החלטות הם בוחרים לקבל.

"זו הזדמנות לשמוע מהאנשים שחווים את השטח, לאפשר לקול שלהם להישמע ולהשפיע איך לעשות דברים חכם יותר ויעיל יותר וליצור אצלם בדרך זו מחויבות לרעיונות שהם העלו. (דוגמה לפעולות שנותנות מענה לאוטונומיה).

– "לשוחח על ה'למה' האישי של כל אחד מחברי הצוות, למה בחרנו בתחום הזה, מה הוביל אותנו לשם. נגלה שמסתתרת שם תחושת שליחות ואהבה לתחום, רק שהיא הלכה לאיבוד מתחת לשוטף והמטלות היומיומיות.

"מה'למה' האישי ניתן לעבור בשלב הבא ל'למה' של הצוות: מה המשמעות של הצוות, לשם מה אנחנו פה, להזכיר ולחדד את התמונה הגדולה ומה הערך המוסף של כל אחד. (דוגמה לפעולה שנותנת מענה לתכלית)".

ספרי בבקשה על הסדנאות ואילו סוגי סדנאות את עורכת – ובאיזו דרך הן יכולות להועיל לארגון.

1 "מעבר לסדנת הדגל לפיתוח שחקני נשמה, אני מעבירה סדנאות ניהול לפיתוח צוותים ופתרון דילמות ניהוליות יומיומיות, כגון ניהול צוותים מרוחקים, התמודדות עם שינויים וכיו"ב.

2 "סדנת 'לקוחות אוהבים שחקני נשמה' ליצירת ארגון מוכוון לקוח, בו המשתתפים הינם עובדים מחלקי הארגון השונים ויחד יוצרים מטרה משותפת ויוזמות חדשות לשיפור חווית לקוח והידוק ממשקים פנימיים בארגון".

3 "סדנאות עובדים חד-יומיות ליצירת תחושת שליחות, השראה וחיבור לארגון.

4 "מנטורינג אישי וליווי מנהלים הכוללים בניית תוכנית פעולה אישית וניהול מיטבי".

"לסיכום", אומרת גנות, "יש לזכור שלכל אחד מאיתנו חשוב להרגיש מוערך, בעל משמעות ובעל יכולת השפעה, וכאשר אלו מקבלים מענה לאורך זמן, נוצרים שחקני נשמה בארגון".

ליצירת קשר עם מעין גנות ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4375939

או בדואר אלקטרוני בכתובת: maayan@innerstar.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה