שיתוף

בשוק העבודה כיום, בו הולכת וגוברת התחרות על טלנטים, גיוס עובדים וקליטתם ביעילות  אינם רק עוד תפקיד במחלקת משאבי אנוש.

אלו הם תהליכים עסקיים קריטיים המשפיעים ישירות על ביצועי הארגון.

שילובו של אנליסט עסקי במחלקת משאבי אנוש יכול לחולל מהפכה בתהליכים אלה, להפוך אותם מאמנות למדע, ולשפר משמעותית את איכות הגיוס ואת המהירות שבה עובדים חדשים הופכים לפרודוקטיביים.

תרומתו העיקרית של אנליסט עסקי לאיכות הגיוס טמונה ביכולתו לנתח נתונים ולזהות דפוסים משמעותיים.

גיוס מסורתי מסתמך לעתים קרובות על מקרים בודדים או תחושות בטן. אנליסט עסקי, לעומת זאת, יכול להתעמק בנתוני גיוס היסטוריים כדי לאתר את ערוצי הגיוס היעילים ביותר: אילו לוחות דרושים, פלטפורמות רשתות חברתיות או תוכניות 'חבר מביא חבר' מניבות את המועמדים האיכותיים ביותר בעלות הנמוכה ביותר.

אנליסט עסקי יכול לנתח את המאפיינים של גיוסים מוצלחים בעבר לעומת גיוסים של עובדים שעזבו במהירות את הארגון, ולעזור למנהלי משאבי אנוש ולמנהלי הגיוס לפתח פרופילי מועמדים מדויקים יותר ושאלות ראיון שחוזות הצלחה בעבודה.

לדוגמה, על ידי בדיקת מידת המתאם בין הערכות טרום גיוס לנתוני ביצועים ארוכי טווח, האנליסט יכול לזהות אילו מדדי הערכה באמת חשובים.

זה מאפשר למנהלי משאבי האנוש ולמנהלי הגיוס לחדד את תהליכי הסינון שלהם ולהתמקד במועמדים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר.

גישה זו, המבוססת על נתונים, ממזערת הטיות ומגבירה את הסבירות למשיכה ובחירה של כישרונות מובילים בהתאם לתרבות הארגונית ולצרכים של החברה.

פרט לבחירה, אנליסט עסקי יכול לייעל את כל הליך הגיוס. הוא יכול לעקוב אחר מדדים כמו משך תהליך הגיוס, אחוזי קבלה לעבודה, ונקודות נשירה של מועמדים בכל שלב בתהליך הגיוס.

על ידי זיהוי צווארי בקבוק או תחומים של חוסר יעילות, הוא מאפשר למנהלי משאבי האנוש לייעל את זרימות העבודה, להפחית עומס אדמיניסטרטיבי ולשפר את חוויית המועמד.

זה הופך את תהליך הגיוס ליעיל יותר, ובה בעת מקרין תדמית מקצועית ומושכת יותר לעובדים פוטנציאליים.

גם בנושא איכות קליטת העובדים החדשים בארגון, לאנליסט העסקי יש תפקיד קריטי.

השבועות והחודשים הראשונים הם קריטיים להשתלבות של עובד חדש ולהצלחתו לטווח ארוך.

אנליסט עסקי יכול לתכנן ולנתח סקרי קליטת עובדים כדי לאמוד את שביעות רצונם של עובדים חדשים מהתהליך, ולזהות נקודות כאב או תחומים שבהם חסרה תמיכה.

בנוסף, הוא יכול לעקוב אחר מדדי ביצועים מרכזיים במהלך תקופת הקליטה, כגון זמן הגעה למיומנות הנדרשת, רמות מעורבות ושיעורי תחלופה מוקדמת של עובדים חדשים.

קישור מדדים אלה לפעילויות קליטה ספציפיות, לרבות תוכניות חונכות, מודולי הכשרה ראשוניים וכדומה, מאפשר לאנליסט לקבוע אילו אלמנטים הם היעילים ביותר בהאצת הפרודוקטיביות ובטיפוח מעורבות.

זאת ועוד, אנליסט עסקי יכול לסייע בהגדרת הליך הקליטה האופטימלי עבור תפקידים או מחלקות שונים.

הוא יכול לפלח נתונים כדי להבין מה עובד הכי טוב עבור איש מקצוע במכירות לעומת מהנדס תוכנה.

פילוח נתונים כזה מאפשר ליצור תוכניות קליטה מותאמות אישית שהן רלוונטיות ובעלות השפעה רבה יותר.

ניטור מתמיד של תהליך הקליטה המבוסס על נתונים מאפשר לאנליסט העסקי לוודא שעובדים חדשים ירגישו שהארגון תומך בהם, שהם ישתלבו במהירות בתרבות הארגונית של החברה ויגיעו לפרודוקטיביות מלאה מוקדם יותר.

כל זה משפר את שביעות הרצון של העובדים החדשים בעבודה, ואף מתורגם ישירות להחזר מהיר יותר של ההשקעה במאמצי גיוס הכישרונות של הארגון.

 

כנס רווחה וחווית עובד 2025

כנס קהילת הגיוס השנתי 2025

כנס משאבי אנוש השנתי 2025

אין תגובות

השאר תגובה