הורים עובדים, פעוטונים ומה שביניהם – סוף סוף יש פתרון פרקטי!

הורים עובדים, פעוטונים ומה שביניהם – סוף סוף יש פתרון פרקטי!

אחרי שהשתמשנו בסיסמה הזו במודעות דרושים ובפורטל הארגוני שלנו, קם מיזם חברתי המציע לראשונה פתרון אמיתי

שיתוף
קלרה חייט

קלרה חייט

איך זה שבמדינות מערביות מתקדמות ואף במדינות עולם שלישי הארגון דואג למסגרות חינוכיות לילדים הרכים של העובדים ואצלנו לא?

חברות בכל העולם הבינו שהן מאבדות כוח אדם איכותי ונאמן עקב אי היכולת של העובדים לשלב בין דרישות העבודה לגידול ילדים קטנים, ומצאו לזה פתרון. עכשיו הפתרון הגיע לארץ.

את השינוי הזה מובילות שתי נשים שהקימו את חברת Babico. קלרה חייט ועמנואל ווסלי, שתיהן עולות מצרפת, אקדמאיות וקרייריסטיות שלוקחות את הקריירה ברצינות אבל לא על חשבון הילדים – מציעות לכם פתרון אפקטיבי לשימור העובדים שעתידים ליפול בין הכיסאות ולהוריד לכם עלויות תחלופה והיעדרות.

 

בריאיון בלעדי עם קלרה חייט ניסינו להבין מהי הבשורה שמביאה Babico לשוק ואיך היא יכולה לשרת את כולנו – ההורים והמעסיקים.

עמנואל ווסלי
מהו השירות שאתם מציעים לארגונים במשק וכיצד זה עובד בפועל?

קלרה חייט: כשעמנואל ואני הגענו לארץ, גילינו כמה קשה להורים לתפקד בשוק העבודה התובעני עקב אי ההתאמה של גני הילדים לעבודה. השעות המצומצמות, החופשות הרבות, חוסר הפיקוח על איכות הטיפול ומחירים מאוד גבוהים (3000-3800 ש"ח בחודש באזור המרכז) – מעמידים הורים רבים, ובעיקר נשים, בסיטואציה אבסורדית בה הם לא יכולים להמשיך לעבוד כפי שעבדו לפני הלידה.

גילינו כי 53% מהנשים עושות שינוי קריירה מהותי בעקבות הלידה. 30% מהנשים שיוצאות לחופשת לידה לא חוזרות למעסיק הקודם, חלקן פשוט יוצאות משוק העבודה וחלקן עוברות למקומות שמאפשרים יותר גמישות. בקרב הנשים שכן חוזרות לעבוד אצל המעסיק הקודם כ-75% דורשות שינוי בתנאים כמו שינוי שעות עבודה, גמישות, קיצור משרה, מעבר למחלקה אחרת וכיו"ב.

הגענו להבנה שיש כאן בעיה גדולה ומשותפת לעובד ולארגון: אם העובד לא מצליח לשלב עבודה ובית, הוא יעזוב את עבודתו וזה יעלה לארגון בממוצע 100%-150% מהשכר השנתי שלו. (הוצאות גיוס והכשרה, הפסדים שנגרמים בשל הוואקום שנוצר לתקופת ביניים וכיו"ב.)

לכן נקודת המוצא שלנו היא שההורה רוצה להמשיך לעבוד והארגון רוצה לשמר אותו. עכשיו דרושה לשניהם מסגרת תומכת שתאפשר זאת. כאן Babico נכנסת לתמונה.

המפתח לחזרה לעבודה/השתלבות בשוק העבודה הינו מתן גישה להורים עובדים לגני ילדים איכותיים שמתאימים לצורכיהם ובמחיר מוזל. כולם מודעים ליוקר המחיה בישראל, יש לזכור שהעלויות של הורים לילדים עד גיל 3 הינם כמעט פי 2 מהעלויות של הורים לילדים בגילאי 3-6. כדי לשמר את כוח האדם הצעיר והחשוב הזה בארגון יש לעזור לו בתקופה בעייתית זו של חייו הן מבחינה כלכלית והן מבחינה פרקטית.

השירות שלנו כולל מעטפת מלאה עבור החברה. החברה מסבסדת לעובדיה חלק מעלות גן הילדים הפרטי עד גיל 3 (בסכום שנקבע על ידה) והעובדים בוחרים גן ילדים מרשימת הגנים שלנו. רשימת הגנים מורכבת מגנים בפריסה ארצית הנכנסים איתנו להסכם שיתוף פעולה. כל גן נבחר לפי בדיקת איכות ולפי לוח שנה נוח יותר להורים עובדים. ההורים זוכים בגן ילדים איכותי המתאים לצורכיהם מבחינת שעות, חופשות ובמחיר מסובסד. המעסיקים מקבלים עובדים מרוצים שיכולים לחזור לעבודה בראש שקט.

האם זה מתאים לכל ארגון? האם זה מתאים לכל הורה עובד?

אנחנו פועלים בפריסה ארצית עבור כל ארגון שמזמין את השירות. השירות שלנו הוא מעין הטבה שניתנת להורים בצורת שובר הנחה חודשי לגן הילדים.

הפתרון שלנו מולבש על גבי הארגון ועובדיו. אנחנו תחילה מבינים את צורכי הארגון: מסגרת שעות העבודה והחופשים של הארגון. בשלב הבא אנחנו בודקים היכן ההורים מתגוררים והיכן נוח להם לשלוח את הילדים למסגרות. לאחר שמיפינו את הצרכים של ההורים והארגון, אנחנו בודקים אילו גנים ופעוטונים עונים הכי טוב על הדרישות ויוצרים עימם שתופי פעולה.

אנחנו עובדים עם צוות יועצות חינוכיות לגיל הרך שעוברות מגן לגן, מעבירות הדרכות ובודקות את איכות הגן על מנת לוודא שכל גן שאתו אנחנו עובדים אכן עומד בסטנדרטים בהיבט של איכות הטיפול. אנחנו בוחרים לעבוד עם גנים שמלכתחילה עובדים עד השעה 17:00 או גנים שמוכנים להאריך את היום הפעילות שלהם עד שעה זו. בנוסף אנחנו פועלים למען צמצום ימי החופש המיותרים שמרבית גני הילדים לוקחים.

למה שהארגון יישא בעלויות גני הילדים עבור עובדיו?

ידוע כי ארגון שתומך בעובדיו חוסך עלויות אדירות. יש לארגון אינטרס לדאוג לכך שעובדיו יוכלו לשלוח את הילדים שלהם למסגרות חינוך איכותיות שמתאימות גם לשעות ולחופשים שלו בתור עובד.

קודם כל ארגון שתומך בעובדים שלו בתחום כל כך משמעותי בחיים שלו ממתג את עצמו כחברה שטוב לעבוד בה. בידול זה שמווה יתרון ברור בשימור וגיוס עובדים, בעיקר בקרב דור ה-Y שמחפש ומצפה ליותר איזון עבודה-משפחה. פתרון זה מביא לצמצום משמעותי של עלויות תחלופה והיעדרויות של הורים טריים אבל גם של עובדים צעירים יותר אשר חושבים להביא ילדים בעתיד.

ארגונים ששמים לעצמם מטרה לשמר את הטאלנטים שלהם, בעידן שבו עובדים עוברים מקומות עבודה בכל כמה שנים, סבסוד מסגרות חינוך לילדים הוא כלי נחוץ. זו השקעה כלכלית שיש בה ערך אדיר שכן עובד שמקבל מהארגון הטבה כזו אישית ומשמעותית ירגיש מחויבות גדולה יותר לארגון מעובד שיקבל כרטיסים למופע או טיול ויעילותו בעבודה תגבר כשהוא יודע שהתינוק שלו בידיים טובות ובמקום בטוח. מודלים דומים קיימים בעולם, ומראים הורדה משמעותית בעלויות לארגונים ולכן תשואה חיובית לפרויקטים מהסוג הזה.

האם הגנים הם באזור הארגון או במתחם הארגון או שההורה יכול לבחור לשלוח את הילד לגן ליד הבית או ליד הבית של הסבתא?

להורים יש את האפשרות המלאה לבחור לאיזה גן לשלוח את הילד. אנחנו יודעים שבארץ המודל המועדף על הורים זה לשלוח את הילד לגן ליד הבית ולאו דווקא ליד העבודה. לכן אנחנו מאפשרים להורים לבחור את הסביבה שנוחה להם כדי להקל עליהם ועל הילד שכבר השתלב בגן. במידה והורה מעוניין לשלוח את ילדו לגן שאינו נמצא ברשת שלנו, הוא יכול לצור איתנו קשר ונפעל למען שיתוף פעולה עם אותו גן.

ואם אני כמנהלת משאבי אנוש אומרת לך שהרעיון שלך טוב ויפה לחברה גדולה כמו אינטל או מיקרוסופט אבל אנו חברה קטנה יחסית ואין לנו את המשאבים העצומים להשקיע בסבסוד גנים לילדי העובדים. מה תעני על כך?

אני אומר לך שהשירות שאנו מציעים מסתמך על מודל שקיים בעולם הן במדינות מערביות והן במדינות עולם שלישי כמו הודו וצ'ילה או מדינות שונות באפריקה. הוא דווקא נפוץ יותר בחברות בסדר גודל קטן בינוני. למעשה 75% מהארגונים בעולם שנהנים משירות זהה לזה שמציעה Babico הם ארגונים קטנים עד בינוניים. הסיבה שדווקא ארגונים קטנים משקיעים בשימור הורים צעירים היא שבארגון קטן כל עובד הוא "עובד מפתח" שחשוב לשמר ושדווקא בארגונים קטנים מרגישים את הטלטלה עם כל עזיבה.

חשוב לי לציין שהשירות שאנו מציעים לארגונים הנו בחינם. העלות לארגון נגזרת בהתאם למספר העובדים שהארגון רוצה להעניק להם את ההטבה ולסכום ההטבה. כל שקל שיוצא מהארגון מגיע לסבסוד הגן עבור העובדים. ישנם ארגונים שיבחרו לתת את ההטבה לכל העובדים שיש להם ילדים עד גיל 3. יהיו ארגונים שיבחרו להעניק את ההטבה רק לנשים או לבצע מיון עובדים לפי קריטריונים שונים כמו וותק, שכר או לאלה שהוגדרו כטאלנטים, כחלק מאסטרטגיית ניהול ושימור כישרונות. זה מודל שמתאים לארגון בכל סדר גודל והתקציב נקבע ע"י הארגון.

השורה התחתונה היא שלא חייבים להיות ארגון גדול וחזק במיוחד כדי להצטרף לשירות ולהעניק לעובדיכם הטבה כזו. זו השקעה בהון האנושי הכל כך קריטי להצלחת הארגון, השקעה בעלת תשואה חיובית והשפעה חברתית רחבה.

ליצירת קשר:

clara@babico.co.il

09-834-3320

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה