אושר בוועדת העבודה והרווחה: אלמנות צה"ל שבני זוגן נהרג לפני 1999- יקבלו...

אושר בוועדת העבודה והרווחה: אלמנות צה"ל שבני זוגן נהרג לפני 1999- יקבלו מענק כספי

1,888 אלמנות צה"ל ו-381 הורים שכולים יקבלו מענק על סך 100 אלף שקל

שיתוף
ח

שר העבודה והרווחה חיים כץ

אלמנות צה"ל שבני זוגן נהרגו בשירות מילואים לפני שנת 1999, יקבלו מענק כספי בסך 100 אלף שקל כל אחת, כך אושר היום (יום ד') לקריאה שנייה ושלישית  בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

הצעת החוק הממשלתית שאושרה היום, באה לתקן חוק משנת 2002 שקבע כי הזכאות לקצבה תינתן לגבי מי שנספה משנת 1999 ואילך בלבד.

במהלך הדיון נמסר כי קיימות כיום 1,888 אלמנות צה"ל הזכאיות לקבל את המענק וכן 381 הורים שכולים (שיקבלו את המענק בהיעדרה של בת הזוג של החייל) ו-400 בני זוג או הורים של חיילים שנפצעו במהלך שירות מילוים ונפטרו לאחר מכן כתוצאה מהפציעה.

על הזכאים לקבל  המענק, להגיש תביעה על מנת לקבלו בתוך שנתיים מיום פרסום החוק. המימון למענקים יבוא ממשרד האוצר ומשרד הביטחון בחלקים שווים.

ים זאת, הצעת החוק הנוכחית אינה סוף פסוק בנושא. במהלך הדיון ניסה יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, ליצור קשר עם מנכ"ל משרד הביטחון על מנת לשוחח איתו על הרחבת החוק, כך שיכללו בו גם 224 יורשים יתומים שיהפכו גם הם לזכאים לקבל את המענק, אולם מנכ"ל משרד הביטחון לא התפנה לשיחה.

"צר לי מאוד שבמשך כשעה לא מצא מנכ"ל משרד הביטחון לנכון להקדיש דקה בטלפון לנושא הקדוש ביותר", אמר ח"כ כץ והוסיף כי הוא בכל זאת יקדם את אישור החוק על מנת שהאלמנות יקבלו את המענקים בקרוב, אך הוא מתכוון להכין הצעת חוק "מקיפה" בנושא היורשים היתומים, אשר לדבריו, תגרום למדינה "לשלם ליתומים ולאלמנות הרבה יותר כסף".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה