תביעה מאיימת על ענקית הרכב ג'נרל מוטורס

תביעה מאיימת על ענקית הרכב ג'נרל מוטורס

28 עובדים בחברת ג'נרל מוטורס הגישה כתב תביעה כנגד החברה בגין הפרת הסכם עבודה קבוצתי והרעת תנאי העבודה

שיתוף
שינויים במבנה הפנסיה

שינויים במבנה הפנסיה

לבית המשפט בקליבלנד אוהיו, הוגש כתב תביעתם של 28 עובדי ג'נרל מוטורס אשר החלו לעבוד בחברה לפני 2006. לטענתם, הנהלת החברה הפרה את הסכמי העבודה פעם אחת כאשר האריכה את חוזי העבודה איתם באופן חד צדדי. ב-2007 הם פוטרו כולם לאלתר וכעבור 7 חודשים, הוצע להם לחזור לעבודתם אך הפעם על תקן של 'עובדים חסרי קביעות'.

בשנת 2008, כך על פי כתב התביעה, לאור הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה החברה, נאלצו העובדים לספוג הרעה בתנאי השכר (הפחתה של כ-40% מהשכר). לדבריהם, הברירה הייתה לעמוד בקיצוץ הכואב בשכר או להתפטר. הנהלת החברה התחייבה לשפר את תנאי השכר ברגע שבו היא תוכל לגייס שוב מחזור עובדים.

אולם לצד ההרעה המוחשית בתנאי העובדים, חתמה הנהלת ג'נרל מוטורס הסכם עם איגוד העובדים, הסכם שמכונה 'גיוס חריג' ובמסגרתו, העובדים החדשים שגויסו לא הוכפפו להסכם הקיים אלא החלו לעבוד בתנאי עבודה שונים וטובים בהרבה מאלו של העובדים הוותיקים.

כעת התובעים (שעדיין עובדים בחברה), טוענים לאפליה לא צודקת והם דורשים שיוחזרו להם הכספים שנוכו במסגרת קיצוצי השכר וכן השוואה לתנאי העבודה של העובדים החדשים בתוספות הצמדה וריבית.

קת'י מיירס, עורכת הדין של העובדים אמרה לתקשורת: "אנו בטוחים בצדקתנו, אנחנו לא רוצים להגיע לפשרה אלא מצפים לנהל Fight רציני בבית המשפט!"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה