(עדכון) בית הדין ביטל השביתה במעונות לנוער בסיכון

(עדכון) בית הדין ביטל השביתה במעונות לנוער בסיכון

בית הדין לעבודה יחליט הבוקר אם להוציא צווי מניעה למטפלים. הם דורשים הסכם עבודה קיבוצי, שיפור שכר ועוד

שיתוף
שביתת מורי קבלן

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא היום (ג') צו זמני המורה לעובדי חסות הנוער המועסקים באמצעות עמותת ענ"ב להפסיק את השביתה שבה החלו היום ולשוב לעבודה מלאה.

השופטת שרה מאירי הורתה לוועד הפעולה של העובדים ולהנהלת ענ"ב להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי כדי להגיע לפתרון המחלוקות ביניהם. בכך נענה ביה"ד לפנייתה של עמותת ענ"ב, באמצעות עו שלומית גוטרמן-כספי.

שביתה – לא רק ברשויות המקומיות. העובדים המטפלים בנוער בסיכון ובנוער עבריין, השביתו מאתמול (יום ב') שבעה מעונות, במחאה על תנאי העסקה ירודים לטענתם.

השובתים מועסקים באמצעות שתי העמותות הגדולות ביותר המפעילות מסגרות לנוער בסיכון: ענ"ב ועמותת אותות. שכרם הנקוב, לדבריהם, הוא 24 שקלים לשעה, והם דורשים להעלותו ב-20% ולהגדיל את התמורה בגין ההשגחה על בני הנוער בשעות הלילה, כמו גם לחתום על הסכם עבודה קיבוצי.

כחלק מהמחאה העובדים, שנתמכים על ידי ארגון כוח לעובדים, אינם מנהלים את ההוסטלים לנערים ולנערות והללו נאלצו להישלח לבתיהם למרות צווי בתי משפט המורים להחזיקם במסגרת הזאת.

כמו כן, העובדים אינם עוסקים בהפעלת החוסים, בהדרכתם, בהשגחה עליהם ובמתן טיפול ראשוני לנקלעים למצוקה נפשית.

עד לפני כמה שנים, הופעלו מוסדות חסות הנוער ישירות על ידי משרד הרווחה, עד שהמשרד החליט להפריט את הפעילות ולהעבירה לידי עמותות. המשמעות: המטפלים נחשבים לעובדי קבלן.

מיכל פרידמן ואלברט סופר, חברי ועד הפעולה שהקימו העובדים, העידו שהתחלופה בקרב העובדים במסגרות חסות הנוער גבוהה, ומשך העבודה הממוצע אינו עולה על שנה וחצי-שנתיים. "שכרנו הממוצע הוא 4,000 שקל בחודש וכדי להגיע לשכר גדול יותר עלינו לעבוד גם בשבתות", ציינו השניים.

הבוקר (יום ג') מתקיים דיון בבית הדין לעבודה בבקשת עמותת ענ"ב להוציא צו מניעה נגד השביתה. מנהל העמותה שי שער, סבור ש"השביתה עליה הכריז ארגון כוח לעובדים במעונות של חסות הנוער, היא בלתי אחראית ולא מידתית."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה