רשות המסים מגבירה את אכיפת חוקי המס

רשות המסים מגבירה את אכיפת חוקי המס

רשות המיסים מקדמת חוק שיאפשר הטלת קנס מנהלי והרחבת מעגל העוסקים החייבים בדיווח מפורט. החוק צפוי לצאת לפועל ב-2014

שיתוף
שכר
שכר

בדיון שהתקיים השבוע בוועדת הכספים בכנסת, הוחלט לקדם את הצעת חוק המע"מ במסגרת כוונת רשות המיסים, להגביר את המלחמה בהונאות המס.

מטרת הצעת החוק הינה להילחם במגמת החשבוניות הפיקטיביות, על ידי הרחבת מעגל החייבים בדיווח מפורט של חשבוניות על עסקאות ותשומות. כמו כן, יכלול החוק החדש מתן סמכויות של אכיפה מנהלית לרשות המסים, כנגד מעלימי מס ומוסרי דיווחי כזב וכן החלת חובת דיווח מקוון.

הצעת החוק מהווה פתרון לבעיה לאומית, כפי שזו נוסחה בדו"ח מבקר המדינה מס' 57 ב', לפיו: "השימוש והסחר בחשבוניות פיקטיביות גורם נזק למדינה בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה" ובנוסף, "המאבק של רשות המסים בתופעה דל".

מבקר המדינה דרש כאמור, להגביר את השימוש בטכנולוגיות מתקדמות בניהול מערכת המס ובראש וראשונה דיווח מקוון על כן. בהצעת החוק יש הערכות לקראת דיווח מקוון.
כמו כן, דרש מבקר המדינה להגביר את הענישה כנגד עברייני מס וכן לפתח את ערוצי התקשורת בין אגפי רשות המסים ובין הרשות למשטרה ולרשות להלבנת הון, על מנת שאלו יוכלו לעבוד יחדיו, בתיאום ובצורה אפקטיבית יותר.

סגנית בכירה ליועץ המשפטי ברשות המסים, איריס ויינברגר, הסבירה את הצעות החוק שעל הפרק: "להרחיב את הדיווח על התשומות של בעלי עסקים ולהילחם בחשבוניות הפיקטיביות. בהצעת החוק קיים תיקון בנושא מועד הדיווח, לפיו מועד החבות במס הינו מועד קבלת התמורה בגינו. כשלא ברור מתי ניתנה התמורה בגין השירות, כגון בעסקאות הנובעות מיחסים מיוחדים, מועד נתינת השירות ייחשב כמועד החבות במס ולא על בסיס מזומן".

 ויינברגר עוד הוסיפה וציינה כי בכוונת הוועדה להכניס למתווה החדש לדיווח על חשבוניות, את כלל העוסקים במשק החל מה-1 בינואר 2014.

 ערן יעקב, סמנכ"ל תכנון וכלכלה ברשות המיסים: "יש עסקים שאינם מדווחים, אך עלינו עליהם דרך הספקים שלהם. היו הונאות במיליארדי ₪ שנבעו מהיעדר דיווח ומחשבוניות פיקטיביות, החסרת תשומות או ניפוח תשומות כוזב. ללא הדיווח המפורט השרשור הזה לא יתקיים. מערכת שאינה מרתיעה מכניסה הרבה פחות כסף לקופת המדינה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה