מכניסים קצת "חיים" לרווחה

מכניסים קצת "חיים" לרווחה

השלב הבא בעולם הרווחה, אחרי שהרחבנו אותה לבני זוג, הורים, ילדים והקהילה שאליה משתייך העובד, הוא דאגה לחיית המחמד של העובד

שיתוף
רווחה

החבר הטוב ביותר של האדם הוא כלבו. זה אחד המשפטים שאין עליהם עוררין. אך יש כאלה שמרחיבים את מעגל החברים שלהם לחיות אחרות כגון חתול, חמוס, דגים, ציפורים למיניהן, סוסים ועוד. האדם המערבי אוהב חיות ולכן העובד שלכם אוהב חיות. הוא מגדל אותן בביתו, כחבר לחיים ו/או חלק מהתא המשפחתי. כיום ארגונים מתחילים לזהות את הצורך הרגשי של העובד לדאוג לחיית המחמד שלו, לשפר את איכות חיה ולחוות איתה חוויות משותפות וזמן איכות יחד.

אנו עדים לתופעה חדשה יחסית התופסת תאוצה בארגונים, בעיקר בצפון אמריקה, של Bring your pet to work. לעובדים מותר להביא את הכלב לעבודה, בתנאי כמובן שהוא מחונך לצרכים, מתנהג יפה וכמובן בתנאי שאין בסביבה עובדים שאלרגיים או פוחדים ממש מהיצור השעיר. לכתבה על כלבים במקום העבודה לחץ כאן

מאמר שפורסם לאחרונה באתר משאבי אנוש ורווחה Corporate Wellness Magazine מזהה את הטרנד הבא בעולם הרווחה, שבו הארגון יציע קשת רחבה יותר של מוצרים ושירותים לחיות המחמד של העובדים כחלק מחבילת הרווחה לעובד. על פי התחזיות, בדיוק כשם שהארגון יודע לתת לילדי העובדים הצעירים מתנה לרגל תחילת שנת הלימודים, כחלק מההטבה להורה העובד, כך הארגון ידאג לחבילת הטבות ייעודיות לטיפול בחיית המחמד של העובד.

הטרנד הזה צפוי לכלול מטריה רחבה של שירותים ומוצרים, החל מקבוצות רכישה מוזלות למזון ומצרכים בחנות חיות, דרך פנסיון כלבים מסובסד לעובדים לאורך היום או דוג-ווקר שמוציא את הכלבים של העובדים בזמן שהם עובדים קשה או טסים לצורך עבודה. סל הטבות זה יכלול אף הנחות ושוברי מתנות בספא לחיות, מספרות, טיפולי שיניים, חבילות חיסונים וכיו"ב.

המטרה, להגיע אל לבו של ההולך על 2 דרך ההולך על 4
גידול חיית מחמד זו ללא ספק אחת החוויות בחייו של האדם שכן כל בעל חיים עושה זאת מתוך בחירה ורצון. אך יש לכך מחיר, בעיקר מחיר כספי. גידול חיית מחמד כרוכה בהוצאה של מאות ועד אלפי דולרים בשנה בחישוב הוצאות שוטפות (כגון מזון, חול לחתולים, חומרים דוחי חרקים וכיו"ב) ועל זה מתווספות הוצאות משתנות של טיפול בחיה חולה, חיה פצועה וחיה מבוגרת בעלת צרכים מיוחדים (אז כבר מדובר בטיפול, ניתוח, אשפוז, מעקב, תרופות וכו'). לכן, התערבות של מקום העבודה, כחלק מפעילות הרווחה, קושרת את העובד אליה על ידי כך שהיא מאפשרת לארגון לשדר לעובד שיש לו תמיכה, רגשית וכלכלית שמאפשרת לו לגדל חיית מחמד בנוחות.

כשארגון מזהה שיש לו ציבור גדול יחסית של אוהבי חיות ומגדלי חיות, הוא יכול להתחיל לשלב את חיות המחמד כחלק מחבילת ההטבות, תוך מיפוי צורכי העובדים (דרך שאלונים וקבוצות מיקוד) כדי לבנות חבילות הטבות אפקטיביות שעונות על צרכים עכשוויים של העובדים (כמו סבסוד מזון לחיות, מתנות על הצטיינות ועבודה מאומצת בצורת שוברים לרשתות לחיות וכיו"ב) ועל צרכים עתידיים באופן כללי, משמע יצירת סביבת עבודה המטפחת סובלנות ומודעות לחיות, חברה שתורמת לארגוני חיות ולהעברת מסרים של מודעות לזכויות החיות ועד כדי אירועי רווחה וגיבוש שמטרתם לסייע לעמותות (לדוגמה בניית כלביה, יום אימוץ וכיו"ב).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה