הפסקת קפה וליטוף – כלבים במקום העבודה

הפסקת קפה וליטוף – כלבים במקום העבודה

מחקר ראשון מסוגו מראה עד כמה מועילה נוכחות כלבים במקום העבודה. גם לפני שהמחקר התפרסם, יש חברות שהפכו במוצהר ידידותיות להולכים על ארבע ועובדיהן נהנים מגורם חמוד במיוחד שמפחית מתחים ומעלה מוראל

שיתוף
להביא את הכלב לעבודה

להביא את הכלב לעבודה

רוב בעלי המשרות המלאות בעולם המערבי מבלים שעות ארוכות במשרד. מנהלים טובים כבר גילו מזמן שלסביבת עבודה נעימה ומעוררת השראה יש השפעה חיובית על תפוקתם של העובדים, ולצד המסקנות הללו החלו להיראות יותר ויותר משרדים שמעוצבים בסגנון ביתי. את המכתבות הרשמיות, התריסים האנכיים והכיסאות המשרדיים החליף עיצוב חמים שפעמים רבות מזכיר יותר את הסלון והמטבח בבית מאשר מקום שבאים אליו כדי – איך שלא נסתכל על זה – לספק את הסחורה.

לרבים מאתנו יש בבית, חוץ מרהיטים נעימים ובני משפחה, גם חיות מחמד שהן חלק בלתי נפרד מהסביבה הקרובה ביותר. בעלי כלבים מוצאים את עצמם מתגעגעים לחבר על ארבע שנשאר מאחור למשך שעות היום. אז למה לא להביא כלב או חתול גם למשרד?

על פי מחקר שבוצע באוניברסיטת וירג'יניה קומונוולת' (VCU), כלבים במקום העבודה עשויים להפחית את תחושת המתח שחווים העובדים ולהגביר את שביעות הרצון ממקום העבודה. החברים השעירים יהפכו את השעות במשרד לחוויה חיובית יותר עבור אלה שיוצרים איתם קשר.

"על אף שהוא ראשוני, מחקר זה מספק לראשונה את המידע הכמותי על השפעת כלבי המחמד של העובדים במקום העבודה על רמת הלחץ, שביעות הרצון מהמשרה, תמיכה ומחויבות." כך אומר החוקר הראשי רנדולף ט. בארקר, פרופסור לניהול בבית הספר לעסקים של VCU. השם Barker, שמשמעותה באנגלית "נבחן", נשמע כמו בדיחה בהקשר הזה, אבל האיש אמיתי.

"כלבים במקום העבודה יכולים לחולל שינוי אמיתי," הוסיף בארקר. "ההבדל במתח המדווח בין הימים שבהם הכלב היה נוכח לבין הימים שבהם הוא נעדר היה מובהק. העובדים ככלל הראו שביעות רצון גבוהה יותר מהממוצע בתעשייה."

המחקר בוצע בחברה קמעונאית בארצות הברית המעסיקה כ-450 עובדים. כ-20 עד 30 כלבים הגיעו לשטח הפעילות של החברה בכל יום. המחקר נמשך במשך שבוע עבודה אחד, שבמהלכו המשתתפים ענו על שאלוני סקר במהלך היום.

מדיניות חיות מחמד רשמית במקום העבודה

כלבים במקום העבודה, כפי שמעידה כתבה שמסקרת את התופעה ב-bangordailynews.com, זה לא רק תיאוריה אלא גם פרקטיקה. למשל, לינדה וארל, נשיאת חברת Broadreach Public Relations שבפורטלנד, מביאה איתה יום יום למשרד את שלושת כלבי הגולדן ריטריוור שלה. הם מסתובבים בין העובדים ומחפשים מי שילטף אותם או יזרוק להם כדור וכך מעלים את המוראל ומורידים את המתח אצל כולם, לא רק אצל הנשיאה וארל. בחברת Unified Technologies שגם היא ממוקמת בפורטלנד, לא רק שמותר להביא את החברים השעירים למשרד, יש אפילו מדיניות כתובה בנוגע להבאת חיות מחמד לעבודה.

אם כלב, אז למה לא חתול? חתול בעל אופי רגוע יכול להיות תושב של קבע בעסק, לטפל בעכברים ותיקנים בלילה ולהתכרבל על ברכי העובדים, לגרגר ולהשרות רוגע ביום. למען האמת לא נדיר לראות בישראל חתולים מטופחים שמתגוררים בחנויות. בכלל, מקום עבודה ידידותי לחיות הוא כזה שגם פותח את שעריו לעיוורים או לאנשים המרותקים לכיסא גלגלים ונעזרים בכלב ומשדר מסר חיובי לאורחים, שותפים, ספקים ולקוחות.

חיות מחמד במקום העבודה – חסרונות

כל זה נשמע נפלא, אבל יש כמה סוגיות שחשוב לזכור: אם לקוחות ועמיתים מגיעים למשרד, כיצד יגיבו? מה עושים אם יש עובדים אלרגיים או כאלה שפוחדים מבעלי חיים? איך מתמודדים עם הלכלוך שחלק מהחיות מביאות איתן? אילו טיפולים וחיסונים צריך לחייב? לשם כך כדאי לאמץ את הגישה המעשית של חברת Unified Technologies ולכתוב מדיניות רשמית ורצוי מאוד גם להבהיר סוגיות שקשורות בפוליסת הביטוח – גם לגבי נזק לחיה וגם לגבי נזק לציוד ולעובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה