ראיון עבודה באווירה נינוחה

ראיון עבודה באווירה נינוחה

נינוחות המרואיין בראיון עבודה הינה חשובה ובסיסית. הדרך להבטיח ראיון עבודה מוצלח, אותנטי ואפקטיבי, מתחילה ביצירת אווירה רגועה, נינוחה ושאינה שיפוטית

שיתוף

ליטל ורוצלבסקי, מנהלת הגיוס במלם מערכות מקבוצת מלם תים, מספרת על הדרכים ליצירת אווירה נוחה בראיונות עבודה ועל חשיבותה להצלחת הראיון.

היא אומרת: "מלם מערכות תוכנה מקבוצת מלם תים, הוא בית מערכות מהגדולים ומהמובילים בארץ, המתמחה בטכנולוגיות מערכות מידע, מוצרים, ארכיטקטורות פיתוח וניהול פרויקטים מורכבים. מחלקת הגיוס של מלם מערכות מעסיקה רכזי ורכזות גיוס בעלי מיומנות מקצועית לגיוס אך לא פחות חשוב – בעלי חן, שירותיות ויצירתיות להצלחה בתפקידם. האמונה הבסיסית של צוות הגיוס במלם מערכות היא, שאם הראיון יהיה רשמי ומובנה, ייווצר ריחוק והדבר לא ישרת את מטרת הראיון."

שהיא?

"המטרה היא ההיכרות עם המועמד והיכולת להתאים את המועמד לחברה ולתפקיד הרלוונטי."

כיצד מיישמים במחלקת הגיוס של מלם את תחושת הקרבה בראיון העבודה?

"חיוך הוא המפתח להצלחה. חיוך מקרב בין אנשים, יוצר פתיחות ומפחית לחץ וחרדה. המטרה היא בראש ובראשונה לתת למועמד את התחושה שלא מדובר בראיון עבודה אלא יותר בשיחת היכרות נעימה.
ברגע שמועמד מרגיש בנוח במעמד הראיון, תחושת הבלבול והמתח יורדת באופן אוטומטי ויש יותר מקום לשיח פתוח.

בשלב הזה חשוב לנו להכיר את המועמד, להבין אותו, להבין את בחירותיו המקצועיות, מה מהווה עבורו סיפוק ואתגר והיכן מצויים המקומות בהם יש צורך בחיזוק. המטרה ראשונית של הראיון היא לוודא את התאמתו של המועמד לחברה, לתרבות הארגונית שלנו ולצוות הרלוונטי, אך מטרה שניה וחשובה לא פחות היא, לתת למנהל המגייס מידע וטיפים לגבי נושאים שכדאי לחזק אצל העובד במידה שייקלט לארגון והבנת המניע והמוטיבציות שלו להצלחה."

אילו כלים נוספים מאפשרים להכיר את המועמד לעומק?

"אנו מאמינים שדרך שיתוף חוויות אישיות, הומור, שיחת חולין – ניתן לשחרר את המתח של המועמד ולייצר אווירה ותחושה נעימה יותר.

הנושאים מגוונים ויכולים להיות כל דבר- החל משיח על טיול בחו"ל, חברה דומה שעבדנו בה בעבר, ילדים בגילאים דומים, תחביבים וכדומה."

ומה לגביי הסביבה הפיזית בראיונות העבודה?

"גם הסביבה הפיזית בה מתקיים הראיון חשובה ועל כן אנו, במלם מערכות, שמים דגש גם על נושא זה.
יצירת סביבת ראיון נעימה מתחילה מרגע שהרכז המגייס מתקשר לזמן את המועמד לראיון. מועד הראיון ייקבע בהתאם לנוחות וללוח הזמנים של המועמד, לאחר השיחה הטלפונית ישלח הרכז זימון אישי למייל הכולל את פרטי ההגעה, כתובת, שעת הראיון, פרטי יצירת קשר ושמו הפרטי ותפקידו של המראיין/ת.

הראיון מתקיים במשרדי החברה אך במקום נפרד ממשרדי העובדים וזאת כדי לאפשר שמירה על דיסקרטיות המועמדים.

את המועמד יקבל פקיד קבלה, יציע לו קפה או שתיה קרה להתרעננות לפני הראיון ולאחר מכן רכז הגיוס ילווה אותו לחדר הראיונות ועד לסיום הראיון.

ברוב המקרים, הישיבה היא סביב שולחן עגול המעניק תחושה יותר נעימה ופחות מאיימת, החדר מאובזר בתמונות ופריטים ממותגים של הארגון, כדי לחבר את המועמד לסביבת העבודה.
על מנת להוריד תחושת העמימות בקרב המועמד, הרכז משתף את המועמד בתחילת הראיון במטרת הראיון ובפרטים חשובים אודות החברה והתפקיד. בסיום הראיון הרכז מודה למועמד על הגעתו וזמנו ומעדכן אותו בנוגע להמשך התהליך."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה