קליטה וטיפוח עובדים ביאהו

קליטה וטיפוח עובדים ביאהו

מנכ"ל יאהו סיפרה בכנס איך היא עוזרת לעובדים חדשים להיקלט בארגון: היא לוקחת אותם לנסיעותיה לחו"ל, ובינתיים גם מקימה לבנה חדר ילדים במשרד.

שיתוף
טיפוח עובדים

מנכ"ל יאהו, מריסה מאייר, ממשיכה לייצר עניין וחדשות לא רק כשהיא קונה חברות ומרחיבה את העסק, אלא גם בגישתה למשאבי אנוש. המנהלת בת ה-38, מהבכירות בעולם תעשיית הידע ובכלל, מוצאת את הזמן ללוות או להתלוות לעובדים חדשים בחברה במסעות בינלאומיים.

בכנס Dreamforce שהתקיים באמצע נובמבר בסן פרנסיסקו ואירח שמות גדולים, ביניהם שריל סנדברג ודיפק צ'ופרה, דיברה מאייר על דרכה הייחודית לטיפוח עובדים. אחד הטיפים שלה היה לקחת עובדים, בדרך כלל מנהלי מוצר חדשים, לנסיעות גדולות למקומות כמו יפן וישראל.

"בתעשייה שלנו, בעולם הדיגיטלי, העניין הוא תמיד עיצוב לשוק הגלובלי. קשה לעשות עיצוב גלובלי אם לא רואים איך האנשים משתמשים בטלפונים שלהם בישראל או איך הם משתמשים במחשבים הנישאים שלהם ביפן" הסבירה מאייר. "כאשר מצרפים מנהלי מוצר חדשים ומבקשים מהם לעצב מוצרים גלובליים, זה מרתיע באמת. אז אחד הדברים שאני עושה הוא לצאת איתם לנסיעות. הם צריכים ללמוד ואני צריכה ללמוד." מאייר מדברת כאן על אתגר ספציפי – עיצוב מוצרים לשוק הבינלאומי, שכולל תרבויות שעשויות להיות שונות מזו האמריקאית שממנה היא ורוב מנהלי המוצר שלה באים, אבל בין השורות היא מציינת את הצורך המשותף לה ולעובדיה בלמידה ועל האפשרות ללמוד ביחד.

מאייר הוסיפה בדבריה שהנסיעה המשותפת היא דרך מצוינת ליצור חיבור מהיר בינה לבין חבריה לעבודה והמועסקים שלה. אנחנו הישראלים מכירים את הסיטואציה מטיולים בחו"ל, אבל נראה שזה תופס גם כשאת מנכ"ל בכירה מאוד מארצות הברית: הסבירות שייווצר חיבור עולה מאוד כאשר את והחבר לעבודה שנוסע איתך הם השניים היחידים שמדברים אנגלית ואולי גם השניים היחידים שאינם מתמחים בתפעול אלגנטי של מקלות אכילה. מעניין איך מאייר משתלטת על הטכניקה של ניגוב חומוס בסיבוב. "כאשר את נמצאת במקום לא רגיל, את נקשרת לאנשים שנמצאים איתך," אמרה מאייר.

שכחו מאיזון חיים עבודה

זה אמנם נשמע נחמד, אבל לא כולם אוהבים כל מה שמאייר עושה. לא מזמן פורסם שמאייר אסרה על עובדי יאהו לעבוד מהבית והחזירה אותם למשרד. באותו זמן היא החלה בהקמת חדר ילדים צמוד למשרד שלה, שבה ישהה בנה התינוק. כזכור, מאייר הדגימה באופן מעורר ביקורת איך לא שומרים על איזון בין חיים לעבודה ושבה לעבוד שבועיים בלבד אחרי שילדה. כעת האמא הטרייה, ששוללת מעובדיה הסדר עבודה גמיש שיאפשר להם לשהות עם בני משפחתם, מארגנת לעצמה מה שהם לא יכולים לעשות ומביאה את הילד לעבודה. טוב, אולי אפשר להתייחס אליו כאל עובד חדש ביאהו שזוכה לחניכה צמודה מהמנכ"ל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה