'פרש קונספט' מייצגת ארגונים מול חברות הביטוח להתאמת ביטוחי בריאות קבוצתיים מיטביים...

'פרש קונספט' מייצגת ארגונים מול חברות הביטוח להתאמת ביטוחי בריאות קבוצתיים מיטביים לעובדים

בשל מורכבות הפוליסות של ביטוחי הבריאות והעלויות הגבוהות, חברת 'פרש קונספט' הקימה מערך ליווי מומחה לכתיבת והתאמת פוליסת ביטוח לעובדי ארגונים, להשגת מקסימות הכיסויים בהתאם ליכולת הכלכלית של הארגון

שיתוף
עוד אריק בן עזרא מנכל פרש קונספט

עו"ד אריק בן עזרא, מנכ"ל פרש קונספט

עו"ד אריק בן עזרא, מנכ"ל 'פרש קונספט', יהיה בין המרצים המובילים בכנס משאבי אנוש שיתקיים ב- 7 בפברואר 2017 במרכז הירידים.

אחת המגמות הרווחות כיום בתחום התעסוקתי היא ביטוחי בריאות לעובדים. ארגונים המספקים ביטוחי בריאות לעובדיהם מחזקים מאוד את מותג המעסיק ומגדילים בהתאם את פוטנציאל גיוס הכישרונות שלהם, כמו גם שומרים על העובדים הקיימים בריאים ומרוצים.

עם זאת, התאמת ביטוח בריאות קבוצתי לעובדי החברה עשויה להיות משימה מאתגרת. מנהל משאבי אנוש בקיא ככל שיהיה, יתקשה להתאים את פוליסת הביטוח המתאימה ביותר לעובדים שלו ולהשיג הצעת מחיר אופטימלית בהתאם. ואם נוסיף לכך את העובדה שפוליסות בריאות נפרשות על פני 80-100 עמודים, נקבל תמונת מצב ברורה לכך שרב המנהלים בחברות יתקשו להתמודד עם מורכבות הפוליסות ומלכודי השורות הקטנות.

ד"ר אורי פרישמן, מקים חטיבת הבריאות בחברת הפניקס ומוכר בעולם ביטוחי הבריאות, אשר הבחין במורכבות התאמת פוליסות ביטוחי בריאות לעובדים, הקים לפני כעשור את חברת "פרש קונספט" (Fresh Concept) המתמחה בהתאמת ביטוחי בריאות קבוצתיים לעובדים בארגונים וחברות. החברה מצליחה מאוד וכיום מייעצת ומתאימה ביטוחי בריאות קבוצתיים לעובדים במרבית הארגונים הגדולים והמוכרים במשק, ביניהם: בזק, אלביט, ישראכרט, אל על, שופרסל, בנק ישראל, לשכת רואי החשבון בישראל, ועוד.

מנכ"ל חברת 'פרש קונספט', עו"ד אריק בן עזרא, אומר: "כשארגונים מחליטים ליישם ביטוחי בריאות לעובדי ומנהלי הארגון, הם מעוניינים לקבל את הכיסוי הביטוחי המיטבי, לצד עלות אטרקטיבית. לצורך כך יש להיעזר במומחים בתחום."

עו"ד אריק בן עזרא, נבחר ע"י ד"ר אודי פרישמן, לשמש כמנכ"ל חברת 'פרש קונספט' מתוך היותו מנהל בתחום ביטוחי הבריאות הקבוצתיים באחת מחברות הביטוח המוכרות והגדולות. "כאחד שניסח בעצמו את פוליסות הבריאות הארוכות והמורכבות בחברת ביטוח מובילה, אני מכיר היטב כל שורה ופסיק בפוליסות הללו, ואת הידע הזה אני מביא לאיתי לארגונים אך הפעם מהצד שלהם ולא של חברות הביטוח."

מהו הצורך בחברה שתייצג ארגונים מול חברות הביטוח במהלך יישום ביטוחי הבריאות לעובדים?

"ראשית חשוב להבין שלארגונים יש יכולת מוגבלת לנהל מו"מ על הפוליסות והמחירים מול חברות הביטוח, כיוון שיש לחברות את עורכי הדין, הרופאים והאקטואריים שלהם, הן חיות את נושא הביטוח ומתמחות בכל פרט, זאת לעומת הארגונים שלא מכירים את התחום לעומקו.

המטרה של חברת 'פרש קונספט' היא לייצג ארגונים מול חברות הביטוח. כמומחה בתחום שעבד בחברת ביטוח גדולה, אני מכיר את הנושא על בוריו. התפקיד שלנו להבין מהם הצרכים של הארגון ולתרגם את הצרכים הללו לפוליסת הביטוח. היתרון הגדול שלנו כיועצים זה שאנחנו כותבים בעצמנו את הפוליסות. לחברת הביטוח יש פוליסה משלה וכאשר היא מנסחת פוליסה, היא שומרת על האינטרסים של חברת הביטוח. אנחנו כיועצים לארגונים, כותבים את הפוליסה לטובת הארגון ועל מנת לשמור על האינטרסים שלו."

מהי המורכבות בפוליסות ביטוחי הבריאות ומה חשוב לדעת?

"כאשר אדם מן השורה פותח פוליסת בריאות, הוא למעשה מתחיל לקרוא ספר בן 80-100 עמודים. האפשרות לדעת מה כתוב שם לפרטי פרטים, היא אפסית. פוליסה היא חוזה והסכם משפטי לכל דבר ועניין, ואפילו אני, כעו"ד ותיק, כשהגעתי לנהל את הביטוחים הקבוצתיים נוכחתי שאני בעצמי לא מבין מה כתוב שם ולקח לי זמן ללמוד היטב את הנושא עד שהפכתי למומחה בו. הסיבה למורכבות הפוליסה נעוצה בכך שהיא מבוססת על 4 דיסציפלינות שונות: הדיסציפלינה המשפטית, שכוללת בעיקר מלל משפטי מורכב; הדיסציפלינה הרפואית, הכוללת מונחים, פרוצדורות וטיפולים רפואיים; הדיסציפלינה האקטוארית, שעוסקת בכלכלה של הביטוח, כיצד מכמתים ריסק וכד', והדיסציפלינה הביטוחית, שעוסקת ב- איך מצטרפים לביטוח, כיצד מתנהלות התביעות, וכד'.

כשאנחנו עוסקים במסמך ארוך ומקיף שנכנס לעומקן של ארבעת הדיסציפלינות הללו, כמעט בלתי אפשרי להתגבר עליו ויותר מכך, לדעת כיצד ניתן להפיק ממנו את הכיסויים הטובים ביותר לעובדים במינימום עלויות."

מה התפקיד שלכם כמייצגי הארגונים מול חברות הביטוח?

"אנו כותבים את הפוליסה עבור הארגונים, מוסיפים ומשנים את הפוליסה כך שתתאים היטב לעובדים ולמנהלים בארגון. לדוגמה, כמנהל בחברת ביטוח ניסחתי בפוליסות פעמים רבות שעל מנת שמבוטח יקבל את הכיסוי עליו להביא אישור מהרופא של המבטח. באמצעות אות אחת אני משנה את העניין לטובת המבוטח – מוסיף את האות ו', כך שהאישור צריך להגיע מהרופא של המבוטח, וכבר שיניתי עולם ומלואו באפשרות לקבל את הכיסוי."

חברות הביטוח מסכימות לכך שישנו להן את הפוליסה?

"לכל חברת ביטוח יש התנגדויות לפוליסה שאנו מנסחים עבור הארגונים, אך מתוך 100 עמודים אם הם יתנגדו ל- 20 סעיפים, עדיין הרווחנו את כל יתר הסעיפים עליהם אנו מתעקשים. אנו עושים מכרז בין חברות הביטוח ואלו שרוצות לזכות ולבטח את הארגון עבורו אנו פועלים, צריכות לקבל את הפוליסות המותאמות שלנו. אני מודה שאני לעיתים מכופף ידיים לחברות הביטוח ואני עושה את זה בשמחה למען הלקוחות שלנו."

מה כולל הליווי שלכם את הארגונים?

"מערכת היחסים עם הארגונים מלאת הערכה וכבוד הדדי. אנחנו מלווים אותם לכל אורך הפוליסה וכשיש תקנות חדשות וכשנוספות רגולציות ועדכונים, אנו מסייעים למנהלי משאבי האנוש מול העובדים ומול חברות הביטוח. הסכם קבוצתי הוא הסכם תחום בזמן, ואנחנו נשארים עם הארגונים לאורך כל הדרך ובכל חידוש אנו מעדכנים את הפוליסות שלהם.
היתרון בכך שד" פרישמן, בעלי 'פרש קונספט' הוא רופא בעצמו, שהוא מתעדכן כל הזמן בהתפתחויות בתחום הרפואה ונמצא עם יד על הדופק לגביי כל התרופות, הטכנולוגיות והטיפולים החדשים שנכנסים, כך שאנו מעדכנים אותם בפוליסות כל הזמן ודואגים שכל האלמנטים החדשים יכנסו לפוליסות של עובדי הארגונים אותם אנו מייצגים.

אם פעם לדוגמה הייתה תרופה אחת לסרטן מסוים, היום מדע הרפואה התקדם ואנו יודעים שישנם מעין תתי סוגים של סרטן מסוים ועבור כל תת סוג ישנן תרופות מותאמות. לכן, הוספנו לאחרונה בדיקות גנטיות שמאבחנות את סוג תת הסרטן ובכך מאפשרות התאמה של תרופות ייעודיות לסוג הספציפי של אותו תת סרטן, כך שיהיו יעילות ביותר למטופל בהתאם למבנה הגנטי. אלו בדיקות מאד יקרות שיכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים.

חשוב לזכור שלמרות שהכיסויים בהסכמי בריאות קבוצתיים די דומים במהותם, לכל ארגון יש יכולות כלכלית שונה ולכן יש הבדלים בפוליסות ובכיסויים. אנחנו מציעים פוליסת בריאות קבוצתית שהיא שונה מפרטית, החל במחיר, שהפערים יכולים להיות בעשרות ובמאות אחוזים. בנוסף, עבור חלק מהאנשים הביטוח הוא מתנת חיים כיוון שאני מייצג קבוצה גדולה ולכן אני דורש שכל העובדים וכל בני משפחותיהם יכנסו לפוליסה ללא הצהרת בריאות, דבר שאינו אפשרי לעולם כאשר רוכשים פוליסה פרטית אינדיבידואלית (שלא דרך הארגון). והדבר האחרון הוא שאם חלילה חברת הביטוח דוחה את התביעה, אנחנו מלווים את עובדי הארגונים וכל תביעה שנדחית צריכה לעבור דרכי ובמידה ונדחתה לחינם אני אלחם עד שהיא תאושר"

מהו המודל הכלכלי שלכם?

"המודל הכלכלי שלנו הוא שלרב אנחנו לא גובים את התשלום מהארגונים עצמם אלא מחברות הביטוח. אנו מפעלים מכרז בין חברות הביטוח וכשהן רוצות לזכות בלקוחות שלנו, הן מממנות את הליווי שלנו גם. כך שזה מאוד נוח לארגונים שאינם צריכים לשלם לנו מכיסם."


פרטי קשר:
עו"ד אריק בן עזרא, מנכ"ל (לפרופיל החברה לחץ כאן)
רח' היצירה 14, רמת גן 5252152
טל': 073-2391620 | נייד: 054-4823377 | פקס: 03-7512231

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה