2000 עובדים יתווספו למקצועות ההייטק

2000 עובדים יתווספו למקצועות ההייטק

תתקיים הרחבה נוספת לתכנית להגדלת מספרי הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון בתחומי הנדסת חשמל, אלקטרוניקה, מחשבים ומערכות מידע ומדעי המחשב באוניברסיטאות

שיתוף

משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, וות"ת ומשרד הכלכלה הודיעו על הארכה והרחבה נוספת לתכנית להגדלת מספרי הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון בתחומי הנדסת חשמל, אלקטרוניקה, מחשבים ומערכות מידע ומדעי המחשב באוניברסיטאות.

התגבשה החלטה להארכה נוספת והרחבה של התכנית לאוניברסיטאות לשנה"ל תשע"ז, לשם הגדלת התשתיות וקליטת סגל על מנת לקלוט מספר רב יותר של סטודנטים בתחומי ההנדסה השונים, האלקטרוניקה המחשבים ומערכות מידע. מהלך זה הינה צעד נוסף במסגרת המאמצים הנעשים בכדי לענות על המחסור בכח אדם בתחומי הטכנולוגיה העילית. על פי התכנית, בשנים הקרובות צפויים להתווסף כ-2000 עובדים למקצועות הנדרשים בהייטק.

עד כה צעד זה הביא לגידול של 418 סטודנטים לשנה א' בשנים תשע"ד ותשע"ה וכן צפי הגידול לשנים תשע"ו ותשע"ז הינו 330 סטודנטים לשנה א' נוספים, כלומר סה"כ גידול של כ- 750 סטודנטים במחזור ביחס לשנה"ל תשע"ג, כלומר גידול כ- 35%. תהליך גידול זה צפוי להביא לכך שכ-2000 בוגרים במקצועות הנדרשים יתווספו לשוק העבודה בתוך כחמש שנים.

בעקבות ההצלחה בגידול הסטודנטים, הוחלט על הארכה נוספת של התכנית גם לשנת תשע"ז, לצד הרחבת התקציב שיוקצה לטובת העניין לכל אוניברסיטה, כאשר בהמשך תיבחן האפשרות להארכתה גם לשנת תשע"ח.

האוניברסיטאות, אשר יגדילו את מספרי הסטודנטים הנקלטים לשנה א' ללימודי תואר ראשון בתחומי הנדסת חשמל, אלקטרוניקה, מחשבים, מערכות המידע ומדעי המחשב יזכו לתקצוב נוסף בגין פעילות זו, בתקופת המתווה ולאורך כל משך זמן הלימודים של הסטודנטים בתחומים הנ"ל, לתקצוב נוסף בגין פעילות זו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה