סקר: חלק גדול מהעובדים מתכוון לעזוב

סקר: חלק גדול מהעובדים מתכוון לעזוב

סקר חדש מראה שחלק גדול מאוד מהעובדים מתכוונים לחפש לעצמם משרה חדשה בחודשים הקרובים בשאיפה למצות טוב יותר את כישוריהם ולקבל שכר גבוה יותר. מדובר באופטימיות

שיתוף
עזיבת עובדים

עזיבת עובדים

81 אחוזים של תחלופת עובדים. זהו הצפי המסתמן מסקר של חברת Monster.com, שעוסקת בחיבור בין מחפשי עבודה לבין מעסיקים. המספר משקף את שיעור הנסקרים שאמרו שינסו למצוא עבודה חדשה במהלך החודשים הקרובים.

חשוב לדעת שמשתתפי הסקר הם עובדים הרשומים באתר Monster, וכי מדובר בחברה מסחרית שיש לה אינטרסים משלה ויכלה כמובן לעצב את הסקר, שהשתתפו 6,000 בני אדם, בהתאם לתוצאות שרצתה לקבל. עדיין מדובר במספרים גדולים, גם אם נצמצם אותי בחצי. מהסקר עלה ש-42 אחוזים מהמשתתפים שיש להם משרה מתכוונים לחפש אחת אחרת כי אינם מרוצים ממשרתם הנוכחית וכי 81 אחוזים מתכוונים לחפש משרה חדשה באופן פעיל. רק 36 אחוזים מחפשים עבודה מכיוון שאיבדו את משרתם.

הסיבות העיקריות לכוונות של מועסקים לעזוב את מקום העבודה הן רצון בתשלומים גבוהים יותר, חיפוש התאמה טובה יותר לכישורים והגשמה אישית.

הסקר מצא בנוסף שמחפשי העבודה, בין אם מועסקים ובין אם לאו, הביעו ביטחון בכך שימצאו עבודה. ליתר דיוק, 79 אחוזים מהמועסקים ו-74 אחוזים מהמובטלים חשו ביטחון בכך שימצאו משרה חדשה בתוך שנה. בין כל הנסקרים אחוז האופטימיים בנוגע למציאת עבודה עמד על 79 אחוזים וזהו נתון מרשים ומפתיע לנוכח גל האבטלה ששוטף מדינות רבות בעולם. ייתכן שהאנשים הרשומים באתר Monster הם כאלה שהמקצוע שלהם הוא בין המקצועות המבוקשים, ואנחנו מנחשים שמחפשי עבודה בעלי הכשרה מצומצמת יותר או חסרי כל הכשרה, כמו עובדי יצור, ניקיון, אדמיניסטרציה וכדומה, פשוט אינם נרשמים לאתרים מהסוג הזה.

עם זאת, 56 אחוזים דיווחו שהם נאבקים למצוא עבודה שתתאים להעדפותיהם הנוגעות לגובה השכר, הטייטל המקצועי והמיקום. 47 אחוזים מהנסקרים אינם יכולים למצוא עבודה שמתאימה ליכולות שלהם. 38 אחוזים מהמשיבים אמרו שמעסיקיהם אינם מבינים את מהות כישוריהם וניסיונם.

העובדים רוצים לנצל את כישוריהם

מחפשי עבודה שמחפשים משרה בעלת משמעות רבה יותר הגיבו בהצהרות הבאות:

  • רובם המכריע של מחפשי העבודה הרשומים ב- Monster (כ-97 אחוזים) מעריכים את השימוש בכישוריהם וביכולותיהם ואת ההנאה מעבודתם.
  • הצורך בכבוד ובהערכה חיובית דורגו בין המאפיינים החשובים ביותר שהעובדים היו רוצים במקום העבודה החדש (97 אחוזים).
  • המשכורת דורגה כגורם חשוב (96 אחוזים).
  • לביטחון תעסוקתי יש חשיבות מרובה (95 אחוזים).
  • חלק קטן יחסית מבין מחפשי העבודה ישמחו ללוח זמנים גמיש בעבודה ולאפשרות לעבוד מהבית (40 אחוזים).

כיצד ניתן למנוע עזיבת עובדים כבר משלב הגיוס – 4 טיפים חשובים שניתן ליישם כבר היום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה