ניידת הדרכת עובדים אינטראקטיבית

ניידת הדרכת עובדים אינטראקטיבית

המוסד לבטיחות ולגיהות חנך שתי ניידות הדרכה חדשות לעובדים בתחום החקלאות. ישראל חלוצה עולמית בהדרכות בטיחות לעובדים באמצעות ניידות

שיתוף

המוסד לבטיחות ולגיהות חנך לאחרונה שתי ניידות הדרכה להדרכת עובדים בבטיחות בעבודה בתחום החקלאות. שתי הניידות נוספו לארבע הניידות הקיימות בתחום התעשייה והבנייה.

את תוכנת הלומדות שבניידות פיתח אגף הפרויקטים במוסד לבטיחות ולגיהות, בשיתוף עם מינהל הבטיחות והבריאות במשרד התמ"ת, והיא מוצגת בשפה העברית, הערבית והתאית.

פרויקט ניידות ההדרכה פועל במימון "קרן מנוף" של המוסד לביטוח לאומי. מנהלת הקרן, רינה בודנקין, ציינה כי נערך מעקב לאפקטיביות הפרויקט בתחום החקלאית. כמו כן הפרויקט יוצג בכנס בינלאומי של מנהלי מוסדות בטיחות בקנדה ובכנס נוסף שיתקיים בניו זינלד בחודש הבא. בישראל כ-70 אלף עובדים העוסקים באופן ישיר בחקלאות, כולל במשקים משפחתיים קטנים. בנוסף כ-100 אלף עובדים מועסקים בקו השירות כגון בתי אריזה.

ניידת הבטיחות פועלת באמצעות מתח חשמלי וגנרטור וניתן להסיעה ולהפעילה מכל אתר ובכל מקום. הניידת מאפשרת הדרכה אינטראקטיבית ומצוידת בלומדה, המופעלת למעשה על ידי העובדים באמצעות מסך מגע. הלומדה מאפשרת השתתפות של שלושה עובדים תוך ליווי של מדריך אחד מתחום החקלאות מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות. מצגת הלומדה שבניידת אורכת כשעה, ולדברי אחד המדריכים, עולים במהלכה נושאים ושאלות רבות על ידי העובדים.
נוסף ללומדה קיימת בניידת תצוגה של אמצעי מיגון אישיים לכל עובד הנדרשים לעבודה: אמצעי הגנה על האוזניים מפני רעש, אמצעי הגנה על העיניים, אמצעים להגנה מפני נפילות מגבהים, נעלי עבודה בטיחותיות, מיגון לידיים ועוד.

הלומדות מציגות לעובדים את הסכנות בעבודה ואת הדרכים להתמודד עמן בושאים הבאים:

חשיבות המיגון בעת הפעלת מכונות ציוד חקלאי.

סכנת לחץ הידראולי.

נהיגה בטרקטורים חקלאיים.

כללי עבודה בטוחה בגובה.

כללי עבודה עם חומרים שונים.

עבודה תוך חשיפה לחומרים שעלולים לגרום לזיהום ביולוגי.

עבודה תוך חשיפה לגזים שונים.

עבודה תוך חשיפה לאבק.

סכנות אקלים ומזג אוויר.

סכנות מפני חשמל.

ציוד מגן אישי

הניידות החדשות יאפשרו הדרכה ל-5,000 עובדים בכאלף משקים חקלאיים. ישראל שרייבמן, מנהל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות, ציין כי ישראל הינה חלוצה בעולם בנושא ניידות הדרכה לעובדים בתחום הבטיחות, כחלק מהמטרה לסייע לאוכלוסיות עובדים חלשות המגיעות לעבודה בישראל גם ממדינות זרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה