מנכל"ית שמנה ומצליחה

מנכל"ית שמנה ומצליחה

אני בעד בריאות ותזונה נכונה, כזו שמרגישים איתה טוב בנשמה. פחות רלוונטי אם את יפה, חתיכה, מנהלת בזכות עצמה ואישיותה - יותר משמעותי מהי תמונת הדם שלך

שיתוף
דפנה לב - מומחית בספורט ותזונת עובדים

כדי להצליח  בתפקיד הייתי צריכה להיות בולטת.

הייתי צריכה נוכחות!

הפחידה אותי והגעילה אותי באחת, התדמית הנשית של המנהלת הסקסית על עקבים עם מיני מחשוף ווסט מנהלים.

הייתי מרוחקת מתדמית המנהלת הקרה והמחוייטת.

אני הייתי אחרת.

אני הייתי חכמה חריפה ו…חמה לעובדים.

אני הייתי נוקבת מדוייקת ו…מתחשבת בכולם.

אני הייתי האוזן הקשבת של כל עובד ועובדת, אני הייתי גם הדמות החותכת, זאת עם הגבולות שיודעת להפריד בין חברות לחובות בעבודה.

ידעתי להיות הכל. רציתי להיות בולטת בזכות האישיות שלי. רציתי להיות בולטת גם בהופעה שלי. זה לא היה במודע, זה הלך ונבנה – ההשמנה.

לא קמתי בבוקר ואמרתי "אני אהיה מנכ"לית שמנה", אכלתי ולא חשבתי.

אמרתי: אני לא אהיה המנכ"לית שמסובבים אחריה את הראש ולא מבינים מה קדם למה – הצורה או הקידום בעבודה, אני אהיה אמא עובדת, מנכל"ית עם הצהרה ברורה. אני כאן כדי לשרת את החברה.

הנאום המשיך וריגש, המשיך ופתח, המשיך עד שהכל התנקה. כך התחילה תכנית ההרזיה של מלכה, מנכ"לית באחת החברות.

על דימוי גוף וקריירה, במיוחד אצל המנהלות, אפשר לדבר רבות, אבל זו לא הנקודה שרציתי להביא לקריאה.

אני בעד בריאות ותזונה נכונה, כזו שמרגישים איתה טוב בנשמה. פחות רלוונטי אם את יפה, חתיכה, מנהלת בזכות עצמה ואישיותה – יותר משמעותי מהי תמונת הדם שלך.

הסוכרת תוקפת גם את היפות ובעיקר את השמנות, ואם את רוצה להיות בולטת בעבודה, מנכ"לית חזקה – שימי לב שהלבלב לא נחלש בדרך. הסוכרת נגרמת גם כתוצאה מלחץ, ואפילו אם את בולטת ולא שמנה אך מאוד לחוצה, תזהרי – הלבלב בסכנה.

עודף כולסטרול, טריגליצרידים ושומנים אחרים, מתהווים בשעות הארוכות שאתם במשרדים, ועל תרופות לא מקבלים הטבות  או שעות נוספות.

על חשבון מי אתן עובדות? על חשבון הבריאות? נשים יקרות, מנהלות מזכירות, מנקות הכל נכלל, תזונה נכונה בעבודה זו חובה.

מה כן לעשות?

תהוו דוגמא ותובילו מהפכה. אני רוצה לתת לכם דוגמא מהחיים.

בעריית באר שבע קיבלו החלטה גורפת – קורס בריאות מסובסד לכל עובדת! אין הבדלי מעמדות ותפקידים, כולן נשקלות וכולן מדווחות על החריגות והחטאים. למה? כי עובדת בריאה, מנהלת לשכה, מזכירה או מנכ"לית חברה, תרגיש יותר מצליחה אם היא קודם כל הצליחה ביעד שלה עצמה – לאכול כראוי.

את מלכה ליוויתי עד שרזתה דרך תכנית אכילה וספורט, דרך מציאת אלטרנטיבות לאכילה בריאה בישיבות או סידור שונה של סדר היום כדי לאפשר פעילות ספורטיבית.

מלכה הייתה צריכה להרזות כדי להמשיך להיות מובילה בתחומה ולא חולה במיטה, כי עודף משקל וליקוים בחילוף החומרים, יוצרים תחושה לא טובה אצל הפונקציה הכי חשובה בארגון (המנכ"ל).

מלכה בסופו של דבר מצאה את עצמה הרבה יותר נינוחה ובולטת במעמדה, כשהצליחה במשימה, ששילבה להראות טוב בבגדי עבודה ייצוגים, לאכול בריא, להתאמן ולהנחיל תכנית בריאות באירגון, אין יותר משמעותי מדוגמא אישית.

לסיכום: האם את צריכה להיות שמנה ומצליחה? או שתתני לעצמך להיות בריאה ומצליחה?

דפנה לב היא מומחית בספורט ותזונה מעבירה הרצאות באירגונים חברות וקבוצות הרצאות לתזונה נכונה וסדנאות הרזיה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה