מילניומים במקום העבודה – מה הם באמת רוצים?

מילניומים במקום העבודה – מה הם באמת רוצים?

המילניומים רוצים להרגיש שהם עובדים בחברה שיש לה מטרה ולכן ההטבות צריכות להיות בהתאם

שיתוף
גיוס עובדים צעירים

עובדי דור ה- Z

עד 2025 כ- 75% מכוח העבודה יהיו מילניומים. לכן, קהילת משאבי אנוש (בארץ ובעולם) מרבה להתמקד בדור המילניום ולהבין מיהו? מה הוא רוצה? מה הוא צריך?
ישנן מספר תכונות שמיוחסות לבני הדור הזה, בין היתר העניין הרב בבריאות ואיכות החיים. מסיבה זו אפילו רשתות המזון המהיר החלו להציע מנות בריאותיות כמו סלטים או המבורג "ממרכיבים טבעיים בלבד". גם עיצוב המשרד והאווירה בו השתנו במהירות עם כניסתו של דור ה-Y לכוח העבודה. דברים כמו מרחבים המאפשרים עבודה משותפת ושולחנות פינג פונג הפכו לאותות היכר של מקומות עבודה "צעירים". אבל למה הדברים האלה קשורים למילניומים דווקא?

אמיל שור מאתר משאבי אנוש HBR.BLR.com גורסת שהמילניומים מחפשים באופן פעיל ארגונים וחברות שהם מוכווני מטרה. אכפת להם גם מדברים כמו הכנסה והתפתחות/התקמות מקצועית, אך ההבדל העיקרי בין המילניומים לבין בני הדורות הקודמים הוא שהמילניומים רוצים להיות חלק ממשהו גדול יותר מהם עצמם. הם רוצים להאמין שעבודתם תשפיע באופן חיובי על העולם. המילניומים משתמשים ברשתות החברתיות באופן יום יומי כדי להתחבר עם אנשים אחרים ועם חברות מוכוונות מטרה שצצות כל הזמן. אלה המקומות שבהם הם רוצים לעבוד. כיצד יכולים מקומות עבודה להתאים את עצמם לאותה מטרה גדולה יותר? תשובה אפשרית היא סוד ההטבות שהחברה מספקת לעובדים.

הגוגלים והפייסבוקים של העולם
החברות הטובות ביותר שמצליחות למשוך כישרונות הן אותן חברות שמציעות לעובדים שלהן הטבות שמשפרות את הרווחה ומקדמות אחריות חברתית. הגוגלים והפייסבוקים של העולם מציעים לעובדים דברים כמו אוכל בחינם, חופשות לידה ארוכות יותר, אפשרות להתנדב על חשבון שעות העבודה, להתעמל או אפילו אפשרות להביא חיות מחמד למשרד.

יש אמנם מנהלים בכירים שאולי רואים בהטבות האלה התחכמות, אבל חברות חכמות מבינות שדאגה והשקעה בעובדים תעזור להם בסופו של דבר להגביר את התפוקה ולהגדיל את השורה התחתונה. לכן גם אם הארגון מוגבל תקציבית, יש הרבה הטבות עם השראה חברתית שאינן עולות כסף. אפשר להציע למועסקים דברים כמו זמן חופשי בכל חודש כדי לעשות עבודת התנדבות או הכשרה לפיתוח אישי. כל דבר שיעזור למועסקים "לחדד את המסור" ייטיב גם עם הפרט וגם עם הארגון כולו.

החברות הטובות ביותר הופכות את מרחב העבודה שלהן למקום שהמועסקים נהנים להיות בו – לא רק מקום להרוויח בו משכורת. כדור המאופיין במודעות חברתית גדולה ובאינדיבידואליזם, כאשר לחברות שהמילניומים עובדים עבורן אכפת גם מהרווחה והפיתוח האישיים, הכול מתחבר יחד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה