מחקר: תלוש המשכורת אינו חזות הכל

מחקר: תלוש המשכורת אינו חזות הכל

מיליונרים לא בהכרח מאושרים מגלה מחקר שנערך באוניברסיטת ויסקונסין בארצות הברית * מעל סף מסוים אין מתאם חיובי בין גובה ההכנסות לבין תחושת האושר הפנימי – חומר למחשבה לממונים על הנעת עובדים

שיתוף
cheque

מיליונרים אינם בהכרח מאושרים יותר, כך קובע מחקר שנערך באוניברסיטת ויסקונסין בארצות הברית. המחקר בדק מדגם של 500 מיליונרים בארצות הברית, שההון האישי שלהם עמד על 25 מיליון דולר, ומתוצאות החקר התברר כי מרבית הנשאלים סובלים מחוסר ביטחון כלכלי!

מסקנה מפתיעה אחרת הייתה שרובם ציינו כי לו רק היה להם עוד רבע מההון שברשותם, הם היו מרגישים ביטחון.

בנוסף, רובם השיבו שהם אינם מאושרים, בעיקר בשל העובדה שישנם אנשי עסקים שההון האישי שלהם עולה בהרבה על 25 מיליון דולר…

עוד הם ציינו גם כי הם חיים בתחושה מתמדת שאלו הקרובים אליהם לא אוהבים אותם ורוצים להיות בקרבתם רק בשל העובדה שהם בעלי ממון. אלו מבין הנשאלים שירשו את הכסף מהוריהם, ציינו כי הם מרגישים עצמם ככישלון, שכן ירשו את הכסף ולא הרוויחו אותו בכוחות עצמם.

[adrotate banner="27"] המחקר הזה מצטרף למחקרים אחרים המלמדים, כי מעל סף מסוים אין מתאם חיובי בין גובה ההכנסות לבין תחושת האושר הפנימי. אדם רעב ירגיש מן הסתם מאושר יותר לו רק יכול לקנות מזון ופועל המשרך דרכו לעבודה שעות אחדות באוטובוסים, עשוי להרגיש מאושר יותר אם ידו הייתה משגת לקנות רכב. אלא שלאחר היכולת לרכוש את המוצרים הבסיסיים אותם נוהג לרכוש המעמד הבינוני, תחושת האושר אינה משתנה למרות ההון ההולך וגדל.

מחקרים אלה עשויים להיות שימושיים גם בחיי היום יום של הארגון ובמיוחד עבור אלה העוסקים בהנעת עובדים – תחום עליו מופקדים בדרך כלל הממונים על משאבי האנוש. עניין בעבודה, תחושת הזדהות עם הארגון, שביעות רצון מצוות העובדים וגורמים רבים אחרים, חשובים לא פחות מתלוש המשכורת.

גם הנטייה של צעירים רבים בתחום ההיי טק להחליף את מקום העבודה כעבור תקופה לא ארוכה, אינה בהכרח מעידה על תאוות בצע, אף שמקום העבודה החדש מציע להם תנאים הנראים לכאורה טובים יותר. במקרים רבים מדובר בדחף לשינוי וברצון להתמודד עם אתגרים חדשים. אילו מקום העבודה הנוכחי היה  מציעה צרכים אלה לעובדיו, בדמות שליחות לחו"ל למשל, פרויקט חדש או חופשת לימודים, ספק אם היו הולכים לרעות בשדות זרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה