מחקר: שימוש לא נכון בטכנולוגיה פוגע במעורבות העובדים

מחקר: שימוש לא נכון בטכנולוגיה פוגע במעורבות העובדים

מדוע חשוב לבחון את הטון בטרם לוחצים על "שלח"

שיתוף
תקשורת טכנולוגית

תקשורת טכנולוגית

מחקר חדש מראה כי הטלקום עשוי לפגוע במעורבות עובדים

חברת Fierce Conversations וחברת Quantum Workplace ערכו יחד מחקר בו נסקרו 1,300 עובדים ברחבי ארה"ב לגבי הדרך בה הם מתקשרים במקום העבודה.

כאשר הנסקרים נשאלו אילו שיטות תקשורת רגישות יותר להעברת תקשורת פסולה, אלו היו התוצאות:

46% מהנשאלים אמרו כי הודעות דואר אלקטרוני, טקסטים, פוסטים המשותפים במדיה חברתית ופלטפורמות להעברת הודעות מידיות ושיחות טלפון, עשויים לפגוע בתקשורת.

11% דיווחו על תקשורת אישית כעשויה לפגוע.

43% אמרו ששניהם.

תקשורת לא נכונה במקום העבודה

שימוש בטכנולוגיה לתקשורת יכול להציע נוחות ולחסוך זמן, אבל חשוב לשקול את אופי המסר שאתה מעוניין להעביר, בטרם בוחרים את אמצעי התקשורת. בעת העברת מספרים, חשוב לדעת כיצד להשתמש בטכנולוגיה, מתי להשתמש בה ואילו מיומנויות תקשורת יש לשלב בכל אמצעי.

מומחים מסבירים כי שפת גוף, הטיה קולית, מימיקה וניואנסים אחרים אינם קיימים במסרים וירטואליים, ולכן האינטרפרטציה של מקבל ההודעה יכולה להיות מעוותת.

באמצעות שימוש שטכנולוגיה, בין אם זה בדואר אלקטרוני או בהודעת טקסט, אתה מסכן את המסר שלך שעשוי ללכת לאיבוד בתרגום של הצד השני. מה שאתה עשוי להעביר כהערה חכמה או הומוריסטית יכולה להיתפס כאכזרית או פוגענית בצד המקבל.

זה קל לקרוא משהו שאינו קיים בעת תקשורת וירטואלית. לכן זה קריטי להשקיע זמן נוסף לפני שאתה לוחץ על כפתור 'שלח' כדי לוודא את שהדואר האלקטרוני שלך או הודעת הטקסט, מעבירים את המסר המדויק שאתה רוצה להעביר.

זה אולי נראה כמו מטרד מיותר, אבל זה חוסך זמן רב בתיקון העוול לאחר מכן, במקרה שהדבר התרחש. זה משפר את יעילות התקשורת במקום העבודה וחוסך ירידה במורל העובדים.

בנוסף, בחינת המסר בטרם העברתו מסייעת בבניית אמון.

לפעמים מדובר בכמות המידע או לחילופין, בחוסר פרטים במסרים שיכולים להוביל לתקלות.

מה חשוב לוודא בטרם לוחצים על 'שלח'?

חשוב לשלוח הודעות דוא"ל או טקסט שתואמות את הסגנון החברתי של העמיתים שלך. אם עמית נוטה לשלוח הודעות דוא"ל קצרות, תמציתיות ומרוכזות שמגיעות ישר לעניין – השתדל לעשות איתו את אותו הדבר. לשלוח לאדם זה הודעת דואר אלקטרוני עם ירידה לפרטי פרטים, יכולה להכביד עליו או לתת לו תחושה מסויגת.

שקול את הקהל שלך. הודעות דוא"ל קבוצתיות, בהן מועבר מידע רגיש, יגרום לך להיראות לא מקצועי ולא מתחשב בקבוצה. אם יש לך משהו שלילי לומר, הרם את הטלפון במקום.

הזמן בו אתה שולח את הדוא"ל חשוב אף הוא. אם לדוגמה אתה שולח דוא"ל לאדם שתי במהלך השבת, למרות שהוא יקרא את ההודעה רק במוצאי השבת, הוא עדיין ירגיש שאינך מתחשב בו כיוון שכתבת לו בשבת.
הודעת דוא"ל באמצע הלילה מראה על דחיפות מיותרת. במיוחד כשההודעה אינה מעבירה מסר בהול.

חשוב לזכור כי חוסר תקשורת מצמצם את הקשר ומאט את הפרודוקטיביות. הוא עלול להוביל לאובדן אמון ולחוסר מקצועיות.

מתי כן ניתן להשתמש בטכנולוגיה לתקשורת מהירה:

בעת העברת הוראות פשוטות.

כדי לשתף הערכה ושבחים.

לשתף תגלית אישית או הישג.

לדבר באמצעות תרחישים פשוטים.

לסכם שיחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה