מחויבות הארגון לסביבה מגבירה את מחויבות העובד לארגון

מחויבות הארגון לסביבה מגבירה את מחויבות העובד לארגון

מחקר חדש (בו השתתפו 100,000 עובדים) מצביע על הקשר בין מדיניות סביבתית כחלק מהתרבות הארגונית לבין נאמנות העובד לארגון

שיתוף
סקר עובדים
סקר עובדים

טים מוהין, Director of Corporate Responsibilities at Advanced Micro, בראיון למגזין Forbes מציין כי מחויבות העובדים Employee Engagement לארגון גבוהה בכמעט 50% כאשר הארגון שם לו למטרה להיות 'ארגון ירוק', וזאת על פי תוצאות מחקר חדש שבוצע על ידי החברה לייעוץ והשמה Hewitt & Associates.

במחקר השתתפו 230 חברות במשק הקנדי בהן מועסקים למעלה מ-100,000 עובדים. החוקרים חילקו את מקומות העבודה לשתי קבוצות מחקר. הקבוצה הראשונה נקראת Green 30 והיא הקבוצה בה נמנות החברות המרכזות מאמצים בפיתוח סביבת עבודה ירוקה, קרי ידידותית לסביבה (בה מושם דגש על נושאים כמו בריאות, מחזור, חיסכון באנרגיה, עידוד העובדים לעסוק בספורט, הנגשת מתקני ספורט במקום העבודה ועוד). בקבוצת המחקר השנייה נמנו חברות שלא הצטרפו למגמה הירוקה.

מהסקר עולה כי 86% מהעובדים בחברות מקבוצת המחקר Green 30, הינם עובדים מגויסים לויאליים וגאים במקום עבודתם זאת בעוד שרק 58% מהעובדים בקבוצת המחקר השנייה הם בעלי אותה גישה חיובית כלפי מקום עבודתם. יש פער בשיעור של 48.3% ביחסם של עובדים בחברות המשקיעות באיכות הסביבה ובבריאות העובדים לבין חברות שאינן מציבות ערכים אלו כחלק מרכזי או אינן מציבות אותם כלל בתרבות הארגונית.

עוד עולה מהמחקר כי בחברות הנמנות עם קבוצת המחקר Green 30 מורל ומוטיבציית העובדים גבוהים בשיעור של 55% מקבוצת המחקר השנייה, אפקטיביות העובדים גבוהה בשיעור של 43%, התדמית הציבורית של החברה דומיננטית (במובן החיובי) ב-43% ונאמנות העובדים גבוהה בשיעור של 38% יותר מזו של עובדים בקבוצת המחקר השנייה.

טים מוהין: "לא צריך להיות מתמטיקאי דגול בכדי להבין את המגמה החדשה התופסת תאוצה והצפויה להמשיך ולהתפתח במהלך 2012. חברות שמציבות את נושא המחויבות לסביבה ולעובד במרכז האג'נדה מחזירות את ההשקעה, כתוצאה ישירה בהיבט הכלכלי והלא כלכלי (שגם הוא מוביל כאמור להצלחה כלכלית של ארגון)."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה