שיתוף

ככל שהסמארטפונים הפכו נפוצים בכל מקום במקום העבודה, העובדים משתמשים בהם יותר ויותר כדי לגשת למשאבים ארגוניים, לתקשר עם עמיתים ולבצע משימות הקשורות לעבודה.

עם זאת, השימוש בסמארטפונים מציג גם סיכוני אבטחה ונקודות תורפה חדשות שמנהלי משאבי אנוש חייבים לטפל בהן.

אבטחת סייבר בסמארטפונים של עובדים הינה חיונית להגנה על נתונים ארגוניים, מניעת פרצות אבטחה והפחתת איומי סייבר.

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע ביישום ואכיפת אמצעי אבטחה של סמארטפונים, כולל הצפנה, ניהול מכשירים ניידים, וכן הדרכת העובדים והגברת המודעות שלהם לאבטחת מידע ולמדיניות אבטחת אפליקציות.

נקיטת גישה פרואקטיבית לאבטחת סייבר בסמארטפונים מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לסייע בשמירה על נכסי החברה ולהגן על העובדים מפני סיכוני אבטחה פוטנציאליים.

להלן 5 סיבות לכך שאבטחת סייבר בסמארטפונים של עובדים היא קריטית לשמירה על הרשת הארגונית ומה צריכים מנהלי משאבי אנוש לעשות כדי לוודא שמירה על אבטחת המידע:

1 הגנה על הנתונים:

סמארטפונים מאחסנים כמות עצומה של נתוני חברה רגישים, כולל אימיילים, מסמכים ומידע הקשור לקניין הרוחני של החברה.

אם הסמארטפון אובד, נגנב או נפגע, נתונים אלה עלולים להיות בסיכון לגישה או חשיפה לא מורשית.

מנהלי משאבי אנוש חייבים ליישם אמצעים להצפנת נתונים רגישים המאוחסנים בסמארטפונים של העובדים, כגון דרישת סיסמאות חזקות או שיטות אימות ביומטריות כדי לגשת ליישומים ולנתונים של החברה.

2 ניהול מכשירים ניידים:

מנהלי משאבי אנוש צריכים ליישם פתרונות ניהול מכשירים ניידים (MDM) כדי לאכוף את מדיניות אבטחת המידע וכדי לשלוט בגישה למשאבים ארגוניים מהסמארטפונים של העובדים.

פתרונות ניהול מכשירים ניידים מאפשרים למנהלי משאבי אנוש להגדיר מרחוק מכשירים, לאכוף הגדרות הצפנה ולמחוק מרחוק נתונים ממכשירים שאבדו או נגנבו כדי למנוע גישה לא מורשית.

בנוסף, פתרונות אלה יכולים לעזור למנהלי משאבי אנוש לנטר את השימוש במכשירים, לזהות איומי אבטחה ולאכוף ציות למדיניות האבטחה הארגונית.

3 התקפות דיוג והנדסה חברתית:

סמארטפונים פגיעים להתקפות דיוג וטקטיקות של הנדסה חברתית, שבהן פושעי סייבר מנסים להערים על עובדים לחשוף מידע רגיש או להוריד תוכנות זדוניות למכשירים שלהם.

מנהלי משאבי אנוש חייבים לחנך את העובדים לגבי הסיכונים של התקפות דיוג והנדסה חברתית ולספק הדרכה כיצד לזהות ולהימנע מהודעות דואר אלקטרוני, סמס או ווטסאפ, חשודות, או שיחות טלפון חשודות.

בנוסף, מנהלי משאבי אנוש צריכים ליישם אמצעי אבטחה לרבות סינון דואר אלקטרוני, זיהוי דואר זבל ותוכנות אנטי-פישינג כדי להגן על הסמארטפונים של העובדים מפני איומים אלו.

4 אבטחת אפליקציות:

לעתים קרובות עובדים מורידים ומתקינים אפליקציות של צד שלישי בסמארטפונים שלהם למטרות אישיות כמו גם למטרות הקשורות לעבודה.

אפליקציות אלו עלולות להוות סיכוני אבטחה אם הן זדוניות או מוגדרות בצורה לא מאובטחת.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לקבוע מדיניות והנחיות לשימוש באפליקציות בסמארטפונים של העובדים, כולל רשימה של אפליקציות מאושרות והגבלות על הורדת אפליקציות ממקורות לא מהימנים.

בנוסף, מנהלי משאבי אנוש צריכים לסקור ולהעריך באופן קבוע את האבטחה של אפליקציות המשמשות את העובדים כדי לזהות ולהסיר כל פרצות אבטחה אפשריות.

5 הכשרת עובדים ומודעות:

בסופו של דבר, האפקטיביות של אמצעי אבטחת סייבר בסמארטפונים תלויה בפעולות ובהתנהגות של העובדים. במילים אחרות, יש חשיבות רבה לגורם האנושי.

מנהלי משאבי אנוש חייבים להציב בעדיפות גבוהה יוזמות הכשרת עובדים והגברת מודעות כדי להבטיח שהעובדים יבינו את התפקידים והאחריות שלהם בשמירה על אבטחת הסמארטפונים.

זה כולל חינוך עובדים לגבי שיטות עבודה מומלצות לאבטחה, כגון עדכון מכשירים עם תיקוני האבטחה העדכניים ביותר, הימנעות מרשתות Wi-Fi לא מאובטחות ושימוש בזהירות בעת לחיצה על קישורים או הורדת קבצים מצורפים.

 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה