שיתוף

האם להתמקד במעקב אחר מספר השעות בפועל שהעובדים מהבית משקיעים בעבודה, או האם להעדיף את מדידת איכות עבודתם והפרודוקטיביות שלהם, זוהי אחת ההתלבטויות המרכזיות שניצבות כיום בפני מנהלי משאבי אנוש רבים, שהארגון שלהם מעסיק עובדים על פי מודל העבודה ההיברידי או עובדים שעובדים מהבית באופן מלא.

הבחירה בין מעקב אחר הזמן המושקע בעבודה לבין מדידת איכות העבודה צריכה להתאים לאופי העבודה, למטרות הארגון ולהעדפות העובדים. כלומר, ההחלטה תלויה בדרך כלל במידה רבה באופי העבודה, במטרות הארגון ובתרבות הארגונית הרצויה.

גמישות ויכולת הסתגלות הן המפתח בסביבות עבודה מרוחקות להשגת איזון המבטיח פרודוקטיביות, איכות ושביעות רצון בעבודה.

מעקב אחר מספר שעות העבודה מספק יתרונות של שקיפות והקצאת משאבים, אבל בה בעת עלול לעודד את העובד להשקיע יותר מדי שעות בעבודה, מה שעלול להוביל לשחיקה.

מנגד, מדידת איכות העבודה מקדמת הטבות מוכוונות תוצאות, אוטונומיה של העובד ושביעות רצון רבה יותר של העובדים, אבל היא דורשת מדדי ביצוע ברורים ובסיס של אמון בעובדים.

יצירת האיזון הנכון, ואולי שילוב שתי הגישות, הם לעתים קרובות המפתח לניהול יעיל של כוח אדם מרוחק.

גישה מאוזנת משלבת אלמנטים של מעקב אחר זמן ומדידת ביצועים, תוך התמקדות בתוצאות ובאיכות ומתן גמישות מסוימת באופן ובזמן שהעובדים מבצעים את המשימות שלהם.

יש לשים דגש על תקשור הציפיות מהעובד בצורה ברורה, לספק לעובדים את הכלים והמשאבים הדרושים להם כדי להצטיין, ולטפח תרבות ארגונית של אמון ושיתוף פעולה.

להלן היתרונות והחסרונות של שתי הגישות – מדידת ביצועי העובדים מהבית על ידי מעקב אחר משך הזמן המושקע במשימות, לעומת מדידת האיכות והפרודוקטיביות של העובדים מהבית:

יתרונות המדידה של מספר שעות העבודה של העובדים מהבית:

1 שקיפות:

מעקב אחר משך הזמן בפועל (מספר השעות) יכול לספק למנהלי משאבי האנוש מידע שקוף לגבי האופן שבו עובדים מקצים את שעות העבודה שלהם. זה יכול להיות שימושי במיוחד עבור תפקידים שבהם שעות הניתנות לחיוב או דרישות תאימות חיוניות.

2 הגינות:

מעקב אחר מספר שעות העבודה של העובדים מהבית יכול לסייע למנהלי משאבי האנוש לוודא שהעובדים מקבלים תגמול הוגן עבור השעות שהם משקיעים בעבודתם, לרבות שעות נוספות.

3 הקצאת משאבים:

נתוני מעקב אחר זמני העבודה של העובד מהבית יכולים לסייע בהקצאת משאבים וניהול פרויקטים, מה שמקל על תזמון משימות וניהול עומסי עבודה.

חסרונות המדידה של מספר שעות העבודה של העובדים מהבית:

1 דגש יתר על מספר שעות עבודה:

התמקדות במספר שעות העבודה עלולה להוביל להדגשת יתר על כמות, תוך העדפתה על פני איכות, ולעידוד ה'נוכחות' תוך הזנחה של תפוקת העבודה בפועל.

2 חוסר גמישות:

עבור משרות הדורשות יצירתיות, פתרון בעיות או משימות מגוונות, מעקב קפדני אחר מספר השעות שהעובדים משקיעים, עלול  לחנוק את האוטונומיה והיצירתיות של העובדים. הם עלולים להרגיש לחוצים לרשום מספר מסוים של שעות.

3 טינה:

ניטור מתמשך של מספר שעות העבודה עלול להוליד חוסר אמון וליצור טינה בקרב עובדים שמרגישים שכל דקה שלהם נמדדת תחת זכוכית מגדלת.

היתרונות של מדידת איכות העבודה והפרודוקטיביות:

1 מכוון תוצאות:

כאשר שמים דגש על היקף התפוקה ואיכות העבודה, זה מאפשר לעובדים להתמקד באיכות וביעילות עבודתם ולא רק ב'נוכחותם' (ליד המחשב).

2 אוטונומיה:

מדידת האיכות והתפוקה במקום ספירת שעות העבודה, מעניקה לעובדים יותר אוטונומיה לגבי האופן שבו הם מנהלים את הזמן והמשימות שלהם, ומעודד אותם למצוא את הדרכים היעילות ביותר להשיג את המטרות.

3 שביעות רצון טובה יותר בעבודה:

עובדים לרוב מרוצים יותר כאשר מעריכים אותם על האיכות וההשפעה של עבודתם, מה שמוביל למוטיבציה ומעורבות גבוהים יותר.

החסרונות של מדידת איכות העבודה והפרודוקטיביות:

1 הערכה סובייקטיבית:

הערכת איכות העבודה והפרודוקטיביות עלולה להיות סובייקטיבית. הערכה כזאת עלולה להיות מאתגרת כאשר רוצים לקבוע הערכות כאלו לגבי כל תפקיד ולגבי כל עובד.

2 דורש אמון:

הסתמכות על תוצאות (איכות ופרודוקטיביות) מניחה כהנחת יסוד שיש אמון בעובדים, שהם ינהלו את זמנם ביעילות. במקרים מסוימים, זה יכול להוביל לחששות לגבי פרודוקטיביות.

3 מדדים ברורים:

חברות צריכות לקבוע מדדים לביצועי מפתח ברורים ומדידים כדי להעריך ביעילות את הפרודוקטיביות ואת איכות העבודה.

 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה