לרגל יום ההתנדבויות הבינלאומי – פעילויות התנדבותיות בחברות

לרגל יום ההתנדבויות הבינלאומי – פעילויות התנדבותיות בחברות

מחקר של חברת REGUS להשכרת מרחבי עבודה ושירותי משרד בנושא, מצא כי חברות שלהן תרומה קהילתית מוכחת מצליחות לגייס ולשמר כוח אדם איכותי

שיתוף
תרומה לקהילה

תרומה לקהילה

על פי נתוני המחקר, 43% מהעובדים יעדיפו בבחירה בין שתי עבודות שוות ערך חברה שמעורבת בעשייה חברתית וכ-1/3 ירצו במעורבות אישית בפעילות הקהילתית שמקדם הארגון.

במחקר אותו יזמה Regus עולה בבירור כי לעשייה חברתית ביוזמתו של המעסיק ערך חשוב מאוד בעיני העובדים. מה שאומר שעובדים מעריכים מעסיק שתורם לחברה.

בסקר שנערך בקרב כ-40,000 אנשי עסקים ביותר מ-120 מדינות, ובכלל זה בישראל, ציינו כמחצית מהנשאלים (47%) כי חשוב להם מאוד שהארגון בו הם מועסקים גם תורם לקהילה. עוד עולה מן המחקר כי 33% מן העובדים ואנשי העסקים שהשתתפו בו לא רק מייחסים חשיבות לקידום יוזמות חברתיות, אלא, גם רוצים להיות מעורבים בעצמם בפעילות זו בתוך ארגונם.

מהמחקר עולה בבירור כי חברות ובתי עסק שלהם תרומה קהילתית מוכחת יצליחו יותר בגיוס ושימור כח אדם איכותי, כ-43% מהנשאלים מסרו שלנוכח שתי הצעות עבודה שוות ערך הם יעדיפו חברה המקדמת אסטרטגיה של אחריות חברתית.

ממצאים מעניינים נוספים שהסקר מציג: 29% מהנשאלים סבורים שמידע על יוזמות חברתיות אינו נגיש מספיק; כ-34% היו רוצים לקבל יותר עדכונים שוטפים על הנעשה בתחום בארגונם וכ-40% ממשתתפי המחקר ציינו כי על חברות ובתי עסק להיות מעורבים יותר בעשייה חברתית.

לדברי רון יריב מנכ"ל Regus ישראל: "כדי לא להחמיץ את הנכונות של אנשי הצוות להתגייס למען עשייה חברתית, על ארגונים וחברות להבטיח כי עובדיהם יהיו מודעים לפעילות קהילתית של הארגון ולהזדמנויות להשתלב בפעילות זו באופן ישיר. בסופו של עניין כולם יוצאים מורווחים – הקהילה שזוכה למענה ולפתרונות נחוצים, עובדים מרוצים ומאותגרים במקום עבודתם ועסק מגובש יותר הנהנה גם מתדמית חיובית".

גם בישראל, כמו בכל העולם, מציינים את התאריך והשנה מספר חברות משתפות במעשי ההתנדבויות והתרומה לקהילה שלהן והשפעתה החיובית על עובדי החברה

איילת פליישמן סטולרו, סמנכ"ל משאבי אנוש – Sodexo BRS ישראל, אומרת:

איילת פליישמן סטולרו
איילת פליישמן סטולרו

"לתרומה לקהילה יש צדדים חיוביים רבים שבאים לידי ביטוי לא רק בתרומה הברורה מאליה לקהילה, אלא אף לארגון ולעובדיו.

מעבר לתרומה הברורה לקהילה כאמור, ולהרגשה הטובה של העובדים, כשהם לוקחים חלק בפעילות כזאת, הם זוכים לערך מוסף בדמות העבודה המשותפת ופעילות הגיבוש עם החברים לעבודה, שמחזקת את הקשרים והיחסים ביניהם. עובדים, מדרגים שונים, ממחלקות שונות ומתחומי עיסוק שונים מתגייסים למען מטרה אחת זהה ומשותפת, שיוצרת עבורם חוויה רגשית ושונה.

תכניות המעורבות והתרומה לקהילה הפכו לטרנד של ממש בקרב חברות וארגונים, ובקבוצת Sodexo הן זוכות לתשומת לב גבוהה. עובדים אוהבים להרגיש שהם חלק ממשהו "גדול יותר", במיוחד כשמדובר בהשקעה המלווה בערכים לצידה, ולכן אני ממליצה לערב את העובדים ולהתייעץ עימם באמצעות קבוצות מיקוד, לגבי הפעילויות שמתאימות להם והם מתחברים אליהן יותר. כשעובדים מרגישים חיבור ערכי לחברה, זה משפיע על החיבור שלהם למקום העבודה ולערכים שלו מכאן שיש להתנדבות תרומה ואו השפעה ישירה אף על שימור עובדים.

קבוצת Sodexo העולמית לוקחת חלק בפרויקטים רבים בנושא התרומה לקהילה, כשאחד העיקריים הינו פרויקט stop hunger למיגור הרעב בעולם. הסניפים הישראלים של החברה פועלים ברוח זו ומקדמים פרויקטים מקומיים בנושא. בנוסף, אנו נוהגים להתחבר לקהילה הקרובה אלינו, כך לדוגמא לאחרונה אספנו משלוחי מנות לבית יתומות באזור השרון, לשם הגיעו עובדי החברה על מנת לחגוג ולשמח את הבנות בחג פורים ולהעניק להם במו ידיהם את משלוחי המנות שהכינו."

גדי בר און מנכ"ל אתר סקיוריטיפ אשר מאגד אנשי מקצוע בתחום האבטחה ביטחון וביטוח, גייס השנה כעשרה מתקינים וטכנאים וביחד עם חברת אנטקו ביצעו התקנה ושדרוג של מערכת מיגון אלקטרוני בכפר הילדים מגדים במגדל העמק.

גדי בר און. צילום: צופית דמארי
גדי בר און. צילום: צופית דמארי

בתחילת 2017 יבוצע פרויקט דומה בכפר נרדים בער של עמותת SOS כפרי ילדים. התרומה היא בסך 500,000 ₪, ואנשי המקצוע מתנדבים בעצמם.

ג'ון ברייס הדרכה מעבירה קורס חדש להסבת אקדמאים מהמגזר הערבי לפיתוח אפליקציות למובייל

מכללת ג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה של מטריקס – סניף ירושלים, פתחה קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, ללא תשלום, המיועד לאקדמאים מהמגזר הערבי. הקורס הוא פרי שיתוף פעולה בין ג'ון ברייס הדרכה והמרכז להכוון תעסוקתי של המגזר הערבי במזרח ירושלים, בעקבות הקצאה של משרד הכלכלה, שמטרתה לקדם אוכלוסיות מסוימות וביניהן המגזר הערבי.

מדובר בקורס ללא תשלום, בו משתתפים 24 אקדמאים תושבי מזרח ירושלים, אשר התקבלו לקורס בתום תהליך גיוס ומיון שארך למעלה מחצי שנה ולאחר שעמדו בדרישות הקדם של הקורס ועברו בהצלחה את מבחני הקבלה. הקורס החל בחודש אוקטובר 2016 ואורכו כ- 5 חודשים.

מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה, אומר:

מוטי חדד
מוטי חדד

"אנו שמחים על פתיחת הקורס הייעודי לפיתוח אפליקציות לאנדרואיד, עבור אקדמאים מן מהמגזר הערבי. זוהי יוזמה מבורכת להכשרה בתחום מבוקש ואנו שמחים כי המרכז להכוון תעסוקתי בחר בג'ון ברייס הדרכה להעברת הקורס. בחרנו את נושא הקורס, בשיתוף משרד הכלכלה ושרות התעסוקה, מאחר ומדובר בתחום מבוקש מאוד וסיכויי ההשמה בו גבוהים.

בשיתוף צוות מרכז התעסוקה במזרח ירושלים, אנו פועלים למען שילובם של משתתפי הקורס בתעסוקה התואמת את הכשרתם וכישוריהם במגוון מקומות כגון: ארגונים המעסיקים מפתחי אפליקציות, חברות לפיתוח אפליקציות למובייל וכן כמפתחי אפליקציות עצמאיים. אנו מאחלים לכל המשתתפים הצלחה רבה בהמשך והשתלבות מוצלחת בעבודה בתחום".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה