לצאת החוצה ולהגיע פנימה – החוט המקשר בין הליכה – תהליך –...

לצאת החוצה ולהגיע פנימה – החוט המקשר בין הליכה – תהליך – מהלך

החלק הרביעי והאחרון בסדרת מאמרים בנושא הוצאת ההדרכה החוצה - למידה חוויתית בשטח. כיצד מוציאים את ההדרכה לטבע ומקדמים את הארגון באמצעות העברת המסר בפעילויות שטח.

שיתוף
למידה חוויתית בשטח

בשלושת המאמרים הקודמים, היינו במסע.

פרק ראשון: למידה חוויתית בשטח – מה החיה הזו?

פרק שני: לשחות בים האפשרויות מבלי להירטב – סקירת סוגי פעילויות שטח 

פרק שלישי: קבלת החלטות בשטח – ניווט בתנאים משתנים

והפעם … לצאת החוצה – לטבע, מחוץ לשגרה, מחוץ לחומות ההגנה, מחוץ להרגלים.
לאן? לחדור פנימה ללב העניין, לשורש ממנו צומחת פעולה, למקום בו נקבעים דברים וניתן לשנות משהו מהותי ולא שינוי זמני.
אתגר לא קטן.

ראינו שליציאה משטח מוכר יש יתרונות רבים אך נדרש מאמץ כדי להגיע לתפוקות משמעותיות. ראינו שקיימים סוגים רבים של פעילויות שטח ולכן חשוב הדיוק בזיהוי מטרות ובהתאמה מרבית של סוג הפעילות לקהל היעד וצרכי הארגון. ראינו שאנחנו מנווטים בכל מקרה וניווט מחייב לקיחת אחריות וקבלת החלטות. ראינו שקיימים דפוסים שונים שינסו לתעל אדם לאופי החלטות מסוים. תהיה איכות דפוס זה אשר תהיה, הוא לא יכול להתאים לכל מצב.

וכך הגענו לצומת חשובה – מה עושים כדי לשפר את התנהלות המנהל במרווח המשמעותי בין הופעת הגירוי/הצורך לבין התגובה/החלטה? שכן אמרנו שבמרווח זה טמונים הזרעים של בחירה מוצלחת או מוטעית.

המענה חייב להיות יצירתי, חורג משיגרה, מחוץ לקופסא. נעיז ונאמר: הוא דורש תעוזה ומאמץ ששכרם בצידם.

הגענו במסענו ל'חוט המקשר" בין הליכה פיסית עם הרגליים ותהליך המאפשר למידה חוויתית שרמת ההטמעה בו גבוהה, ומוביל למהלך שפירושו נטילת יוזמה, הובלה וניווט בהתאם לרצון ופחות כפוף למגבלות.

התהליך המוצג פה משלב שימוש במודל מוצלח המיושם בחברות רבות, מודל ניווט ארגוני בשם NEWS קיצור של 4 כיווני המצפן (North–East–South–West) מבית מומנטום, יחד עם הדרכה ותרגול חווייתיים בשטח, תוך התנסות מושכלת ומדודה של חווית ניווט גיאוגרפי. התנסות זו מסייעת ללימוד ותרגול מודל NEWS, תוך יצירת קשר והשלכה למציאות.

התהליך נקרא NEWS WALK משלב פעילות פנים (בחדר) וחוץ (בשטח). הוא כולל:

  • הכנה יסודית של קהל היעד
  • יציאה לשטח ליום מלא לצרכי חוויה, למידה ותרגול
  • מפגש כיתה לביסוס והטמעת המודל לניווט במציאות היומיומית.

התהליך מתמקד בזיהוי דפוסי קבלת החלטות אישיים, הכרות עם דפוסים אחרים, לימוד שפה ומודל המסייעים בניווט אישי וארגוני. השילוב של למידה ותרגול מודל מוכח בשטח מאפשרת גיוס המיטב שהטבע מאפשר ללמידה והדרכה אפקטיבית יותר. תוצאה מישנית אך מהותית היא הגיבוש וההכרות בין המשתתפים הפועלים ביחד בסביבה לא שגרתית.

אין נוסחאות פלא, אך עם העזה, מאמץ, דיוק ושימוש בניסיון – ניתן לתת הזדמנות לשינוי משמעותי באיכות תהליך קבלת ההחלטות של יחיד ושל ארגון.

אנחנו 'הולכים על זה' ואתם מוזמנים להצטרף למסע עם תוצאות.

סימני דרך …

רוצים ללכת על זה? נשמע מעניין? … דברו איתנו ונצא יחד למסע …  למידע נוסף על למידה חוויתית בשטח לחץ כאן!


שאולי לב - קבוצת מומנטוםסיגל קרמר - קבוצת מומנטום

שאולי לב וסיגל קרומר – מנחים בקבוצת מומנטום. בעלי ניסיון עשיר בהובלת יחידים וקבוצות להצלחה תוך שימוש ייחודי בשטח בתהליכי הדרכה, למידה וטיפול. שותפים ליצירת קונספט הדרכה ייחודי (NEWS Walk). <– למידע נוסף ניתן ללחוץ על הלינק!

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה