שיתוף

שוב ושוב עולים חששות בקרב עובדים מפני הסיכון שרובוטים ובינה מלאכותית יקחו את מקום עבודתם והם יוותרו ללא פרנסה.

אלא שבפועל, בעשורים הקרובים צפויה הבינה המלאכותית להביא איתה הרבה יותר יתרונות מאשר חסרונות.

ארגון שלא יאמץ בינה מלאכותית במגוון רחב של מחלקות וחטיבות עלול להשאר מאחור. הבינה המלאכותית, למידת המכונה והרובוטיקה, משדרגות את יכולתו של כל ארגון להצליח בעסקיו.

אין ספק שיהיו מקצועות שייעלמו, אבל עבור העובדים בעלי הידע (באותם מקצועות שיעברו לידי הרובוטים) זו תהיה הזדמנות לשדרג את רמת ההתמקצעות שלהם. הם יוכלו לרתום את הבינה המלאכותית והרובוטיקה לצורך הגברת איכות עבודתם.

אחד האספקטים בהם יוצרים הרובוטים שיפור בארגון הוא בתחום הבטיחות. כל הפעולות שכיום מסכנות את בריאותם, שלומם ואף את חייהם של העובדים, יתבצעו על ידי רובוטים.

וכך, במקום שבני האדם יבצעו עבודות מסוכנות, הם יוכלו לשבת מול מחשב ולנווט דרכו את פעולת הרובוטים.

כאשר הרובוטים יבצעו את העבודות היותר מסוכנות, תגבר מידת הבטיחות של העובדים האנושיים, ויקטנו משמעותית ההוצאות על בריאות ופיצויים לנפגעים ולבני משפחותיהם.

יתרון נוסף של הרובוטים טמון בכך שאין להם הסחות דעת, הם לא יוצאים להפסקות, לא צריך להזמין להם ארוחות, הם לא מרכלים, לא מטרידים, לא מתנכלים, לא מבקשים לקחת חופשות בזמנים לא מתאימים, לא מבקשים ללכת הביתה שעה מוקדם יותר ועוד.

יתרה מכך, רובוטים אינם מושפעים לרעה מתחושות שפוגעות בעבודתם לרבות לחץ, חרדה וכו. אין להם צורך להיות מוזמנים לפגישות עובדים, לא צריך לתת להם פידבק, לא צריך לתת להם ימי מנוחה ושעות מנוחה, לא צריך לתת להם בונוסים, הם לא נעלבים והם לא מחפשים מקומות עבודה אחרים לאחר שחשים שמיצו את עצמם.

רובוטים יכולים לעבוד שבעה ימים בשבוע, סביר להניח שניתן יהיה לתת להם לעבוד גם בשבת, ברגע שיפותח מנגנון פיקוח מופעל תוך התבססות על עקרון 'שעון שבת'.

המשמעות של עבודה סביב לשעון של רובוטים היא האצת העבודה. הם לא הופכים מותשים ויכולים לעמוד בלוחות זמנים צפופים.

המשמעות היא שכל ארגון יגיע מהר יותר לשוק. לאור העובדה שבכל העולם צפוי אימוץ הרובוטיקה והבינה המלאכותית, גם בארץ ארגונים לא יוכלו לאפשר לעצמם להוותר מאחור.

זאת ועוד, הרובוטים לא סובלים מהפרעות קשב וריכוז ולא מגיעים עם מצב רוח רע לעבודה. אין להם מקרי חירום שעלולים לטרוד את מחשבותיהם, והם תמיד נמצאים במקום שהם צריכים להיות, מבצעים את עבודתם ברציפות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה