שיתוף

היקפי העבודה מרחוק שאנחנו רואים כיום הם רק קצה המזלג של מה שצפוי לקרות בשנים הקרובות הודות להתפתחות הטכנולוגיה. מגמה זו תיצור את המהפיכה הבאה בארגונים ובדרכי פעולתם ושיטות ההעסקה שלהם.

לשם המחשה, כמחצית מההשקעות בתשתיות IT בעולם מושקעות בתשתיות המיועדות למחשוב ענן, כך עולה מסקר של חברת הסקרים האמריקאית IDC.

במילים אחרות, קצב החדשנות המהיר כיום וקצב התקדמות הטכנולוגיה משנים בצורה יסודית את המציאות בארגונים בכל העולם. בחברות הטכנולוגיה מעריכים כי ניידות העובדים שתדירותה גבוהה כבר כיום והיא צפויה להמשיך ולגבור, היא זו שתכתיב את השינויים שצפויים להניע את גלגלי המהפיכה בארגונים.

האימוץ הגובר של הטכנולוגיה, מאיץ ומניע את הניידות של עובדים בארגונים, בין אם מדובר בעובדים שעובדים מרחוק – מכל מקום ובכל זמן – ובין אם מדובר בניידותם של עובדים שהבסיס שלהם נמצא אמנם במשרדי הארגון, אבל בפועל הם עובדים מכל מקום, גם אחרי שעות העבודה או בשעות העבודה, למשל, בדרך מלקוחות ואליהם.

המשך ההתפתחות של תשתיות התקשורת הניידות יגביר אף יותר את החשיבות של נושא הניידות. הגידול המהיר בקצבי הגלישה ובנפחי הגלישה, יאפשר ליותר ויותר עובדים להשיל מעליהם את הצורך להיות צמודים למשרד.

כלומר, יותר ויותר עובדים יוכלו לבצע מרחוק יותר ויותר משימות כבדות משקל, במהירות רבה יותר, וללא תלות במיקומם.

הגברת קצבי התקשורת, והגידול בנפחי התקשורת, יאפשרו להביא לרמות חדשות את השימוש במכשירי התקשורת הניידים (מחשבים ניידים, טבלטים טלפונים חכמים וכו).

יתר על כן, הטכנולוגיה המתקדמת תאפשר לארגונים לאמץ את היתרונות הגלומים בהתקני ה-IoT (אינטרנט של הדברים) ולנצלם טוב יותר.

בשוק התקשורת צופים, כי בתוך שלוש שנים בלבד, יהיו בשוק יותר מ-18 מיליארד התקני IoT, ורובם המכריע יתקשרו באמצעות תשתיות סלולריות.

במצב החדש, חברות וארגונים יאלצו לנהל כל יום כמויות אדירות של נתונים ובה בעת לאבטח את המערכות הללו. ככל שיגברו ההזדמנויות עבור ארגונים בנושא התקשורת הניידת, כך תגבר גם פשיעת הסייבר.

לכן, ניהול של תשתיות IT ניידות, שכוללות כמויות אדירות של מידע שיש לעבד אותו, יגרמו לכך שעסקים בכל העולם יאלצו להסתמך על פתרונות מיחשוב ניידים של צד שלישי (חברות טכנולוגיה שעוסקות בניהול כמויות אדירות של מידע) שיודעים לסייע בניהול המידע, בעיקר בכל הקשור לאבטחה.

הצורך של ארגונים לעבד הרבה מאוד מידע במהירות ובצורה בטוחה, וכל זה בזמן אמת, ובה בעת להעלות משימות קריטיות לענן, בלי להכביד על תשתיות ה-IT הקיימות שלהם, יהפוך קריטי יותר ויותר.

הפתרונות החדשים יגבירו לא רק את מידת הניידות של העובדים, אלא גם יולידו מכשירים חדשים ובעקבותיהם גם סוגים חדשים של משימות.

לדוגמה, שעונים ומשקפיים חכמים שניתן לנהל דרכם תקשורת, יצרו מהפיכה מקצה לקצה, בעבודתם של אנשים בכל המקצועות, החל באנשי מכירות וכלה באנשי אבטחה, לוגיסטיקה וכו.

עובדי מפעל לדוגמה, שירכיבו משקפיים חכמים או יענדו שעון חכם, יוכלו לקבל יותר מידע על איכות המוצרים ועל איכות עבודתם בזמן אמת ויוכלו לשפר את ביצוע המשימות שלהם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה