הגיוס החברתי

הגיוס החברתי

מה הופך את הרשת החברתית לינקדאין למובילה או אף הבלעדית בתחום הגיוס?

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

גיוס עובדים ברשתות חברתיות

הרשת החברתית העסקית לינקדאין הפכה רשמית לרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם והרשת החברתית שהחליפה רשמית את מי שהייתה פעם המדיה החשובה ביותר לגיוס כישרונות MySpace.

בקרב מנהלי גיוס שעושים שימוש ברשת החברתית לצורך גיוס עובדים, קרוב ל-87% פונים תחילה או רק לרשת לינקדאין כמקור גיוס מועדף. הזמינות של הרשת (בכל שעה, בכל עת ומכל מכשיר שדרכו יש גישה לאינטרנט) לצד העלויות הנמוכות של גיוס ברשת החברתית הופכות את לינקדאין לכלי נוח. אולם השיקול העיקרי של המגייסים הפונים תחילה ללינקדאין כמקור גיוס הוא הבהלה לטאלנטים. לינקדאין רכשה לעצמה מוניטין של המקום ב"ה" הידיעה לגיוס טאלנטים, דהיינו עובדי ליבה ומנהלים ובפרט כאשר הם מועמדים פאסיביים.

מה הפך את לינקדאין לכלי כל כך אפקטיבי לגיוס הון אנושי?

אפליקציית שאלות ותשובות: אחת האפליקציות היותר שימושיות בלינקדאין היא זו המאפשרת למנהל הכרטיס להפיץ שאלות (עליהן ניתן להשיב חברים או גולשים שאינם מקושרים ישירות לנטוורק של בעל הכרטיס). זוהי דרך מצוינת לפעול שכן היא מאפשרת לארגון ללמוד: מיהם הגורמים המשפיעים ביותר בענף, מיהם העובדים המוערכים ביותר בארגונים מתחרים, מהן ציפיות השכר ומהו השכר הקבוע. אפליקציית השאלות-תשובות של לינקדאין מאפשרת לארגון כאמור לחקור וללמוד מה קורה בשוק אך זו גם מאפשרת לה להשפיע וליצור מערכות יחסים. כך לדוגמה, יועצים מטעם הארגון יכולים להשיב על שאלות של חברים בקבוצות מקצועיות (בעולם התוכן שבו יש לארגון משרות פנויות). זו פלטפורמה שמאפשרת לארגון לראות ולהראות.

קבוצות מקצועיות: על ידי השתייכות לקבוצות מקצועיות ניתנת לארגון ההזדמנות לבחון לעומק את הכישרונות בתחומים ספציפיים. ההשתייכות לקבוצות מאפשרת למעסיקים פוטנציאליים ליהנות מיתרון שקשה מאוד לצבור בפלטפורמות גיוס שונות – אנונימיות. מועמדים רבים אינם מגישים מועמדות כל עוד הם עובדים כי הם פוחדים להיחשף ולאבד את מקום העבודה. ישנן עובדים שעדיין מתלבטים האם כדאי לעזוב? מתי? לאיזה כיוון לפנות? כל עוד הם אינם נחושים בדעתם להחליף מקום עבודה, הם לא ישלחו קורות חיים ולא ייצרו קשר עם חברות מגייסות (בוודאי שלא עם חברות מתחרות) באופן גלוי. לכן ההשתייכות לקבוצות מאפשרת לכם להיחשף לציבור עובדים איכותיים שלא היו חושפים בפניכם את קורות החיים שלהם בשום צורה אחרת.

הודעות פרטיות: כאשר משרה בארגון מתפנה, יש לכם אופציה לפרסם אותה בקרב מועמדים ספציפיים שנבחרו מראש דרך תיבת הדואר האישי. בצורה זו אתם יכולים לשמור על דיסקרטיות של המועמד (לטובת המועמד ו/או לטובת הארגון במקרה שאינכם מעוניינים לפרסם בריש-גלי שאתם מגייסים לתפקיד ספציפי).

מעקב אחר צפיות במשרה: לינקדאין מאפשרת לכם לפרסם משרה פתוחה בכרטיס העסק, כך שזו תופיע בכל פעם שגולש ברשת מחפש משרה בתחום. בנוסף על החשיפה הממוקדת שבה תזכה המודעה, לכם תהיה אופציה לעקוב אחר התוצאות כלומר כמה צפו בה ומי צפה בה. כלי זה נותן לכם אינדיקציה ברורה לגבי מה קורה במשק בהיבט של היצע וביקוש וכן מיהם החברים המתעניינים במשרה מהסוג הזה – כדי שתוכלו לפנות אליהם באון ישיר דרך הרשת.

להרשמה לכנס הגיוס השנתי לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה