להרכיב את הצוות המנצח

להרכיב את הצוות המנצח

חברות כיום מעודדות יותר ויותר עבודה בצוותים. הצוות מורכב מאנשים בעלי כישרונות ומיומנויות שונות, כך שכל אחד מהם תורם משהו משלו להצלחה

שיתוף

להלן 8 דברים שצריך לדעת על הרכבת צוות בצורה אופטימלית:

חפש כישרון אמיתי

אל תחשוש לגייס כישרונות שיש להם יותר ידע וניסיון מאשר לך. מנהיג טוב יודע להאציל סמכויות, להודות בחולשות ולגייס את האנשים הנכונים, שימלאו את החוסרים שלו. בנוסף, כל צוות ולו הקטן ביותר, נשען על אותו כישרון שמוביל את הצוות. כישרון אמיתי ישמש כמנהיג קטן לצוות, שייקח את הצוות למקומות הגבוהים ביותר.

כישרונות שונים

כשאתה מרכיב צוות קטן, חשוב מאוד שכל חבר יביא איתן משהו שונה לשולחן. הצוותים הטובים ביותר מורכבים מאנשים שמחזיקים בסל כישורים שונה, כך שכל אחד מהם יכול להביא את הערך הייחודי שלו לקבוצה.

התערבות

נסה להימנע ככל האפשר מלהתערב בעבודת הצוות. תן לחברי הצוות יד חופשית עד כמה שניתן, ספק להם את תחושת האמון וההרגשה שאתה סומך עליהם ועל ההחלטות שלהם ואל תקצוץ את כנפיהם. על מנת שהצוות שלך ימריא ויפרח לכיוונים חדשים, חברי הצוות צריכים להרגיש שאין תקרת לחץ מעל ראשם.

חזון

בעת גיוס חברי הצוות, חשוב ביותר לגייס את אותם אנשים שמאמינים בחזון ובמוצר החברה. אי אפשר ללמד עובד להתלהב מהמוצר, את ההתלהבות עליו להביא איתו לחברה. מאחר וחברי הצוות מושפעים זה מזה, חשוב שכל המגויסים לצוותים יהיו כאלו שיתמכו בחזון החברה וישאפו להביא אותה להצלחה מקסימלית.

הנעה

לכל אחד מחברי הצוות יש מטרות שונות בעבודה. חלקם של האנשים מונעים מכסף, חלקם מהצלחה וחלקם מתחושת השייכות. עליך להבין כי הצוות שלך מורכב מאנשים שונים וכל אחד מהם מגיע עם מניעים אחרים ותחושות אחרות. למרות שהם צוות, עליך להתייחס לכל עובד בצוות בפני עצמו. ולא לשכוח את מרכיבי האופי וההנעה של כל אחד ואחד מהם.

רף גבוה

לעלות יותר קשה מלרדת. לכן הצב רף גבוה לצוות שלך. הגדר מטרות, יעדים וחזון לטווח הרחוק. שתף אותם בתמונה המלאה ולא רק במשימות הנקודתיות. ככל שתציב רף גבוה, כך הם ישאפו להגיע אליו יחד כצוות, והעבודה שלהם תהיה פרודוקטיבית יותר.

מרחב בטוח לטעויות

כולנו טועים. גם צוותים המורכבים ממספר גדול של אנשים, יכולים לעשות טעויות. אפשר לצוות שלך להרגיש כי מותר לטעות, וכי כל אחד מחברי הצוות מגבה את השני. מנהלים שכועסים ומתעמרים בעובדים שטועים, גורמים לחברי צוותים שלהם לחשוש על מקומם, ובמקום להיות שותפים לגורל, הם הופכים להיות זרוע מאשימה איש את רעהו. כשאתה מקבל את הטעויות שלהם ומלמד אותם את הדרך הנכונה לפעם הבאה, הם ימשיכו לעבוד כצוות מאוחד ולויאלי.

חגיגת הישגים

אחת מהדרכים המוכרות והטובות להניע עובדים, היא לחגוג את ההישגים שלהם. חגיגת הישגי הצוות, יגבש את הצוות כולו ויניע את חבריו להמשיך לעבוד יחד בצורה משותפת. חשוב מאוד לחגוג את ההישגים שלהם ולהראות להם כיצד העבודה המשותפת כצוות, תרמה להצלחותיהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה