כנס wellbeing – רווחת העובדים – סיכום

כנס wellbeing – רווחת העובדים – סיכום

למעלה מ-400 משתתפים מילאו אתמול את מרכז הכנסים וואהל, בכנס מוצלח שכולו בריאות ורווחת עובדים

שיתוף
כנס רווחת עובדים

נותני חסות לכנס רווחת עובדיםכנס wellbeing – רווחת העובדים התקיים אתמול, בצל ירי הרקטות לדרום, לגוש דן ולשרון. כ-400 מנהלי רווחה ומשאבי אנוש גדשו את מרכז הכנסים וואהל, והקשיבו להרצאות מרתקות על עולם הבריאות והרווחה הארגונית.

יורם שולטהייס, מנכ"ל HRus, ברך את המוזמנים ולאחר דברי פתיחה הזמין לבמה את המרצה הראשונה, ד"ר יעל בר זאב, רופאת בריאות הציבור ויועצת לגמילה מעישון.

בהרצאתה אמרה בר זאב כי מעשנים מוציאים בממוצע 5,000-10,000 שקלים בשנה על סיגריות. אם עזרנו לעובדים מעשנים להיגמל זהו דבר שווה ערך ליכולת העובד להרוויח עוד משכורת בשנה.

לסיקור הרצאתה של ד"ר יעל בר

שלי בלוך, סמנכ"ל משאבי אנוש של ויסוניק, נשאה הרצאה על הרווחה המתחברת לאסטרטגיית משאבי האנוש, ואמרה: "פעם נמנעתי מלעסוק ברווחה כי ידעתי שזה לא נפוץ ואהוד. אחר כך התחלתי לקדם יוזמות, אבל בשקט 'על אש קטנה'. היום אני יודעת, מתוך בשלות מקצועית ואמונה מלאה בצדקת המטרה, שצריך לתקשר את תוכניות הרווחה ולהביא אותן לראש סדר העדיפויות גם אם אנשים לא מתלהבים לשמוע ולתמוך. זה האתגר שאתו אנו צריכים להתמודד".

לסיקור הרצאתה של שלי בלוך

אחריה עלתה לבמה מיכל דליות, הלא היא סופר נני: "רילוקיישן הוא פרויקט סופר מורכב לכל המשפחה. אז בסדר, האישה לא יודעת איך מפנים את הזבל, המחירים מופקעים, הילדים מתקשים להתחבר לילדים אחרים בשל פערי שפה ופער תרבותי… אולי הם אפילו משלשלים כי האוכל כל כך שונה… למה בדיוק זה צריך לעניין את הארגון?".

לסיקור הרצאתה של מיכל דליות

ד"ר דורון מנצ'ל, מומחה בתחום הערכת סיכונים וניהול סיכונים, ביקש להציג למשתתפים מושג שחשוב מאוד להכיר: פרזנטיזם (נוכחות). כדי לראות את התמונה האמיתית של מצב הבריאות בארגון, לא מספיק לבדוק היעדרות עובדים. ירידה בפיריון שנובעת מנוכחות של עובד יכולה להיות הרסנית בהרבה מהיעדרות עובד. כשיש מעט חיסורים יש הרבה עובדים בלתי כשירים וזה מגדיל את הפגיעה בפיריון העבודה.

לסיקור הרצאתו של ד"ר דורון מנצ'ל

לאחר הפסקה טעימה במיוחד, עלה לבמה ד"ר גדי רביד, סגן הדיקאן של בית הספר למנהל עסקים במכללת נתניה, שנשא הרצאה במסגרתה העביר את המסר שיש לתת יותר רווחה למי שנותן יותר. " אין מה לעשות, לא תמיד יש לנו הרבה לתת. בואו נהיה חכמים ואמיצים וניתן רווחה למי שנותן יותר ומגיע לו יותר. בואו ניתן למי שמגיעה רווחה בתפירה אישית לצרכים של מי שמגיע לו. זה דורש הסתכלות פנימה על העובד וזיהוי האנשים שתורמים, וזה דורש לא מעט אומץ ארגוני.

לסיקור הרצאתו של ד"ר גדי רביד

במקום הרצאתה של מנהלת הרווחה בעיריית אשקלון, דורית שלום, הגיע ד"ר אלעד שגב, מרצה ב-TED, ארגון ללא כוונת רווח הנותן במה להרצאות הטובות בעולם. שגב הוא מרצה למתמטיקה ועוסק בהוראת ילדים מחוננים, והמסר המרכזי בהרצאתו הוא שכל שיטות "המקל והגזר" הן רעות כי הן מפריעות ליצירתיות של העובדים. לדבריו, כדי לייצר סביבת עבודה יוצרת ופרודוקטיבית יש לתת לעובדים אוטונומיה ותחושת מסוגלות. יש לעודד אותם לחשוב ולעשות גם אם לכאורה לא נראה שהעשייה עומדת להניב תוצאה או רווח. במקביל, צריך להוריד ולמתן עד כמה שניתן את התחרות ואת המתח מסביב כדי לאפשר לעובדים לפעול ברוגע ותוך שיתוף פעולה.

לסיקור הרצאתו של ש"ר אלעד שגב

לאחר הפסקה מתוקה נוספת הרצה מאיר שדה, יועץ אסטרטגי למשאבי אנוש ורווחה ולשעבר בפרטנר. בהרצאתו העביר את המסר כי יש להוציא את הרווחה מהידיים של כל מיני גורמים בארגון, מנהלים, אחראים ומזכירות ולנהל אותו על ידי פונקציה מקצועית שנקראת רווחה. "אני נלחמתי על כך בארגון. רק ממקום מקצועי של למידה, מחקר ועשייה ללא פשרות, עם ירידה לפרטים הקטנים ביותר אפשר להגיע לתוצאות הגדולות ביותר וליצור משמעות", אמר.

לסיקור הרצאתו של מאיר שדה

לסיום עלתה לבמה שרית בר און, מנהלת משאבי אנוש של חברת מילגם. לדבריה בהרצאתה, אין לנו אפשרות לשמר עובדים באמצעות אקססוריז. תמיד יהיה מישהו שיציע להם עוד כמה שקלים, פלאפון חדש יותר, אוטו שווה יותר… אז איך נשמר את העובדים ונגרום להם להישאר אתנו? באמצעות יחס ומגע. ערבות הדדית, תחושת שייכות והקניית ביטחון במקום העבודה. אלה הדברים שיוצרים את ההבדל בשוק העבודה המנוכר.

לסיקור הרצאתה של שרית בר און

הכנס הסתיים בארוחת צהריים מפנקת. פורטל HRus מודה למשתתפים ומחזק את תושבי הדרום, בתקווה לימים שקטים. נתראה בכנס הבא וביום העיון בנושא נשים פורצות קדימה, שיערך ב-28.7.14 בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה