שיתוף

מה הופך את הארגון למוצלח? האם זו הבנה פנומנלית של השוק? אסטרטגיית צמיחה וחזון? התמקדות מונעת ערך בלקוחות? אסטרטגיה המאפשרת שינוי דיגיטלי, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה תרבותית? כל התשובות נכונות. חברות חדשניות תמיד יעמדו בראש התחרות בשוק.

במאמר זה נתמקד בטיפוח חדשנות מנקודת מבט של מנהיגות. כיצד יכולה מנהיגות בכירה להבטיח חדשנות החורגת מעבר למקבץ של כמה רעיונות חדשים, ולהפוך אותה לעקרון אסטרטגי ומנחה המלווה בכל חלק של החברה?

להלן מספר דרכים לעשות זאת:

גישה רבת פנים לחדשנות

אימוץ גישה רבת פנים לחדשנות מתחילה מלמטה. לעתים קרובות, אנחנו חושבים על חדשנות כמשהו שקורה בסיעור מוחות במפגשים על מוצרים חדשים , פיתוח קמפיינים שיווקיים חכמים, וכד', אבל אם מוציאים את המוצרים מהמשוואה לרגע ושוקלים גישה רבת פנים של חדשנות ברחבי הארגון כולו, הסיכוי להצלחה גובר משמעותית. התהליכים הם: רווח, מוצרים, ומדיניות. הטמעת החדשנות לתוך תהליכים אלו והתמודדות עם אותם אתגרים בודדים יאפשרו לכם לנוע מהר יותר עם גמישות מבצעית גדולה יותר.

העצמת העובדים

העצמת העובדים שלכם תספק ערך חדשני בדרכים חדשות. חדשנות כערך ארגוני פירושה יצירת תרבות, כך שכל עובד ירגיש שיש לו רמה מסוימת של אוטונומיה – עם ציפיות, כמובן, ואפשרות לחשוב באופן עצמאי ולמצוא דרכים חדשות לפתרון בעיות. מנהיגים גדולים מקבלים החלטות חכמות, אבל הם גם יודעים שהם לא יכולים ולא צריכים לעשות את זה לבדם. ההובלה היא הרבה על הקשבה, חונכות, אמון, והעצמת הצוותים שלכם שיחשבו בעצמם.

התמודדות עם כישלונות

חשוב להבין כי כישלון הוא בסדר. אם אתה אף פעם לא נכשל, רוב הסיכויים שאתה לא מחדש הרבה. כישלון הוא בלתי נמנע כאשר אתם מטפחים תרבות של חדשנות וזה חלק מהאתגר שכמעט תמיד תהיה מידה מסוימת של חוסר ודאות. חשוב לנסות וגם להיכשל ולהבין שתהיו בסדר גמור גם כשתיכשלו. זו הגדולה של מנהיג גדול.

ערכים חדשניים

יש לבחור בחוכמה את הגישה שלכם לערכים חדשניים. רעיון ניתוח הנתונים והביג דאטה ידוע לכל, אך האם ניתן למדוד ערך מופשט כגון רעיון? או קשה מכך – רעיון של תרבות? זה אפשרי, כל עוד תבחנו לאורך זמן את מה בעצם אתם הולכים למדוד. לא משנה באיזה ענף אתם פועלים, אין ספק כי תצטרכו תוצאות של מספרים לגבי פעילות הלקוח ביחס למוצר או לשירות שלכם. מה לגבי עם התשואה על השותפויות האסטרטגיות שלכם? תוכלו לקבל הנתונים לגבי כמה זמן הצוות שלכם מקדיש לגילוי וחדשנות? כמה מהם הוכשרו לחדשנות? כך תוכלו לבנות את הגישה שלכם לערכי חדשנות משם.

פעולות

אל תחששו לפעול ובמהירות. כדי ליצור באמת תרבות של חדשנות, תצטרכו להיות לעודד פעולה של רעיונות חדשניים, לא רק שיח קונספטואלי רציף. זה לא אומר שכל רעיון או כל הצעה למוצר חדש צריך ללכת ישירות לפיתוח. קחו זמן לאסוף נתונים ולקבל החלטה מושכלת – אבל לא יותר מדי זמן. בין אם אתם משקיעים יותר משאבים בפיתוח או לוקחים נתיב השקעה אחר, עליכם להיות זריזים מספיק כדי להפוך את הבחירות הללו למוצר או שירות ממשי.

אין תגובות

השאר תגובה