כיצד לסייע לאמהות לחזור לעבודה לאחר חופשת לידה

כיצד לסייע לאמהות לחזור לעבודה לאחר חופשת לידה

התינוק החדש דורש תשומת לב וטיפול 24/7 והחזרה לעבודה לאחר כמה חודשים של טיפול אינטנסיבי בתינוק, לרוב אינה פשוטה

שיתוף
חופשת לידה

חופשת לידה

הלחץ של השארת התינוק לטיפולו של אדם אחר לאחר מספר שבועות או חודשים, נותן את אותותיו. אמהות נדרשות או/ו רוצות לחזור לעבודה, אך תמיד מקננת בהן התחושה המלחיצה שהתינוק אינו נמצא בהשגחתן המלאה. ישנה גם העייפות המצטברת לאחר חודשים של טיפול בתינוק החדש וחוסר שינה, השפעות פיזיות ונפשיות של הלידה עצמה ועצם הניתוק מהעבודה למספר חודשים, זה קצת כמו להתחיל הכל מהתחלה.

במחקר שפורסם לאחרונה ע"י Maven בארה"ב, 75% מהאמהות המצפות לתינוק אמרו שהן נרגשות לחזור לעבודה לאחר הלידה. אך בסופו של דבר, 43% מהן עזבו את העבודה ולא חזרו. הסיבות לכך רבות: ייתכן והניתוק מהעבודה היה קשה מידי לגישור, או שאולי ההיקשרות לתינוק היתה חזקה מהן. לחלקן יש סיבות כלכליות, כלומר שהמטפלת עולה יותר ממה שהשתכרו בעבודה. לעתים הן זקוקות ליתר גמישות שהחברה לא יכלה לספק. כך או כך, אין ספק שמדובר בתהליך מורכב שאינו פשוט, וככל שהחברה תסייע לעובדות שלה בהתאקלמות מחדש לאחר הלידה, כך היא תשמר את העובדות הללו טוב יותר.

מתן תמיכה לנשים העובדות בחברה במהלך ההיריון ולאחר חופשת הלידה, יסייעו לכם לשפר את שימור העובדים המוכשרים. חשוב מאוד להעביר את התחושה כי הם לא צריכים להחליט בין הילדים לקריירה, אלא שניתן לבחור בשניהם.

מה ניתן לעשות כדי להקל על ההורים הטריים בחזרה לעבודה?

הארכת חופשת הלידה

חברות רבות מציעות להורים הטריים העובדים אצלן, הארכת חופשת הלידה. ההארכה מתאפשרת במקרים רבים גם לבעל וגם לאשה, כשבכל פעם אחד מהם נמצא בחופשה עם התינוק, או לבחירת ההורים, עבור רק אחד מהם. האפשרות להישאר עם התינוק מספר שבועות נוספים, מעניקה להורים הקלה רבה וממגרת במידה משמעותית אם רגשי האשם שלהם, בהשארת תינוק קטן במשפחתון אם עם מטפלת.

בניית תרבות של אמפתיה להורים חדשים

בחברות בהן התרבות סובבת בעיקר סביב רווקים ללא ילדים ומעודדת מסיבות לתוך הלילה, מפגשים בברים, נסיעות תכופות לחו"ל וכד', הורים לתינוקות עשויים להרגיש לא נוח ומנותקים מתרבות החברה. חשוב מאוד שהתרבות תתאים גם להורים טריים, ותיצור עבורם מסגרת מחבקת ואמפתית. זה יכול להיות בצורה של מתן ייעוץ הורי, תווי שי לחנויות למוצרי תינוקות, קורסים והדרכות להורים טריים, מפגשים עם תינוקות במהלך חופשת לידה, וכן הלאה.

בנוסף להטבות, הורים טריים זקוקים למלוא האמפתיה מהמנהלים שלהם. הם צריכים להרגיש שהם חלק מהחברה גם כאשר הם בבית, בחופשת לידה. על המנהל לכלול אותם ברשימת התפוצה של המיילים הקשורים בעבודה ולא לנתק אותם ממה שקורה במשרד. מנהל שילך צעד נוסף ויצור קשר עם העובדת לשאול מה למה היא זקוקה וכיצד ניתן לסייע לה ולהקל על חזרתה לעבודה, ירוויח עובדת מאושרת ופרודוקטיבית.

גמישות בעבודה

עובדים טריים שחוזרים לעבודה לאחר חופשת הלידה יזדקקו ליתר גמישות. יתכן ויצטרכו לצאת מוקדם יותר לטפל בתינוק, לקחת ימי מחלה גם לצורך מתן חיסונים לתינוק, וכן הלאה. חברות שתאפשרנה לאמהות לצאת מוקדם יותר מהעבודה, לצאת להפסקות הנקה, וכן הלאה, יזכו להערכה רבה ולעובדות מסורות ונאמנות. .

תכנון במהלך ההיריון

עובדת מסורה עשויה לדאוג כיצד העבודה שלה תטופל במהלך חופשת הלידה שלה. היא צריכה להרגיש שהדברים בשליטה ותחומי האחריות שלה מכוסים. ככל שהמנהלים יסיעו לה בהעברת סמכויות לחברי הצוות מוקדם יותר לפני הלידה, כך היא תרגיש נוח יותר לצאת לחופשת הלידה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה