טרנדים חדשים – מה זה אומר לכל השדים והרוחות?

טרנדים חדשים – מה זה אומר לכל השדים והרוחות?

ריבי אספלר, מנהלת את קווי המוצרים החדשים בחברת Synerion, סרקה את הטרנדים המובילים בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR

שיתוף
תוכנת משאבי אנוש

ריבי אספלר, מנהלת את קווי המוצרים החדשים בחברת Synerion (לביא טיימטק לשעבר), המתמחה בפיתוח של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לניהול הון אנושי בארגון, לקחה חלק בפאנל המרצים בכנס חדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש, שהתקיים ב-2 במאי, במלון דיויד אינטרקונטיננטל.

ריבי אספלר: כמוני כמוכם, אני נמצאת בכנסים בארץ ובחו"ל, שומעת על טרנדים חדשים בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש ואז מגיעה לישיבות עבודה ואומרת – מה זה אומר לכל השדים והרוחות? כלקוחות או כספקים, אנחנו שומעים על כל הטרנדים החדשים האלה ומבינים אותם אבל לרוב אין לנו שמץ של מושג איך זה יבוא לידי ביטוי 'תכלס'. איך כל אלו יראו על המסך, באפליקציות עצמן. 

אני רוצה להביא בפניכם כמה וכמה דוגמאות של אפליקציות מאת ספקים בינלאומיים מובילים, שכבר התחילו ליישם את הטרנדים השונים, בתוך מוצרי תוכנה שלהם.

באוקטובר האחרון הייתי בכנס בארה"ב ונכנסתי (ממש במקרה) להרצאה של מנהלת מוצר בפייסבוק והיא אמרה 'תשמעו, אם אתם חושבים שאתם מעצבים אפליקציות ארגוניות היום לעובדים כמוכם, אתם ממש לא מעודכנים. מי שהיום בן 14 או 20, זה דור שלא חי רק בפייסבוק, אלו הם האנשים שבעוד מעט מאוד שנים, יהיו המשתמשים העיקררים של האפליקציות הארגוניות. זה לא טרנד זו מציאות'. בשבילי זה היה wake up call!

מאפייני דור ה-Millennial
ישנם מאפיינים ייחודיים של הפרסונות האלו, האנשים הצעירים הללו שעוד כמה שנים יהוו את הרוב בשוק העבודה. חשוב להכיר אותם כדי לדעת למי בונים מוצר.
• כאן ועכשיו (Real-time): הם כל הזמן מתקשרים בעולמות וירטואליים. הם אפילו לא שולחים מיילים, הם מסמסים או מתקשרים בהודעות מסג' און-ליין. הם רוצים אינפורמציה רלוונטית ומותאמת אישית ועכשיו! תוך שניה! זה לא פשוט כי המידיות היא גורם קריטי. אם לפני 5 שנים היו מוכנים להמתין כמה דקות או שניות – היום הצורך הוא במידי, בזמן אמת! והתוכנות צריכות לספק להם את הצורך הזה.

• ניווט מונחה קונטקסט: לצעירים אין כוח להסברים והדרכות. אם הם לא מבינים את האפליקציה באופן אינטואיטיבי – הם לא יעבדו. הם לא יקראו את ה- manual ובטח שלא ימתינו שילמדו אותם או יכווינו אותם.

• שיתוף: אנשי ה Millennial חולקים, כל הזמן מידע. מכל סוג שהוא, בכל דרך אפשרית ובכל מדיום אפשרי. כצרכני מידע, הם מחפשים אחר פרסומים של אנשים שהם מחשיבים כמובילי דיעה.

• המידע עלי, שייך לי: לאנשי ה Millennial, הגיוני וטבעי שהידע עליהם שייך להם (מאוד שונה מתמונת המצב הנוכחית, בה הארגון רואה במידע על העובד נכס השייך לארגון, שברוב המקרים כלל אינו חשוף לעובד).

• מכל מקום ובכל שעה: כל האפליקציות והשירותים חייבים להיות נגישים במובייל. כל המכשירים צריכים להסתנכרן. העובד צריך להיות מסוגל לעבוד מהבית, מהדרך או מהמשרד – כל הזמן.

• טעם וסגנון אישי: המשתמשים רוצים לעשות פרסונליזציה לאפליקציה שלהם (כך שהם יבחרו את הצבע, הפורמט וכו'). צריך לתת להם כלים לשחק עם האפליקציה ולהתאים אותה לצרכים שלהם והכול בזמן אמת!

אלו יכולות (Features) קיימות כיום בשוק וכדאי (אפילו מומלץ בחום) לבקש מהספקים?
•  Embedded Analytics: תצוגות גרפיות של מדדים המשקפים נתונים בזמן אמת. מדובר על מדדי ניתוח מידע רלוונטי לתפקיד (לדוגמה: פרמטר של עמידה ביעדים – תכנון מול ביצוע) ומאפשרים נקיטת פעולה מתקנת בזמן אמת.

• Predictive Analytics: תחזיות ומגמות. ניתוח נתונים והפקת לקחים בדיעבד אינם מספיקים. הדור הבא של Analytics צריך להציג תחזיות, מגמות, תובנות והצעות לפעולה מתאימה. הנתונים קיימים במערכת, החוכמה היא לנבא את המגמה לתקופה הבאה, על סמך נתוני תקופות מקבילות בעבר. לדוגמה, אם במשרד עורכי דין נרשמת עליה בכמות שעות העבודה שלא לחיוב (non-billable hours), צריך להתריע בפני המנהל הרלוונטי כדי שיפעל לצמצום התופעה.

• Analytics 3.0: יכולות טכנולוגיות המסוגלות לנתח בצורה השקופה למשתמש, מידע מובנה ומידע בלתי מובנה שנאסף על ידי קהילות וקבוצות רלוונטיות לתחום. כמויות המידע הפורמאלי והבלתי פורמאלי, הזמין כיום, מחייבות מעבר ממודל של "בדיקה ותגובה" למודל של "חיזוי ועיצוב המציאות".

• תקשורת ושיתוף: מגוון אמצעי תקשורת ושיתוף בסביבת עבודה אחת, בדומה ל- Facebook אך בהיבט ארגוני: יכולת של העובד לתקשר ולשתף את אנשי הקשר שלו ומומחים בתחום, יכולת לנהל צ'טים וקבוצות דיון, לשתף ברעיונות וליצור מאגר ידע. יכולות אלו מאפשרות לעובד נגישות לידע אך גם מאפשרות לו לתרום למאגר זה.

• איתור ותגמול של מובילי דעה בארגון: בדומה למוביל דעת קהל בתחום הצרכני, ניתן לאתר מוביל דעה בארגון אשר זה יכתוב בלוגים, יפרסם סטאטוסים בנושאים רלוונטיים לתחומו, יאסוף קהל עוקבים ויתקשר איתם בערוצי תקשורת שונים (מיילים, SMS, צ'טים וכיו"ב).

• תהליכים מובנים וממשקי עבודה מונחי קונטקסט: במקום סרגלי כלים עמוסים בכפתורים, יש לבנות סט של תהליכים (Embedded Workflows) שיש להם סט מוגדר של צעדים, המסייעים למשתמש לנווט בצורה ממוקדת ביתר פשטות.  במקום תפריטים אחידים עם עשרות פונקציות (שחלקן בלתי רלוונטיות לנושא ספציפי) יש לאפשר In-context navigation – ניווט ממוקד קונטקסט ובנוסף גישה ל- Mini Apps (אפליקציה לניהול נושא/תת תחום).

 * לפני הכנס ראיינו את ריבי בנושא – הכוח עובר לידי משתמשי הקצה.

נותני חסות כנס חדשנות בטכנולוגיות משאבי אנוש 2012

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה