שיתוף

התדמית של החברה כמעסיק, וחוות הדעת שנרשמות ברשתות החברתיות על ידי העובדים שלכם, בין אם הם עובדים בהווה, בעבר או מועמדים לעבודה בעתיד, הן המוניטין של החברה כמעסיק.

ולמוניטין של כל גוף, על אחת כמה וכמה למוניטין של ארגון כמעסיק, יש ערך כלכלי חשוב.

בבסיס היכולת של כל ארגון לבנות מוניטין חיובי ובעל ערך אמיתי ניצבות הסוגיות: האם מועמדים פוטנציאלים יודעים על החברה שלכם את כל מה שהייתם רוצים שידעו, ומה חושבים העובדים שלכם, כמו גם המועמדים בפועל והמועמדים הפוטנציאלים על החברה שלכם.

מוניטין המעסיק, או מיתוג המעסיק, הוא כיום הקטר שמוביל את רכבת גיוס הטלנטים לחברה.

הקטר הזה מוביל כל קמפיין גיוס ולמעשה ניצב בראש כל פעילותו של צוות הגיוס בארגון. במילים אחרות, מיתוג מעסיק חיובי וחזק, מהווה כלי בעל חשיבות עליונה בגיוס עובדים.

אם כן, איך בונים מוניטין מעסיק חיובי: לפני הכול יש לבנות את התדמית הנכונה ביותר לחברה, באופן שתביא אליה את הטלנטים המתאימים ביותר.

כל ארגון היה רוצה שהטלנטים המבוקשים והמתאימים ביותר יראו בו מקום עבודה אידאלי. לכן, מיתוג מעסיק שנבנה בצורה נכונה יכול לסייע רבות בגיוס מועמדים טובים.

זאת ועוד, ארגון שמצליח למצב את עצמו כמעסיק שהינו בעל עדיפות מבחינת המועמדים הפוטנציאלים, הוא זה שיצליח גם לגייס את המועמדים האיכותיים ביותר.

לא פחות חשוב: חברה שממצבת עצמה כבעלת מיתוג מעסיק חיובי וחזק, יכולה לגייס בקלות יחסית, מועמדים טובים גם אם השכר וההטבות שהיא מציעה להם, נמוכים מההצעות שהם מקבלים מחברות מתחרות.

בנוסף, חברה שהשכילה לבנות לעצמה מוניטין מעסיק חיוביים וחזקים, תקטוף את הפירות בדמות עובדים בעלת גאוות יחידה, בעלי מוטיבציה גבוהה, וכאלה שיהיו שגרירים נאמנים וימליצו עליה בפני טלנטים אחרים.

בשורה התחתונה, לכל המרכיבים הללו יש תרומה חשובה ביותר לתוצאות העסקיות והפיננסיות של הארגון וליכולתו לצמוח על פני זמן.

כדי שמיתוג המעסיק של החברה יהיה חיובי וחזק, יש לרתום מחלקות נוספות בארגון לבנייתו.

במילים אחרות, יש למקסם את משאבי הארגון לשם כך, ולייצר שיתוף פעולה פנים ארגוני.

המשמעות היא שמיתוג מעסיק חיובי הוא אמנם לחם חוקה של מחלקת משאבי האנוש, אבל הוא כבר לא באחריותה הבלעדית. מחלקות השיווק, התקשורת, המנהלה ומחלקות נוספות, יכולות לתרום רבות למיתוג מעסיק מצליח.

לכן, השגת מיתוג מעסיק מוצלח מחייבת את הארגון לפעול בהרבה מאוד מישורים. לשם כך יש להעביר לכל המחלקות והחטיבות בארגון את המסרים החשובים בנושא זה, לרבות יצירתיות, יוזמה, חדשנות, מגוון תעסוקתי ועוד.

המשמעות היא שחשוב לרתום את כל העובדים להגדלת המודעות למיתוג המעסיק ולחיזוקו. העובדים יכולים להעביר את המסרים של הארגון מנקודת המבט הפרטית שלהם כעובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה